• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta i300

Nee, niet over:P! Heb wel een 400 kap, maar die is in het midden doorgezakt, die moet ik nog in zn gelid krijgen en verstevigen, maar als ik een goede op de kop zou kunnen tikken, zou ik m ook wel willen:P. Tevens nog op zoek naar 2 400 wielen:thumbup

En als ik een commodore as zou tegenkomen, bouw ik m er ook onder, heb de smaak te pakken;)

gr's rico

commo as, heb er zelf 1,maar ook nodig,vraag nog wel ffkes aan m'n zus of die nog wat hebben liggen gok zo van wel,ligt wel meer zoals 18s bakken,e rekord remmen enz:P

Tijd voor een update: Afgelopen week wat meer tijd gehad, dus behoorlijk wat aan de Manta kunnen doen. Het blok hangt op zn plaats, motorsteunen moet ik alleen nog afwerken. Ik heb ervoor gekozen het blok zover mogelijk naar achteren te bouwen, zodat ik voor in de neus wat meer plek heb. En het komt natuurlijk de gewichtsverdeling ten goede:

400wielen001-3.jpg

Het koelvloeistofreservoir heb ik een plaats gegeven:

400wielen002-1.jpg

400wielen003.jpg

Nu nog:

Steunen voor een luchtfilterbak maken

radiateur een plaats geven

Schakelmechanisme aanpassen, zodat mn pook op de goede plaats naar binnen komt

Uitlaat op maat maken

wat betreft de uitlaat, weet ik nog niet zo goed hoe ik het aan ga pakken. Ik heb een groep A systeem liggen, die komt er ook onder, maar hoe het met de voorpijpen moet weet ik niet. Hier een plaatje van een originele i300:

PICT1213.jpg

PICT1211.jpg

Ook de carterpan moet nog pas gemaakt worden, maar dat doe ik als het blok er weer uit is.

Origineel:

PICT1210.jpg

In de tussentijd ook nog effe mn achterspoiler eraf gehaald, deze heb ik geruild voor een originele met een medeforummer:thumbup

400wielen004.jpg

Volgende week weer volgas verder met de auto!

gr's Rico

Wat heb je met die Senator gedaan waar je het blok uithaalde,was das chassie nog van enige waarde?

Laatste tijd weer eens wat tijd gemaakt voor mn Manta, kon het niet laten om effe het front op te bouwen!:P

015-1.jpg

014-1.jpg

013-1.jpg

Haha, dat probleem heb ik ook Kees, ik denk dat ik er ook maar effe een Manta bijzoek, dat ik alvast kan rijden!

gr rico

origineel gepost door rico523

Haha, dat probleem heb ik ook Kees, ik denk dat ik er ook maar effe een Manta bijzoek, dat ik alvast kan rijden!

gr rico

haha goed plan

die lampen staan inderdaad goed

mooie set!:thumbup

Rico,

Hoe staat het met je i300 project?

En, wat ik zelf erg interessant vind, hoe is bij de originele i300 de radiator in het front geplaatst? Is de keienvanger aangepast zoals bij iedere doe het zelf ombouw, of heeft men dit destijds op een mooiere manier heel weten te houden?

Mooi project! Is eens wat anders dan een 200 of een 400 replica enz.

Ik dacht "hee ik heb die manta vaker gezien!"

Even later bedacht ik me dat ik bij jou mijn versnellingsbak heb gehaald ;)

Die ligt trouwens onder mijn kadettje nu :thumb

Effe een update:

Ik heb besloten er geen 6 cilinder van te maken, ivm tijdgebrek. Wel heb ik een Mantzel 2,4 motor op de kop getikt, met 160 pk volgens de papieren die ik erbij heb gekregen.

Een nieuw origineel B2 front ligt ook klaar om erin gelast te worden, en verder is de bodem bijna klaar om te spuiten. 5 bak tunnelombouw zit erin gelast, en verder nog diverse laswerkzaamheden meer verrricht, onder andere nieuwe kriksteunen eronder.

Verder heb ik alles compleet, dus interieur, wielen, stuur, assen, spoilers heb ik bij elkaar verzameld. Het enige wat ik nog zoek zijn de mistlampen die in de voorbumper zitten, en een 400 motorkap, maar die koop ik denk ik een nieuwe.

mvg Rico

Terug
Naar boven