• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta a met foto's

coaten is het beste maar ook het duurste:P

schat dat het je iets van 150 euro kost ofzo. Dat kras je er ook niet zomaar eventjes vanaf namelijk. Met lak wel!

En btw erg netjes bezig:) respect daarvoor! Wordt een mooie a.

groeten Twan

Ik zou het gewoon in een DTM Coating spuiten... Lekker een dikke laag grondverf der eerst onder en dan DTM Coating erop. Sigma 210 bijvoorbeeld, dit word ook op chassis gebruikt van vrachtwagens en opleggers.

origineel gepost door GTS2.2DTI

Mooi werk man. En, valt het mee met de roestschade aan de bodem? Zo op het oog is het een nette Manta nog..

ja er zit wel werk aan maar dat is goed te doen.

de vorige eigenaar heeft er al heel veel werk aan gehad zo te zien wat een las werk zeg. en veel plamuur.

maar goed dar hoef ik niks meer aan te doen.

:D

zo er zit weer wat schot in de manta.

weer een beetje gesetteld in het nieuwe honk

vanavond weer goed bezig geweest.

morgen zal ik de camara weer eens mee nemen:jerry:jerry

moest vanavond een paar gaatjes in de tank dicht lassen maar dat is wel

een k.t klusje al zeg ik het zelf.

Heey john goed bezig:thumbup

Vordert goed zie ik sinds ik de manta gsi bij jou heb gekocht:D:P

Mooi halletje trouwens:P

Succes verder met de manta.

Groetjes Ton

Hey John,

niet zo'n verkeerde manta aangetroffen zie ik! Goed bezig hoor!

Enig idee wanneer je em af wilt hebben?

Ga zo door:thumbup

Groetjes peter

als het kan morgen, pet

er zit erg veel werk in en ik wil hem wel netjes klaar maken.

hoop dat hij van de zomer wel weer op zijn wielen staat en gespoten.

weer de camera vergeten:swear

manta gaat het goed mee al wat las werk klaar en de rubbers van de voorterrein komen van de week binnen hoop ik.

en ja ik had wel naar friesland willen komen maar stond een weekje op de camping .dus volgend jaar weer :thumbup;)

!

vroeger stond er altijd een a manta in de buurt die is gewoon weg verteerd afschuwelijk om te zien!

maar als ik dit zie van jouw manta daar word ik blij van red alle manta,s! die er nog zijn

:D

gr tjipke

origineel gepost door JohnC

gelijk ff een vraag waar kan ik het beste het voorterrein mee zwart maken.

poedercoaten. of zelf spuiten. en wat mag het poedercoaten dan kosten ???

er zit geen rubber meer in ..

:):)

eerst alles mooi stralen

daarna laat je alles ktl-en

Daarna middenstuk poedercoaten en de rest lakken.

Poedercoating is in princiepe zacht. Dus niet genoeg voor wrijving van rubbers etc.

Alleen poedercoaten is niet slim. Altijd een beschermlaag eronder, zodat roest is uitgesloten.

zo weer een beetje in de goede richting de spuiter komt binnen kort kijken.

de auto is bijna geheel kaal wat een plamuur zeg en dan denk je voor zoon klein plekje.:swear

binnen kort een upje met fotos als hij helemaal kaal is 1 achterscherm nog.

deuren motor kap spartborden ook kaal.

verder las werk op 1 achter plaat na klaar maar het spit zit in de weg komt straks wel als er uit is.

IMG_0734.jpg

IMG_0737.jpg

IMG_0744.jpg

IMG_0738.jpg

heb er maar en paar bij gedaan van de auto komt nog.:wub

:kewlpics

hoe heb je het nu gedaan met de vooras? Gelakt of gepoedercoat?

Beetje wazig foto's om een juiste conclusie te trekken, maar denk gelakt..

Keep ut the good work!

ja gewoon gelakt heb zelf nu een goeie compressor en heb ze eerst gestraald.

niet alles,de compressor was iets te laat heb eerst met een borstel op de flex gedaan.

sorry voor de slechte fotos de camera vrouw snapt het nog niet erg goed gaat woensdag op curcus :P en dan zal je het meemaken ;)

:thumbup Komt goed John! Ben benieuwd hoe het plamuren je is afgegaan en hoop dat je een mooi vooral laag prijsje krijgt voor je spuitwerk :wub:wub:wub

plamuren daar begin ik zelf niet aan.

gelijk ff een vraag wat mag een beetje spuit werk kosten..???:cry

nou dit begint mooi op te schieten

maar voor het spuitwerk kon de prijs best wel eens tegenvallen hoor hier in de buurt prijzen van tussen de 3 en 4 duizend euro

origineel gepost door Black Magic

nou dit begint mooi op te schieten

maar voor het spuitwerk kon de prijs best wel eens tegenvallen hoor hier in de buurt prijzen van tussen de 3 en 4 duizend euro

Das wel veel... ken via via een paar beunhazen die perfect werk afleveren.. 700 euro hele auto als je hem helemaal klaar brengt.. dus strak en helemaal klaar voor de aflak..

Uiteraard is dat dan een beunhaas bij een bedrijf zal je zeker meer kwijt zijn..

ja ik dacht zelf ook zo rond de € 3000,-

heb de mijne toen ook bij een bdrijf laten doen en was toen ook al 6000 gulden met las werk en strak maken moest niet meteen klaar heeft er 7 maanden gestaan toen.

het gaat er om dat hij super strak gaat worden. en de spuiter die ik toen had doet het niet meer.:cry

Nou dat is wel een mooi aanbod, want de Commondore is in iedergeval heel net gespoten!

Toch vind ik 3000 euro veel.. als je het helemaal officieel doet misschien.. maar jij en ik weten allebei dat het ook anders kan haha!

Veel autoschade of spuitbedrijven hebben her en der wat lege plekjes, dan is zo'n auto perfect om tussen door te doen. Bel eens wat rond, vraag of de spuiter eens langs komt als die in de buurt zit.

BELLEN BELLEN BELLEN:wub Vrienden/kennissen kring??

Terug
Naar boven