• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A verlagen vraagje

ik heb toch ook een vraagje hier over ongeveer.

is het mogelijk dat mijn manta lager hangt omdat er een 2.0 in ligt nu ipv een 1.2?

mvg Thijs

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Tuurlijk foto''s zijn altijd goed :thumb

Waar heb je het setje gevonden?

http://www.onlinetuning.com/Onderst...s-veren/Opel-verlagings-veren/Ascona-verenset" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierzo het zijn alleen de veren dan he. Ik ben nu bezig met de voorste 2 veren die zijn toch wel wat moeilijker..

Ik heb per ongeluk de draad op de fusee kapot geslagen (ja ik had de moer er nog op) maar hoe krijg ik die er in hemels naam uit?

Foto maak ik als ik de voorkant ook heb gedaan het lijkt nu wat raar haha

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Tuurlijk foto''s zijn altijd goed :thumb

http://www.onlinetuning.com/Onderst...s-veren/Opel-verlagings-veren/Ascona-verenset" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierzo het zijn alleen de veren dan he. Ik ben nu bezig met de voorste 2 veren die zijn toch wel wat moeilijker..

Ik heb per ongeluk de draad op de fusee kapot geslagen (ja ik had de moer er nog op) maar hoe krijg ik die er in hemels naam uit?

@Thijsdm wrote:ik heb toch ook een vraagje hier over ongeveer.

is het mogelijk dat mijn manta lager hangt omdat er een 2.0 in ligt nu ipv een 1.2?

mvg Thijs

Je stelt een vraag, en die beantwoord je zelf. ;)

Jawohl, want de 2.0 is zwaarder dan de 1.2.

Nou dat weet je nu ook, en ook wat je later moet gaan doen.

Een verenset van de 1.9 monteren.

:jerry

@Thijsdm wrote:ik heb toch ook een vraagje hier over ongeveer.

mvg Thijs

Je stelt een vraag, en die beantwoord je zelf. ;)

Jawohl, want de 2.0 is zwaarder dan de 1.2.

Nou dat weet je nu ook, en ook wat je later moet gaan doen.

Een verenset van de 1.9 monteren.

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Nou bij mij ligt er een 2 liter in maar de neus ligt mooi hoog hoor ;)

Efke`s wat langer na denken s.v.p. ;) ;)

Thijsdm zijn Manta-a is origineel een 1.2 waar NU een 2.0 blok in ligt.

En de 1.2 veren zijn slapper dan die van de 1.9.

Verwarrend??????? wel de Manta-a is geleverd in 1.2/1.6 en 1.9.

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Nou bij mij ligt er een 2 liter in maar de neus ligt mooi hoog hoor ;)

Efke`s wat langer na denken s.v.p. ;) ;)

Thijsdm zijn Manta-a is origineel een 1.2 waar NU een 2.0 blok in ligt.

En de 1.2 veren zijn slapper dan die van de 1.9.

Verwarrend??????? wel de Manta-a is geleverd in 1.2/1.6 en 1.9.

@babyblue wrote:@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Tuurlijk foto''s zijn altijd goed :thumb

Een fusee krijg je niet los door met een hamer op de half-losgedraaide moer te gaan rammen.

De beste manier is het gebruik van een fusee- of stuurkogel-pers

moDt0MeRa33Et8mEvC+ccQ==.jpg

Je draait de moer los totdat de bovenkant gelijk is met het draadeind van de fuseekogel.

Je zet de pers flink op spanning, waarna je een flinke klap met een zware hamer tegen de zijkant van de fusee geeft.

@babyblue wrote:@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Tuurlijk foto''s zijn altijd goed :thumb

Een fusee krijg je niet los door met een hamer op de half-losgedraaide moer te gaan rammen.

De beste manier is het gebruik van een fusee- of stuurkogel-pers

moDt0MeRa33Et8mEvC+ccQ==.jpg

Je draait de moer los totdat de bovenkant gelijk is met het draadeind van de fuseekogel.

Je zet de pers flink op spanning, waarna je een flinke klap met een zware hamer tegen de zijkant van de fusee geeft.

Terug
Naar boven