• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A restauratie: laatste loodjes

@JohnC wrote:Wel heel goed bezig ik heb betere gesloopt.

Ga je het dak ook nog doen.. Hier zit meestal ook niets goed onder..

Ik blijf het volgen...

in het begin wisten wij ook niet dat hij zo slecht zou zijn. dan haal je het een en ander af of uit en dan zat er weer roest onder.

het dak ga ik zo laten. zover wij kunnen zien en horen is het dak nog hard en heel netjes

@hurricane1 wrote:Goed bezig daar! ik zie dat je er een verstevigde dorpel in hebt gelast,waar kun je die dingen krijgen?.in mijn a'tje moeten die er ook weer in.

dankje, ik heb vorig jaar 2 complete achterspatborden gekocht vanaf de dorpel tot de kont en daar zaten deze aan.

zo het is weer vakantie kunnen we er weer lekker tegenaan. afgelopen dagen druk bezig geweest aan de manta. Motorruim is schoongemaakt, linker achterspatbord staat blank.

deze week willen we aan de bodem de nieuwe roest wegstralen en in de Fertan zetten en dan gelijk een laag epoxy erop zodat deze aan het eind van de week in de Bitak kan.

Foto's zullen spoedig volgen

Kevin

Hoe zit het met de remmen?

Past het een beetje?

En hoe los je het op met je remslang? Verplaats je het beugeltje op het chassis balk?

Welke remslangen gebruik je?

kortom... FOTO"S :p haha

Goed bezig daar! ik zie dat je er een verstevigde dorpel in hebt gelast,waar kun je die dingen krijgen?.in mijn a'tje moeten die er ook weer in.

@Hulkie wrote:Hoe zit het met de remmen?

Past het een beetje?

En hoe los je het op met je remslang? Verplaats je het beugeltje op het chassis balk?

eigenlijk hebben we nog geen vorderingen aan de remmen.

we hebben iets nieuws ontdekt remslangloze remmen. :D

wij hebben de rembekrachtiger van een commodore+hoofdremcilinder deze is helaas gesneuveld. past net niet zeg maar dus hebben we deze bevesteging in de carrosserie 0,5 centimeter naar boven geplaatst zodat deze goed past. voor de rest moeten we het nog een beetje uitzoeken. in iedergeval gaan we er spoorverbreders van ongeveer 2 cm op plaatsen zodat er standaard velgen op passen.

ik weet niet of je deze link al gezien had. in plaats van 2 mm af te frezen. plaatsen we tussen de schijf en de naaf een vulplaat.

http://www.mantablog.nl/ombouw-remmen-voorkant-volvo-240244-op-manta-b/" onclick="window.open(this.href);return false;

@hurricane1 wrote:Goed bezig daar! ik zie dat je er een verstevigde dorpel in hebt gelast,waar kun je die dingen krijgen?.in mijn a'tje moeten die er ook weer in.

dankje, ik heb vorig jaar 2 complete achterspatborden gekocht vanaf de dorpel tot de kont en daar zaten deze aan.

zozo na weer 1 week hard werken aan de Manta is het zover morgen gaat de eerste laag verf op de auto, het is dan wel de bodem maar het is toch weer een mijlpaal. zodra ik een mogelijkheid heb maak ik foto's en zal ik ook deze plaatsen

Kevin

Hoe zit het met de remmen?

Past het een beetje?

zo toch weer wat gedaan aan de Manta afgelopen dagen de rechter deur erin geplaatst en het rechterspatbor gepast met hier en daar het binnenspatbord te verbuigen past het toch allemaal wel goed.

Foto's volgen snel

Kevin

@Hulkie wrote:Hoe zit het met de remmen?

Past het een beetje?

eigenlijk hebben we nog geen vorderingen aan de remmen.

we hebben iets nieuws ontdekt remslangloze remmen. :D

wij hebben de rembekrachtiger van een commodore+hoofdremcilinder deze is helaas gesneuveld. past net niet zeg maar dus hebben we deze bevesteging in de carrosserie 0,5 centimeter naar boven geplaatst zodat deze goed past. voor de rest moeten we het nog een beetje uitzoeken. in iedergeval gaan we er spoorverbreders van ongeveer 2 cm op plaatsen zodat er standaard velgen op passen.

ik weet niet of je deze link al gezien had. in plaats van 2 mm af te frezen. plaatsen we tussen de schijf en de naaf een vulplaat.

http://www.mantablog.nl/ombouw-remmen-voorkant-volvo-240244-op-manta-b/" onclick="window.open(this.href);return false;

zozo na weer 1 week hard werken aan de Manta is het zover morgen gaat de eerste laag verf op de auto, het is dan wel de bodem maar het is toch weer een mijlpaal. zodra ik een mogelijkheid heb maak ik foto's en zal ik ook deze plaatsen

Kevin

Nou Kermit omdat jij zo benieuwd was bij deze de foto's

voor

IMG_2642_zpsf5e91209.jpg

IMG_2643_zps62064082.jpg

IMG_2645_zps68e85d5e.jpg

IMG_2646_zps1590d369.jpg

Na

IMG_2664_zpse200adfd.jpg

IMG_2665_zpsbac30ede.jpg

IMG_2666_zpsaad8920c.jpg

IMG_2667_zps17af79d9.jpg

IMG_2663_zps45b445ab.jpg

zozo dat was het weer dadelijk weer lekker werken aan de manta

Kevin

zo toch weer wat gedaan aan de Manta afgelopen dagen de rechter deur erin geplaatst en het rechterspatbor gepast met hier en daar het binnenspatbord te verbuigen past het toch allemaal wel goed.

Foto's volgen snel

Kevin

@bandendoktor wrote:goed bezig daar in schijf mee een beetje geluk net op tijd voor de walm in zundert :thumb

Bedankt :thumb . wij doen ons best. ja dat vroeg ik me net af weet jij welk weekend dat gehouden word, er staan geen data op de site

Groeten Kevin

zo ook wij hebben niet stilgezeten vant weekend de motorruimte gestraald en alles lekker dik in de Fertan gezet zodat we deze week de gehele carrosserie kunnen spuiten. dit staat gepland voor halverwege deze week. vervolgens alle chassis kokers tectyleren en de bodem bitakken, tank eronder. Dan eindelijk na het weekend de assen eronder. hopen we dan he als het allemaal meezit

IMG_2668_zps86c048bd.jpg

IMG_2669_zps596bd143.jpg

IMG_2673_zpsfd636862.jpg

IMG_2674_zps2533951e.jpg

IMG_2675_zpsd4f132aa.jpg

IMG_2676_zpsc6c21b6f.jpg

zo dit was het weer

Groeten Kevin

Nou Kermit omdat jij zo benieuwd was bij deze de foto's

voor

IMG_2642_zpsf5e91209.jpg

IMG_2643_zps62064082.jpg