• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A resto + c2.0xe ombouw Mini Update 05/01/'12

weer zo'n project wat dakloos is???:hmmz

Misschien moeten ze maar een subsidie geven voor het opknappen van oude autos:angel

neen hoor dit project loopt nog steeds!

maar fré heeft niet veel tijd om te update :D

BILD1229.jpg

Na een hele tijd van "Geen tijd & zin hebben erin icm chronisch geldgebrek" zijn we es terug in actie geschoten. king:

Ondertussen ben ik bezig m'n vooras helemaal te vernieuwen & verbeteren waar mogelijk. De vooras is gezandstraald geweest,

in grondverf gezet met dank aan Koen en vanaf dan gaat het nu als een speer en heb ik echt weer de microbe te pakken om er mee verder te gaan.

Dan de volgende dag in de lak gezet PU bussen en de nieuwe kogelgewrichten in de onderste draagarmen gemept.

Alle originele bouten opgepoetst,gezandstraald en die zijn nu binnen om te laten verzinken, morgen gaan ophalen, yay!

Ondertussen is het stuurhuis ook aan de beurt, deels uit elkaar gehaald en ook al delen gezandstraald terug en in zinkspray gezet om dan later alles samen in de grondverf en lak te zetten, bepaalde delen worden ook nog verzinkt daarvan.

Stuurstanghuis wederom gezandstraald en dan met veel WD40 ingespoten tegen het roesten omdat die samen met de pedalen word gechromeerd. Bling,bling... :agent

Hier al een paar :kewlpics maar er volgen er gegarandeerd nog!

manta010.jpg

manta003-1.jpg

manta002.jpg

manta001.jpg

manta001-1.jpg

Dit project is niet dood en zal nooit dood gaan ook! :D

Het gaat soms wel in "Slow motion" :P

Greetz!

@peerke: Hehe, is al gebeurd!

Net nog m'n originele bouten, moeren en vloten gaan ophalen die ik opnieuw heb laten verzinken,

wel verschoten van de prijs "5 euro", ik kan ze er niet nieuw voor kopen. king:

Plaatje bij het praatje...

manta006.jpg

Greetz

'k Ga iedere rubber die ik kan vervangen door PU, wil echt hebben dat ie "hard" staat en lekker stuurt en om van dat "boot gevoel" niet te hebben. ;)

Ik doe m'n best, 'k wil dan ook alles vervangen door nieuw maar dat kost geld. Ik lever liever goed dan half werk. :agent

Alvast bedankt voor de positieve reacties allemaal, geeft dan ook weer de extra moed om ermee door te gaan!

Greetz

Waar haal jij al je rubbers Red_maniac?

Ik heb al me bouten en moeren laten galvanizeren:D

Ziet er goed uit!!

Ik zou trouwens als je je auto laat spuiten of gaat schuren, je nette gerestaureerde zwarte voorterein eronder uit houden. Anders komtie vol te zitten met spuit en schuur nevel en dat is lelijk :( Heb het bij mij ook en daar was ik ziek van haha

'k Haal het meeste van bij Dr. Manta vandaan, ietsje duur maar wel goe materiaal vind ik.

En de PU bussen passen echt als gegoten.

Voor het spuiten en knutselen nog aan de manta heb ik nog deze... king:

manta007.jpg

Greetz Red

Gisteren nog wat verder gewerkt...

Onderdelen nog afgetaped voor het zandstralen vanaf dat ik kan.

manta023.jpg

Dan nog iets gedaan aan m'n chassis, namelijk een character lijn bij getrokken...

Eigenlijk vind ik persoonlijk dat een Manta A deze moest gehad hebben vanuit de fabriek, staat haar zo sexy.

Het is de bedoeling dat deze lijn over heel de auto word doorgetrokken.

Het uitmeten van de midden.

manta009-2.jpg

manta010-1.jpg

Een geleider gemaakt voor het plamuurmes

manta012-1.jpg

Plamuurmesje vorm gegeven voor de characterlijntje.

manta013.jpg

Een geleidertje gemaakt aan het plamuurmesje.

manta014.jpg

Characterlijntje gevorm en gelukt!

manta016.jpg

manta017.jpg

Gezien vanaf de voorkant.

manta022.jpg

Gezien vanaf de achterkant.

manta020.jpg

'k Weet dat niet iedereen er wild zal van zijn zoals ikzelf maar vind dat het haar prachtig staat, net dat ietsje meer...

Ofwel hou je ervan ofwel niet. Maar het blijft "70's like" dus vind ik persoonlijk dat het geen afbreuk doet aan de Manta...

Greetz

t,is wel een apart idee maar ik ben altijd van mening dat ieder z,n eigen manta naar eigen smaak moet klaarmaken :thumbup

:hmmz moet het zien als het klaar is in de lak. pas eerst wel je raam rubbers anders kan je ze niet over de rand krijgen..

Doet afbreuk aan de prachtige lijnen van een A. En het is niet in de 70er jaren dat een lijntke populair was maar eerder in de 50er en vroege 60erjaren. Komt nog bij dat je volgens mij nooit je raamrubbers hier goed overheen zal krijgen zonder de nodige kit te gaan gebruiken..

Ik zou het zekers niet doen..

ik zou het ook niet zelf doen, maar heb het daarstraks eens bekeken in de garage en ziet er wel nog goed uit...

Terug
Naar boven