• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta i300

Zijn assen met commodore delen. compleet met schijfremmen achter, en platensper.

De velgen voor achter weet ik nog niet, ligt er ook aan wat ik aan kan komen. 10j is natuurlijk wel het mooiste ..

gr's Rico

Ik zit nog met een dilemma, en wil graag jullie mening daarover: Op mijn Manta zit een'"nep"achterspoiler op, zoals op de foto te zien. Nu zit ik te twijfelen of ik deze eraf zou slopen, en een originele driedelige achterspoiler erop bouw, of deze laat zitten. Een originele is natuurlijk wel mooier, maar deze zit strak en blijft ook zo zitten, wat bij een originele wel eens anders is. Wat vinden jullie?

manta400001.jpg

Denk ook dat ik er een andere op ga zetten, komt de originaliteit in ieder geval wel ten goede.

gr's Rico

Mn zoektocht naar onderdelen is in volle gang! Eergisteren mn 5 gats assen opgehaald, zie foto's.

assen010.jpg

assen009.jpg

Heb ook besloten mn kunstof achterspoiler te vervangen door een originele driedelige spoiler. Als iemand een kunstof zoekt, zoals die ik er nu op heb zitten, dan laat maar effe weten!

gr's Rico

Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.

Was toen ook een mooie Manta! Jammer dat ze de 5 gats assen en wielen voor mij eronderuit hebben gehaald. Weet iemand nog meer van deze auto, wat voor motor er destijds inlag?

gr's Rico

he rico die 5 gaats assen hoe zit dat van welke model merk of auto komen ze vandaag en past dat zo op de manta of waar moet je op leten want vind het ook wel wat voor mijn manta

ik heb ze zo gekocht van een medeforummer. Zijn omgebouwde assen, met commodore delen. Er is ergens een topic over 5 gats assen, daarin staat wat je nodig hebt.

gr's Rico

Ben vandaag in contact gekomen met een bezitter van een originele i300. Ik houd zn naam verborgen ivm privacy, maar een foto van zn auto heb ik wel voor jullie:

I300.jpg

:wors

gr's Rico

Deze week de auto van onder afgewerkt, op een paar kleine details na. We hebben met een paar man de auto uit het spit getild, en deze op bokken gezet. Ik heb inmiddels ook foto's van een originele i300 onder de motorkap. Ik ga komende week ook effe naar deze auto kijken, hij staat in Duitsland, bij een behulpzame man, die niet te beroerd is me vooruit te helpen! In een originele auto ligt de motor ver naar voren, dus voor de kachel.

Effe een paar foto's:

026.jpg

024.jpg

023.jpg

gr's Rico

Onder een originele i300 hangt een carter zoals op onderstaande foto. Heeft iemand zo'n carterpan ooit vaker gezien?

i300carter2.jpg

gr's rico

Vandaag mn blok er eens in geworstelt! Volgende week het blok recht en op zn plaats hangen, motorsteunen maken, en alle andere delen een plaats geven.

gr's Rico

400wielen001-2.jpg

400wielen002.jpg

he rico meschien een tip die je kan gebruiken

als je je blok van voor tot je achterass gelijk wil hebbe zou ik er een laser onderlangs houden zo kan je alles goed in 1 lijn zetten ( wil overal effe het midden uitzoeken )

@ Redmen: Daar had ik ook al aan zitten denken!

Verder komt de blok erin zoals die ook in een originele i300 ligt.

gr's Rico

als je er al over nagedacht hebt zal het wel goedkomen;)

bij mij met de 24v moes ie nog wel iets gericht worden want je wil natuurlijk niet dat je je cardanas kapot of krom rijd door zoiets

origineel gepost door henk 400rr

Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.

heeft ie in 1 keer de goede te pakken,

ik ook weer een strakke spoiler :)

Terug
Naar boven