• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta b1 SR 1981

@GTS2.2DTI wrote:Even de deur er weer uit, de schanieren aan de A stijl opmeten tot aan de B stijl. Dan met een grote BaCo de schanieren iets verzetten. Lukt het niet met een BaCo dan wil het met een zware hamer/moker ook wel lukken door er een klap tegen aan te geven. Tussentijds even meten voor de zekerheid.

wat is een grote BaCo, even opgezocht en ik vind een moersleutel? :agent

Met roest weghalen bedoel ik Schuren, (slijpen als het heel erg is,)

zoals jij aangaf het Vliegroest is zal je met P180 of P280 (of iets wat daartussen zit een heel eind komen. ;)

@cruez wrote:Wat bedoel je juist met roest weghalen evt tot blanke staal? En gebruik je ook een product naast het schuren om de roest weg te halen?

Mvg

@rodneymolijn wrote:Omdat ik zelf ook lekker bezig ben me auto te herstellen/overspuiten (n' ascona )

en toevallig ik zelf spuiter ben, ;) hier oplossing voor je probleem..

Een goede lak opbouw begint bij:

Schoonmaken

ontvetten

De roest weghalen evt tot het kale staal,

Afblazen

Met een niet pluizige doek & ontvetter, ontvette,

Een washprimer of een Epoxy gebruiken. daarna met grondverf overspuiten

( je spuiter zal van een van dit wel gehoord hebben.)

Met dit kan je dan lang blijven rijden, De grondverf moet toch nog eens terug geschuurd worden voor een Mooi glad eindresultaat.

;)Succes

Even de deur er weer uit, de schanieren aan de A stijl opmeten tot aan de B stijl. Dan met een grote BaCo de schanieren iets verzetten. Lukt het niet met een BaCo dan wil het met een zware hamer/moker ook wel lukken door er een klap tegen aan te geven. Tussentijds even meten voor de zekerheid.

2e vraagje hoe krijg je de spiegels van het driehoekje? (zijn van binnen verstelbare spiegels)

317102_10200834991133787_837462701_n.jpg

@DevilraY wrote:Bindmiddel wordt vaak gebruikt om het roestproces stil te zetten. Je smeert dan een bindmiddel over de dichte laag corrosieproduct. De gedachte hierachter is om het doorroesten tegen te gaan. In sommige gevallen kan dit uitstekend werken, weet ik uit eigen ervaring. Een heel goed bindmiddel is bijvoorbeeld Owatrol.

Dit is echter een lapmiddel om de schade niet erger te laten worden. Het is geen oplossing voor het uiteindelijke probleem. Als je de roest echt gaat verwijderen is een bindmiddel bovendien meer een last dan een zegen, schuren en borstelen wordt een stuk lastiger en het geproduceerde stof is nog slechter voor de gezondheid, dan alleen de roest.

Die draadeindjes zijn er wel uit te draaien m.b.v. bijvoorbeeld een waterpomptang als de draad toch al beschadigd is. Anders als je er plek voor hebt, twee moertjes erop draaien, contra tegen elkaar indraaien en met een sleutel eruitdraaien.

Ben je dat zeker dat deze eruit kunnen? heb al geprobeerd zonder resultaat met vis-grip. ik ben als de dood om de spoiler te slopen door te veel kracht te zetten...

vandaag de eerste deur erin gestoken. Sluit goed en hangt recht, maar hij zit iets meer naar achter (milimeter werk)

kan hieraan iets gedaan worden?

baco ( je schrijft bahco ! ) is gewoon een merknaam die toevallig ook onder andere verstelbare moersleutels maakt !

maar je hebt als het goed is ook speciale ijzers om de scharnieren bij te buigen , heb er zo even geen foto van ( toch wel zie beneden )

Ik ben toch dik 20 jaar schade hersteller geweest ( nu al 11 jaar niet meer ) maar dit gereedschap ken ik niet, heb toch best veel oude Opels onder handen gehad in die jaren.. Wij deden het altijd met een Bahco of met een zware hamer/moker, dat werkte perfect..

Ik denk wel dat het originele gereedschap makkelijker werkte, maar ik wist niet van het bestaan ervan..

vandaag via via nog wat onderdeeltjes kunnen 'redden' van een leerauto van de technische school hier in de buurt. Helaas stond de wagen al jaren buiten met heel wat vandalisme als gevolg. Er was al veel leegehaald qua motordelen enz.

Maar toch nog paar dingetjes gevonden die ik wel kon gebruiken.

de manta was een cc SR met gasdempers en een airco!

Wie herkent ze, zit ook wat leuks tussen.

0OMew9XOotgLgeF-qBvKWfjS3qrJF2SghdVpNV_zBhY

64ra5zCcCerrOk_JPSMX-uA5oX3E7GyE6FZD08ny3P8

er zat trouwens ook iets bij wat lijkt op originele krik, maar er staat bilstein in gegraveerd. Is dit dan origneel?.

Bilstein is de originele krik ja, met een bruine hoes eromheen. Die heb ik ook in de Manta liggen.

Ik zie de foto's trouwens niet.

@Stender wrote:Bilstein is de originele krik ja, met een bruine hoes eromheen. Die heb ik ook in de Manta liggen.

Ik zie de foto's trouwens niet.

owkee leuk dat origineel is. helaas geen zakje erbij :(

aha ff zo proberen met deo foto's. Dacht al er is weinig respons de laatste dagen :hmmz

MSkzOTG.jpg

SxbqdVR.jpg

Terug
Naar boven