• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A verlagen vraagje

Ivm dat ik niet kook maar rij op GAS :jerry staat mijn neus erug omhoog van mijn A.

Dit staat mij al jaren niet aan en wil het nu aanpassen.

Mijn vader zegt dat ik niet alleen de veren maar ook mijn schokbrekers daarvoor moet aanpassen.

Nu zag ik op internet nieuwe veren 40mm verlagen.

Zijn hiervoor ook andere schokbrekers voor nodig of heb ik aan de veren genoeg aan ;)

Zou ik 40mm voor kunnen verlagen met mijn nieuwe velgen :wub

Maat banden: 185/70/13

1386641139_6_Z8C5.jpeg

Als je maar de juiste spullen hebt,kom je een heel eind.

Daar wil het nog wel is aan ontbreken omdat je sommige hulpstukken maar zeldzaam nodig hebt.

Over verlagen gesproken,zelf heb ik 1 winding van de veer/veren afgeslepen.

Had eerst een verlagingsset van 60mm,maar dat was toch echt te veel.

Kon geen drempel meer over zonder krrrggge geluid.

En omdat het hele dorp hier vol ligt met die dingen.

Als je maar de juiste spullen hebt,kom je een heel eind.

Daar wil het nog wel is aan ontbreken omdat je sommige hulpstukken maar zeldzaam nodig hebt.

Over verlagen gesproken,zelf heb ik 1 winding van de veer/veren afgeslepen.

Had eerst een verlagingsset van 60mm,maar dat was toch echt te veel.

Kon geen drempel meer over zonder krrrggge geluid.

En omdat het hele dorp hier vol ligt met die dingen.

Kan zonder schokdempers maar ik zou ook andere schokdemper halen, zeker als de originele erg slap zijn.

Kan zonder schokdempers maar ik zou ook andere schokdemper halen, zeker als de originele erg slap zijn.

vervang de schokbrekers ook maar.

doe je dit niet, dan zijn ze binnen de kortste keren kapot, omdat

ze normaal nooit op die stand stonden, en nu ineens wel.

gaat vaak niet goed dus

dus vaders had wel gelijk. ;)

succes, heren :D

vervang de schokbrekers ook maar.

doe je dit niet, dan zijn ze binnen de kortste keren kapot, omdat

ze normaal nooit op die stand stonden, en nu ineens wel.

gaat vaak niet goed dus

dus vaders had wel gelijk. ;)

succes, heren :D

Ik ben nu bezig met -60mm veren onder mijn a te zetten en doe alleen voor andere schokbrekers ik hoop dat dat goed gaat. achter passen de velgen nu iig mooi nu voor nog..

Als je een foto wilt heb je wat vergelijkingsmateriaal alleen heb ik geen gas tank aan boord.

Ik ben nu bezig met -60mm veren onder mijn a te zetten en doe alleen voor andere schokbrekers ik hoop dat dat goed gaat. achter passen de velgen nu iig mooi nu voor nog..

Als je een foto wilt heb je wat vergelijkingsmateriaal alleen heb ik geen gas tank aan boord.

Voorkant flink opkrikken midden onder het voor-as-lichaam.

Voorwielen eraf.

Eerst schokdempers demonteren (aan de onderkant los en dan volledig indrukken is ook voldoende)

Onderste fusee-kogel los (aan beide kanten tegelijk doen). Let op dat je de draag-arm ondersteunt met een as-steuntje.

Stabilisator-stang los van de bodem.

Met een flinke lange balk of stang kun je nu steunen onder de chassisbalk en de onderste draagarm naar onder drukken door erop te gaan staan.

Voordat je de nieuwe veer plaatst, eerst de andere kant ook demonteren!!

Voorkant flink opkrikken midden onder het voor-as-lichaam.

Voorwielen eraf.

Eerst schokdempers demonteren (aan de onderkant los en dan volledig indrukken is ook voldoende)

Onderste fusee-kogel los (aan beide kanten tegelijk doen). Let op dat je de draag-arm ondersteunt met een as-steuntje.

Stabilisator-stang los van de bodem.

Met een flinke lange balk of stang kun je nu steunen onder de chassisbalk en de onderste draagarm naar onder drukken door erop te gaan staan.

Voordat je de nieuwe veer plaatst, eerst de andere kant ook demonteren!!

ik heb toch ook een vraagje hier over ongeveer.

is het mogelijk dat mijn manta lager hangt omdat er een 2.0 in ligt nu ipv een 1.2?

mvg Thijs

Terug
Naar boven