• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

Thanks, dat is ook ergens wel het doel. Alles is natuurlijk custommade, maar het moet toch enige originaliteit uitstralen.

Radiator gepast, ventilator past er mooi op.

20160203_215505_zpsodiyb32x.jpg

20160203_215536_zpsqppewc4t.jpg

Vandaag weer verder gaan met het blank maken.

20160207_202026_zpsoykpm2yw.jpg

Daarnaast ook weer verder gegaan met de stuurbekrachtiging. Ik heb de onderste pijp passend gemaakt. Vaak laten ze deze vervallen, en zetten alleen het lager deel vast aan de carrosserie. Maar ik wilde het meer origineel laten ogen, dus heb ik de buitenpijp aangepast, zodat deze over de kruiskoppeling gaat.

Bij de Manta stuurkolom, zit een schuifstuk dat bij een ongeluk in elkaar schuift, waardoor het stuur richting het dashboard kan. Bij een Corsa B zit dat deel voor de motor van de stuur bekrachtiging. De as waar de naaf of gemonteerd zit, kan bij een aanrijding in elkaar schuiven. Daarom heb ik bij het bovenste deel (het zwartgeribbelde deel, net onder achter het contactslot) van de corsa gebruikt.

20160207_183855_zpsegqbqk4d.jpg

20160207_201950_zpsvsfpdjrp.jpg

En zo zit hij gemonteerd, enige wat nog rest is het op lengte maken van de stuurstang.

20160207_183753_zpsgij12jsd.jpg

20160207_183808_zpsm2fqihfu.jpg

:thumb Als er vragen zijn over het hoe en wat, kunnen die natuurlijk altijd gesteld worden, wellicht kan ik wat meer foto's of informatie verschaffen.

Gebruik je nu ook de regelaar? Ik heb zon dingetje er bij voor 4 tientjes uit portugal.

Daarmee kan je hem afregelen.

Maar hoe stuurt ie zonder zon setje vraag ik me dan af....is dat volgas stuurbekrachtiging of???

Ben zelf nog niet aan de stuurkolom toegekomen...eerst de auto rijdbaar maken :angel

Ik wil er inderdaad ook zo'n regelaar tussen zetten, zodat ik met een pot metertje de hoeveelheid bekrachtiging kan instellen. Anders heb je volgens mij gewoon de maximale bekrachtiging, zoals je deze normaal bij stilstand hebt in een corsa.

Tenzij ik ergens een snelheids signaal vandaan zou kunnen kijgen, maar dat wordt ook wel lastig.

De Manta is voorlopig toch nog niet rijdbaar of rolbaar, dus ik kan maar beter alles aanpakken :D

Die zal ik onderhand ook maar bestellen dan!

Vorige week het Mike Sanders vet voor de holle delen binnengekregen. In totaal 24kilo, dus daar kunnen we wel een paar auto's mee doen. Je moet het verhitten tot 100 graden zodat het goed vloeibaar is.

20160214_161059_zpsibxfewka.jpg

Een tijdje terug nog een reserve Getrag 265 gekocht:

20160215_201729_zpsidsbxfyo.jpg

Deze kwam ik toevallig nog tegen op zolder, 2 complete nieuwe 23,8mm hoofdremcilinders incl. reservoirs.

20160214_164822_zpsx7gk8ggg.jpg

Ook de putdeksel uit het dak verwijderd, die komt er dus nooit meer in:

20160214_113802_zpsea5ndiyt.jpg

Ook nog de auto leeg gehaald:

20160214_185609_zpsprez6qzt.jpg

20160214_185600_zpsdf8wkv8w.jpg

En de motorruimte leeggeruimd, en ook de volledige kabelboom verwijderd:

20160215_212210_zpszelgoqdo.jpg

Ik twijfel voor het stuur nog tussen het nieuwe Irmscher stuur, of de oude vertrouwde en ook kleine Raid Dino:

20160214_164939_zpsk9uc937l.jpg

20160214_164844_zpsqigknqpw.jpg

Nog wat onderdelen:

20160214_164831_zps5tizv90t.jpg

Ja klopt, het is een 88'er met standaard deze gordels achterin. Twee 3 punts gordels aan de buitenzijden, en een heupgordel in het midden. Volgens mij is het voor de APK pas vanaf 91 of 92 verplicht. Maar ik zet ze wel weer terug bij het opbouwen.

Hij heet niet voor niets manta aero :D zal ik maar zeggen.

De details zal hij zelf wel uitleggen denk ik.

Mvg Patrick

Terug
Naar boven