postbusmanta
Post veel
Ik zou blij zijn met zo'n compressie!!!!
Maar....daar gaan we weer: Welke meter geeft de werkelijke waarde aan?
Ik heb wel eens een verschil gehad tussen twee multimeters van 1,28 volt!!!
Als er geen ijk-rapport (eik-rapport ??) bij zit van minder dan een jaar oud................geloof ik helemaal NIETS.
Meet even de spanning met een multimeter tussen de + van de bobine en de bevestigingsbout van de bobine terwijl de motor loopt. (verplaats de zwarte meetpen even naar de -pool van de accu en naar het motorblok. Is hier een verschil?)
Laat de gemeten spanning(en) hier even weten.
Meet ook even de weerstand tussen de twee aansluitingen op de bobine (de primaire spoel). Wel aan één kant de stekker eraf trekken tijdens het meten!!!
Laat hier ook even de gemeten weerstand weten.
Maar....daar gaan we weer: Welke meter geeft de werkelijke waarde aan?
Ik heb wel eens een verschil gehad tussen twee multimeters van 1,28 volt!!!
Als er geen ijk-rapport (eik-rapport ??) bij zit van minder dan een jaar oud................geloof ik helemaal NIETS.
Meet even de spanning met een multimeter tussen de + van de bobine en de bevestigingsbout van de bobine terwijl de motor loopt. (verplaats de zwarte meetpen even naar de -pool van de accu en naar het motorblok. Is hier een verschil?)
Laat de gemeten spanning(en) hier even weten.
Meet ook even de weerstand tussen de twee aansluitingen op de bobine (de primaire spoel). Wel aan één kant de stekker eraf trekken tijdens het meten!!!
Laat hier ook even de gemeten weerstand weten.