• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A te restaureren ??

jojonopel

Post weinig
Ik heb een Manta A overgenomen van mijn zoon, die was er

aan begonnen (!!!) af te breken.

Zijn er wel Manta-Ascona A's geweest die NIET doorgeroest zijn??

Ik zie het niet goed zitten om hem nog te restaureren!

Advies gevraagd van hen die het al gedaan hebben aub!

Hij is rood gespoten, was oorspronkrlijk wit,met een zwart kunstleer interieur, zetels met kopsteunen, een 1200 van 1973.

Groetjes, John

Tsja er zijn al zoveel mensen die een Manta A project aan het starten zijn

of hebben afgerond. Kijk anders even onder kopje restauratie.

daar staan er verschillende op (waaronder die van mij)

Mocht je onderduidelijkheden hebben of vragen kun je altijd hier op het forum

terecht.

mvg Gerry

En een 1.2tje? die zijn er niet zo heel veel. Meeste hadden toch minimaal 1600 omdat

het een ''sportwagen voor het volk moest zijn''.

Ik snap best dat het soms moeilijk overzichtbaar is en dat je dan denkt van het lukt niet maar je moet het gewoon zijn tijd gunnen ik ben nu 2 jaar bezig lekker rustig aan en na de bouwvak breng ik hem naar een lasser dat is niet mijn werk maar je kan zulke dingen ook uitbesteden

En een 1.2tje? die zijn er niet zo heel veel. Meeste hadden toch minimaal 1600 omdat

het een ''sportwagen voor het volk moest zijn''.

Die 1200 tjes hebben hier in België toch redelijk wat eigenaars gevonden,vanwege het zuinige verbruik denk ik.

Mijn eeste auto was ook een A met 1200,dat was omwille van de goedkopere verzekering.

En de vraag is natuurlijk hoe handig je bent of je veel zelf kan of moet uitbesteden.

Ben zelf net klaar met de restauratie maar heb het zelf ook een paar keer gehad

dat ik het niet meer zag zitten.Een paar weekjes er niet naar om kijken en dan

begint het vanzelf weer te kriebelen om verder te gaan.

ik dacht altijd dat die 1200 modellen veel verkocht werden in belgie /frankrijk/ en italie vanwege de wegenbelasting want die waren een stuk lichter

je kunt het beste hier eens wat foto,s plaatsen en dan iedereen hier laten oordelen en restaureren zit heel veel verschil in de 1 maakt hem helemaal kaal en de ander knapt hem gewoon goed op zodat ie ook weer jaren mee kan hangt ook weer van je budget af natuurlijk

dus kom op met die :kewlpics:kewlpics:kewlpics

Als je zelf niet kunt sleutelen,of handige mensen om je heen hebt,lassen enz zou ik eerder een manta kopen die in klokgave staat is.

Popke heeft nog 2 mooie manta's in de verkoop

restaureren of opknappen

bij grondige aanpak kost het gewoon best veel

en al helemaal om het te laten doen

,maar is daar in tegen ook geweldig als je op een gegeven moment een mooi eind resultaat hebt om trots op te zijn

maar plaats idd een wat foto s

als je zelf kunt lassen zou roest niet je grootste probleem zijn, kost relatief weinig geld alleen veel tijd en wat staal.

heb je veel roest en moet je het laten doen, dan hoop ik dat je een bekende hebt die het voor je wilt doen.

Foto's zijn heilig hiero, dus kom maar op:kewlpics

Heb 2 Manta A gerestaureerd met veel roest, 1 luxe uitvoering, 1 Berlinetta uitvoering. Het is een kwestie van geduld en geen haast hebben.

Heb er per stuk 5 jaar overgedaan. De Berlinetta is nu klaar op de bekleding na, zit tijdelijk SR interieur in.

jojonopel stuur me je e-mail adres, dan kan ik je foto's sturen van de Berlinetta, van de luxe uitvoering heb helaas geen foto's van, rij ik ondertussen alweer 19 jaar mee.

He Jammer jij vraagt hier allerlei info,maar een foto bij het praatje ho maar.

Dat nachtje slapen zal vast wel lukken

Dat is mooi John.

Anders blijft het gissen.

Ik weet uit ervaring dat alle mantarijders hier,je met raad en daad bij zullen staan.

Ook als het niet meer haalbaar is.

Weltrusten,en morgen gezond weer op

Gr Giel

Zal de moet opgegeven hebben na dat nachtje slapen denk ik.

Zelfs een afbeelding,van deze bolide is ons niet gegunt.

een oude manta restoreren kost best veel geld en er gaat veel tijd in zitten

als je een kant en klare manta koopt dan ben je voordeliger uit dan je eentje gaat opknappen

ik heb zelf ook een oude a manta opgeknapt en is weer in top staat!!:cool:

Terug
Naar boven