• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

Redmen

Post weleens wat
ten eerste hoi allemaal wou hier graag mijn verbouwing laten zien van me manta b cc van een 2.0 8v na een 3.0 24v

IMG_0307.jpg

IMG_0308.jpg

DSC00506.jpg

we hebben ondertussen het oude blok er uit gehaald

zoveel moggelijk de auto gestript kwa bumbers enz.

dasboard , bekleding en kabels er uit

hebbe de tunnelhuis los geslepen en in vorm geklopt zodat de nieuwe motor verder na achter kon komen

we hebben de radiateur steunen weg gehaald want de radiateur komt verder na voren geplaatst

we gebruiken een tropen radiateur geschikt voor een 2.2 tot 2.6 maar we zeten er extra fans op voor de koeling

voor de motor ophanging gebruiken we motor steunen van de 3.0 en de motorsteunen van de 2.0 die passen we later weer aan zodat we de gasveren weer trug kunnen plaatsen

voor de dinamo hebbe we een nieuwe steun gemaakt hij zit nu aan de linker kant van de motor de grotte van de multiriem ligt zo rond de 91cm maar we maken nog een spanrol er tussen dus hij kan ook iets langer zijn ( foto' komen nog )

de caterpan van de 3.0 past niet in de manta nu gebruiken we een carterpan van en monza die we hebbe losgeslepen en hebben omgedraaid waardoor het laagste deel nu achter zit ( foto's komen nog )

hebbe jullie tips over hoe we dingen kunne verbeteren laat graag weten

origineel gepost door piet

superrrrr keep up the good work:D :thumbup

ja THX het is de bedoeling dat ik van de zomer met me meidje in me manta op vakantie kan daar droom ik van :wub

maar of dat gaat lukken pfff ik weet het niet

we hebbe de tunnelhuis los geslepen en om geslagen zodat de motor verder na achteren kan en de we de versnellingsbak goed kwijt kunnen.

probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op

:o 6 in lijn 3.0 24V :wub

Nice project !! :thumbup

Veel succes & in- / ombouw plezier natuurlijk.. Houdt ons op de hoogte !

grtz. Jeroen.

we hebbe een caterpan van een monza de bij gekocht die hebbe we los gesneden omdat we de laagste punt achter maken is nog een heel werkje

MVC-028F.jpg

MVC-030F.jpg

ook hebbe we een nieuwe steun voor de dynamo moeten maken

P1020897.jpg

P1020899.jpg

MVC-039F.jpg

effe mooie foto's van de motor op zijn plek

MVC-0011F.jpg

MVC-017F.jpg

origineel gepost door Redmen

.....

probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op

Handgas? ;)

Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar

achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!

En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m'n GSI de

Pyrenéen afrijden.

hahaha ja das een optie :P maar die doe ik niet nee gewoon en knik in makenking:

zijn vandaag gaan kijken hoe de versnellingsbak in het tunnelhuis zit en of het past ( niet dus :swear) maar dat wisten we al van te voren ga volgende week tunnelhuis los slijpen en kijken tot hoe ver hij na achteren moet

en gaan nieuwe motorsteunen maken en combinatie van de 3.0 steunen en de orgineele van de manta ( foto's komen nog )

origineel gepost door H-400

Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar

achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!

En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m'n GSI de

Pyrenéen afrijden.

ja klopt en je blok verder na achter brengt is volgens mij ook beter voor je belans maar de druk kan ie ook wel kwijt want we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz.

we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz. [/quote]

Hoe ga je alles laten versterken?

Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe?

Hoe ga je alles laten versterken?

Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe? [/quote]

als we zo ver zijn zal ik zeker foto's en uitleg op het forum zetten een gedeelte zoals de aandrijfas en de cardanas laten we in duitsland doen door een prof ook daar zal ik nader info overgeven

maar het subframe gaan we zelf doen ook daar zal ik foto's en uitleg van op het forum zetten

Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.

En de vooras zal gelijkend aan de Manta 400 vooras worden verstevigd, neem ik aan.

hahaha ja meschien :P

maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage's ze dat ook vaak doen assen verstevigen

zal nog proberen foto's op internet te zetten van verstevigte assen

ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2

versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz

origineel gepost door Manta-aero

Aandrijfas komt waarschijnlijk of een massieve as tussen de 2 price assen, en anders komt er een pijp om de bestaande as.

Massieve as ??:o

origineel gepost door Redmen

hahaha ja meschien :P

maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage's ze dat ook vaak doen assen verstevigen

zal nog proberen foto's op internet te zetten van verstevigte assen

ga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2

versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmz

2.2 beter dan 2.0 ??:hmmz

Terug
Naar boven