• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta a met foto's

hey kerel,

mooi dat je zo'n manta nog opknapt dat zijn de mooiste modellen.

mijn vader heeft er 12 gehad en heeft bij de opel manta club gezeten.

als je vragen heb stel ze gerust meschien kan me vader je nog helpen bij de renovatie.

Gr Marvin

ik ben bang dat deze over 12 jaar ook nog op de brug staat en niet op de weg :jerry

ik ga deze niet meer reden geen tijd en zin hier in.

origineel gepost door JohnC

:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear

vandaag ff met het oranje ding aan het rijden geweest. de ene knal na de ander en slecht lopen.

echt balen donderdag ff compressie meten misschien de kleppen niet goed.????

blok moest goed zijn :hmmz

weer werk aan de winkel hoop dat hij optijd klaar is voor budel :argue

Klappen? wat klappen? Backfires? Had ik ook, blok was goed, injectie alles was goed... maar niet af te stellen.. Bleek eerst de luchtklep scheef te zijn, die vervangen te hebben werd het beter.

MAAR het echte euvel zat hem bij mij in de druk regelaar. Bouwde geen benzine druk op. Kijk daar eens na, ik hield de retourleiding dicht, en het euvel was weg.

succes

hoi peerke ikheb de manta al weer aan de praat.

ik weet niet wat er nu aan de hand was heb de auto naar de garage gebracht en wa ook zo klaar.

was niks ernstigs.

de 23e is hij weer op de baan in lelystad.

ik heb ook mee gereden in budel met de boels manta:P

hee is dat de oude manta van youri die blauwe die je te koop had/hebt? Zijn de stoelen van "white hooker" ofzoiets?

zo de grijze manta is ook weer van stal.

er is wel gas in gebouwd kunnen we lekker veel kilometers rijden voor zeer weinig geld :jerry

gister ff naar emmeloord met de manta natuurlijk ff kijken hoe of hij loopt op gas. erg mooi :thumb

MAAR wat gebeurt er dan ineens een hoop geloei en gegier van de automaat net voor emmeloord.

zal wel ouderdom zijn of een foutje in de computer . nee dat kan niet zit er niet in.

na wat btaart en wat biertjes terug naar huis. nog niet over schakelt steets slechter.

maar harderwijk behaalt met een grote streep oli op de oprit. :swear wat nu dan

vandaag ff de boel op de brug en ja hoor een snee in de slang van de radiateur naar de automaat bak. en geen oli meer

weer wat te poetsen en te repareren.

komt goed schatje :thumbup

verder nog een blitz gekocht als camper

12 jaar stil gestaan

gekocht met een barst in de ruit, geen apk, alle remmen schoon maken, scheur in het spruitstuk, uitlaat rot.

en als klapper moesten we er mee naar het rdw om de boel terug te keuren naar 3500 kilo dit stond op 4000 was niet vertelt en ook niet gezien met de koop.

de papieren zijn weer binnen en gaat maandag voor de apk en de nieuwe ruit.

en als alles goed gaat staat hij dinsdag in lent. om de meeting voor te berijden,voor alle achterwiel aangedreven opels.

WWW.OLDEOPELS.NL

blitz1.jpg

Mooi campertje John. Heb er al heerlijk in gezeten vanmiddag.

Voorbereidingen voor de meeting zijn al ver gevorderd. Nu nog hopen op een groot publiek.

zo weer eens een manta a hij is van 1973 kleur groen met 1.6 motor en 4 bak orgineel.

motor loopt nog, voor de rest zitten er een paar dingen niet bij. maar is wel aan te komen.

ik wil de auto weer met apk maken en hem weer op bouwen en een nieuw kleurtje spuiten

legergroen of mat zwart. en dan verkoop ik hem weer. zo hou je de manta wel op de weg. (hoop ik)

ff wat plaatjes.

S3011442.jpg

S3011443.jpg

zij oudere zus moest ff in de zon. :jerry

S3011444.jpg

S3011445.jpg

S3011447.jpg

S3011450.jpg

S3011451.jpg

S3011452.jpg

S3011454.jpg

we gaan er van de week eens mee aan de gang en eens kijken wat voor werk er aan zit.

het groen zit er wil op alleen een beetje rode laag zit er overheen. maar dit blijft mooi zitten ff schuren en iets bij werken.

ach, mooi groen is niet lelijk, t valt enkel wat rood uit haha

leuk klusje weer John. succes ermee :thumbup

zo de auto loopt weer.

de deur is weer een beetje voorzien van nieuw blik

motorkap aan het schuren en de klep. gaat al weer de goeie kant op.

2 plekjes in de auto gevonden. maar dan moet hij eerst naar de andere schuur.

en dan naar de spuiter. :jerry

Terug
Naar boven