• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A

Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik een manta gekocht met wat werk, ik ben druk bezig om alles kaal en roest vrij te maken. Over een paar weken moet ik afrijden maar ik denk dat de manta dan nog niet klaar is:P

En dan nu de foto's:

292273777.jpg

Zo gekocht

304507364.jpg

Slopen

304507416.jpg

304507395.jpg

304507381.jpg

Manta heeft een koprol gemaakt

304507431.jpg

Bedankt voor de leuke reacties, ik woon in Tzummarum op een boerderij en zo leuk is dat niet hoor zulke grote loodsen, moet 100 meter naar de werkbank lopen om een stukje gereedschap:D

origineel gepost door Jelte-Manta

Bedankt voor de leuke reacties, ik woon in Tzummarum op een boerderij en zo leuk is dat niet hoor zulke grote loodsen, moet 100 meter naar de werkbank lopen om een stukje gereedschap:D

lol da idee ken ik :P

as ik met me Veccie aan de gang ga ben ik meestal bij een maat van me (in de schuur) maar ja .... dan vergeet je toch altijd veel gereedschap :P dus dan moet je weer naar hus rije :P

Ben druk bezeg geweest met het kaal maken van de onderkant en dat is bijna klaar, resultaat mag er wezen volgens mij. Morgen even blik halen en dan kan het lassen beginnen.

Een paar foto's:

306321441.jpg

306321440.jpg

306321437.jpg

Manta heeft iets last van blik muis

306321438.jpg

306321442.jpg

De buurman van de Manta

origineel gepost door larsjeG40

waarom moet de onderkant kaal als er geen rare plekken in de tectyl zitten is het tog goed?

Dat dacht ik eerst ook, totdat ik tegenkwam dat mijn veerschotels achter slecht waren.. toen ben ik toch maar heel de onderkant kaal gaan maken.. en toch komen er dan nog meer slechte plekke onder het goed uitziende tectyl vandaan.. dus vandaar dat Jelte-manta het waarschijnlijk ook allemaal kaal heeft gemaakt..

Hier weer een paar plaatjes van de vorderingen, project zal straks 3 maanden stil ligen omdat ik naar Canada ga om te werken( en als ik terug kom het geld weer keihard aan de manta uit geven:P) .

314043667.jpg

Bodem behandeld

314043664.jpg

Nieuwe schermen

314043661.jpg

314043658.jpg

Hemel behandelt om te voorkomen dat er straks roest water op het hemeltje uitslaat (bedankt voor de tip Popke)

zier er mooi uit man:) gaat goed komen, weet niet of je die velgen gaat gebruiken die nu op de assen zitten maar rechtsvoor zit de band verkeert op de velg (draairichting), denk zeg het maar even, succes verder he:thumbup

Terug
Naar boven