• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie

hier weer een update we zijn nog steeds met de roest bestijding bezig

me vader is begonnen met vervangen van de rotte chassiebalk recht + kriksteun de rechter chassiebalk hadden we 5 jaar geleden bij de koop van de auto er bij gekregen er zatten ok wat gaten in voor leidingen en die heeft ie dicht gelast

10022010021.jpg

10022010020.jpg

en ik ben heb de onderdorpel onder handen genomen en ben bij de achteronhangins punt bezig want die staat nogal uit zijn vatzoem keer betonnen paal geraakt :P maar die wordt weer netjes terug gezet

10022010018.jpg

me vader was op vakantie dus kon eidelijk een keer doorwerken:P:angel

heb zijn voorbereide werk aan de chassiebalk afgemaakt balk zit er weer in heb de nieuwe plaat en de wielkas er in zitten en de bodum plaat zo goed als klaar die gaat er woensdag in maar hier al wat foto's

24022010054.jpg

23022010054.jpg

origineel gepost door schuitje

lekker bezig. mooie oplossing voor de aandrijfasaansluiting op de bak:thumbup

succes verder:jerry

dankje de comliment voor de bak zal ik doorgeven aan die ouwe van me :D dat heeft hij bedacht

ben meer van het plaatwerk zoals op de foto's te zien is :angel

en hebben een prachtig mooie tekening met alle richtmaten der op en die ben zoveel mogelijk weer goed aan het zetten dus doe vervangen, repareren en richten waar nodig

terwijl ik druk bezig ben me overleden ascona weer tot leven te wekken is me vader wel doorgegaan met het er in maken van de bodum dus hier wat vorderings foto's

06032010074.jpg

06032010075.jpg

ola ola...dat komt hier helemaal goed :P

heeft idd de typiscghe plekjes die ik ook ben tegengekomen....

waar heb je dat plaatwerk voor aan de voeten gevonden??

ebay

marktplaats

ben altijd aan het zoeken na onderdelen, plaatwerk en andere dingen die ik nodig heb en zo af en toe kom je wat tegen want veel dingen zijn niet meer te vinden :angel

maar de typische plekjes tja wat doe je der aan gewoon goed aanpakken nie zelf wat in elkaar flansen gewoon goed doen denk ik altijd dan maar een maand langer bezig zijn :sleeping

na laat ik maar weer eens een update geven heb een lange tijd niks gedaan aan de manta

inverband met het maken van me ascona c die op een hoop liep:cry

me crossauto die het moes doen voor koninginnedag

en het maken van een crossauto voor een maatje van me

dus druk druk druk met andere dingen maar nu heeft het werk wel stil gestaan maar niet de zoektocht na onderdelen.

heb via DR-manta een linkershassie balk kunnen kopen een hoop geld maar die dingen zijn nie meer te krijgen en heb hem toch nodig

voor rest heeft die ouwe van me de bijrijderskant nu helemaal afgelast dus vanaf volgende week gaat de linkerkant onder handen genomen worden

er zullen snel weer foto's volgens.

Mooi project!!!

En om antwoord te geven op de stralen vraag: het geheel stralen van mijn kadettje+epoxyprimer kostte mij (weet het niet meer precies) max. 600 euro

origineel gepost door Redmen

na laat ik maar weer eens een update geven heb een lange tijd niks gedaan aan de manta

inverband met het maken van me ascona c die op een hoop liep:cry

me crossauto die het moes doen voor koninginnedag

en het maken van een crossauto voor een maatje van me

dus druk druk druk met andere dingen maar nu heeft het werk wel stil gestaan maar niet de zoektocht na onderdelen.

heb via DR-manta een linkershassie balk kunnen kopen een hoop geld maar die dingen zijn nie meer te krijgen en heb hem toch nodig

voor rest heeft die ouwe van me de bijrijderskant nu helemaal afgelast dus vanaf volgende week gaat de linkerkant onder handen genomen worden

er zullen snel weer foto's volgens.

@ Redmen

Laat ff weten als je die chassisbalk erin hebt gelast ivm de pasvorm ben namelijk nieuwsgierig daarna.

nou de snelle update duurde wat langer:P maar hier komen wat foto's natuurlijk met tekst en uitleg:angel

op de foto's hier onder staan de benodigde spullen voor de bestuurderskant. de chassie balk van DR-manta komt met 2 losse buiten delen en 1 binnen balk eerst zet je de binnenbalk en dan alles er omheen we hebbe bij de ophanging van het subframe nog extra verstevigd en ook bij de punten waar oud en nieuw samen komen er zit nog wel wat klopwerk in maar we zijn erg tespreken over de spullen van DR-manta

15092010360.jpg

de achterste stuk van de chassiebalk hadden we nog van een donor manta helemaal goed dus die ging er eerst in en daarna de binnenbalk van dr-manta

21082010311.jpg

15092010357.jpg

alles is natuurlijk gezet met alle richtmaten :D

hier weer een update

die oude van mij werkt gestaagd verder aan ons project terwijl ik men crossauto aan het afmaken ben wat ook een nogal groot project is geworden :hmmz zoals altijd bij mij:angel

hier een paar foto's van de chassie balk klaar en hij is nu bezig met de bodum plaat te vervangen alles netjes gespoten ook in de balken.

06102010367.jpg

06102010368.jpg

wordt vervolgd:D

was een 4 cilinder van me maatje ja was echt super leuk capri en manta achter elkaar aan door het dorp

de capri leeft alleen nie meer was nog rotter dan de manta en me maatje wou hem nie restaureren

sonde :cry

maar wat heb je voorn bakkie michiel?

Terug
Naar boven