• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A project # Te koop...

@ Dynamo Spanning :

We meten bij de Dynam0 14,7 Volt

@Benzine Druk

Bij een zo goed als koude motor gaat de motor iets harder stationair lopen wanneer we de retourleiding dichthouden. Op het eerst moment lijkt de motor hier positief op te reageren bij accelereren, wanneer de motor warmer wordt lijkt dit effect te verdwijnen. Je hoort de benzine pomp meer druk maken. We hebben dan de brandstofpomp ook getest, deze brengt zoals in de boeken namelijk 2 liter per minuut

@Bougie kabels,

Deze hebben we uitgewisseld met een andere goed lopende auto. Geen verschil

Ik ben benieuwd hoe we de benzine druk kunnen meten.

origineel gepost door peerke1987

@Nathan Kop

- Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor

- Onsteking staat precies op tijd

Echt fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.

GRoetjes peter & henk

Volgens mij bedoelde @Nathan Kop dat de nokkenas (niet de ontsteking) wel op tijd staat. Was ook waar ik aan dacht.

bij de eerste cilinder staan de kleppen op tuimelen, dan staat ook de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt

dit klopt toch?

Stationair koud loopt de motor gewoon netjes

oke, we hebben vanavond toch nog een keer geprobeerd bij de benzine druk, en het lijkt erop dat het 'm toch echt daar in zit. Wanneer we de leiding echt goed dichthouden, loopt de motor als de helll... Hij trekt goed op en blijft scherp tot in zijn uiterste toeren.

morgen hier verder aan werken en hopen dat het dan opgelost is, kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik houdt jullie op de hoogte!!

Bedankt voor jullie reacties en hulp!!:wub

Eén kant afdoppen, de andere kant perslucht op, langzaam druk van perslucht op schroeven, bij 2,5 bar moet de lucht gaan ontsnappen. Maar je kan em ook even vervangen voor een goede.

origineel gepost door Asko

Eén kant afdoppen, de andere kant perslucht op, langzaam druk van perslucht op schroeven, bij 2,5 bar moet de lucht gaan ontsnappen. Maar je kan em ook even vervangen voor een goede.

heb hem maar meteen vervangen door een andere, benzine pomp maakt wat ander geluid, maar probleem lijkt te zijn verholpen!

potverdikkie, heel de motor en injectie gehad met nameten en vervangen zit het in zo'n "klein" iets.

origineel gepost door Christian-tsx

dus de motor loopt nu zoals ie hoort te lopen? :)

naar mijn weten wel, moeten hem nog even afstellen. Kleppen fijn stellen die tikken nog een beetje en de CO waarschijnlijk. A fijn dit is voor de taxatie nog niet zo uber belangrijk.

Kan namelijk nergens heen omdat te laten doen, hij komt niet de weg op voordat hij echt getaxeerd is. Ben héél benieuwd vrijdag.

Morgen hopelijk de laatste onderdelen ophalen en monteren, dan vrijdag grote poetsbeurt en dan een foto sessie voor jullie:wub

Ja Luitjes na 3 jaar werken kan ik eindelijk zeggen dat ik mijn project heb afgerond en ben er echt hééél blij mee!!

Bij deze de foto's hoe hij er vandaag tijdens de taxatie bij stond. Helaas niet zoveel zon, maar toch beter als niets! :thumbup

En nu op naar Budel!

Groetjes Peter

IMG_3695.jpg

IMG_3699.jpg

IMG_3700.jpg

IMG_3701.jpg

IMG_3705.jpg

IMG_3706.jpg

IMG_3711.jpg

IMG_3718.jpg

IMG_3719.jpg

IMG_3721.jpg

IMG_3726.jpg

IMG_3727.jpg

IMG_3733.jpg

IMG_3736.jpg

IMG_3737.jpg

IMG_3738.jpg

IMG_3741.jpg

superrrrr gewoon en die tunnel console ook mooi gemaakt proficiat geniet ervan :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

misschien een brutale vraag waar is ie op getaxeerd king:

Mooi ding geworden, al blijf ik de achterspoiler een storende factor in de prachtige lijnen van de A vinden. Maar goed dat is enkel mijn mening..

Goed nieuws Peter zoals ik gisteren al zei.

Hij is het bedrag meer dan zeker waard.

Mooie taxatie. in 3 jaar tijd toch mooi verdient :P haha.

Pracht manta kerel. Ik kom snel nog keer langs

en ik zal overleggen met pap en dan laat ik je zsm wat weten.

mvg Gerry

:wub:wub mooi hoor super gedaan hoor en die kleur ja kan niet mooier.

viel de taxatie mee.??? heb die van ons ook van de week laten doen.

Terug
Naar boven