• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta matzwart rollen of spuiten

heey,

ik ben nu bezig met een opknapbeurt aan m'n manta b:)

en nu moet deze matzwart worden, nu de vraag rollen of spuiten en wat de voor of nadelen zijn?

gerolt heeft wel iets ruigs maar voor als je hem wil verkopen zou ik hem niet van je kopen.

En dat omdat je met mat veel kan verbergen zoals roest enz.

Het is wel makkelijk in onderhoud enz.

gerolt heeft wel iets ruigs maar voor als je hem wil verkopen zou ik hem niet van je kopen.

En dat omdat je met mat veel kan verbergen zoals roest enz.

Het is wel makkelijk in onderhoud enz.

netjes rollen, als je spuit is ook gaaf maar dan moet wel strak zijn want dan zie je meer oneffenheden. als je netjes rollert (hele dunne lagen sodat je geen strepen krijgt en zakkers) word t mooi maar omdat er meer structuur is zie je oneffenheden minder en ziet t er 'ruiger uit'.

netjes rollen, als je spuit is ook gaaf maar dan moet wel strak zijn want dan zie je meer oneffenheden. als je netjes rollert (hele dunne lagen sodat je geen strepen krijgt en zakkers) word t mooi maar omdat er meer structuur is zie je oneffenheden minder en ziet t er 'ruiger uit'.

rollen is een beetje meer beun/budget oplossing. Voor een mooi resultaat zou ik hem laten spuiten als ik jou was, dan maar even sparen...

rollen is een beetje meer beun/budget oplossing. Voor een mooi resultaat zou ik hem laten spuiten als ik jou was, dan maar even sparen...

bedankt voor de reacties:)

dat word dus spuiten :D we kunnen gelukkig thuis spuiten, ik was alleen bang dat ik toch een soort glans in het zwarte kreeg

bedankt voor de reacties:)

dat word dus spuiten :D we kunnen gelukkig thuis spuiten, ik was alleen bang dat ik toch een soort glans in het zwarte kreeg

Nou spuiten kost geld,en rollen kun je zelf doen.

En t groote voordeel daarvan is.

Met 2 tientjes ben je klaar,kwa kosten.

Wel de ramen afplakken,zonder kan ook wel.

Maar dan moet je ze toch open krabben erna.

Geeft ook een hoop werk.

Kleine tip,koop voor de zekerheid ook een bokkwast.

Voor de lastige te bereiken hoekjes.

Succes met je keuze

Nou spuiten kost geld,en rollen kun je zelf doen.

En t groote voordeel daarvan is.

Met 2 tientjes ben je klaar,kwa kosten.

Wel de ramen afplakken,zonder kan ook wel.

Maar dan moet je ze toch open krabben erna.

Geeft ook een hoop werk.

Kleine tip,koop voor de zekerheid ook een bokkwast.

Voor de lastige te bereiken hoekjes.

Succes met je keuze

2 tientjes red je het echt niet mee hoor, was voor me corsa alleen al 150 euro kwijt aan verf, toen nog een paar fatsoenlijke rollers, en kwasten zit je zo op 200/250 euro..

2 tientjes red je het echt niet mee hoor, was voor me corsa alleen al 150 euro kwijt aan verf, toen nog een paar fatsoenlijke rollers, en kwasten zit je zo op 200/250 euro..

verf 15 euro, roller 5 euro per 2, spuitbusje matzwart voor de plekken die je niet kunt rollen 8euro, rolletje afplakband 2euro.:hmmz zit nog niet aan de 200euro hoor...

probleem is om matzwart verf te vinden, bij de bouwzaken hadden ze t al bijna niet en autolak matzwart word ook al moeilijk als t niet onmogelijk is, dan moet je met mat blanke lak gaan spuiten als je dat te dik doet gaat t alsnog glanzen.

heb t zelf met histor matzwart gedaan, is de enige matzwart die ze bij de bouwzaak hadden, alleen deze valt eraf bij de tankvulling.

verf 15 euro, roller 5 euro per 2, spuitbusje matzwart voor de plekken die je niet kunt rollen 8euro, rolletje afplakband 2euro.:hmmz zit nog niet aan de 200euro hoor...

probleem is om matzwart verf te vinden, bij de bouwzaken hadden ze t al bijna niet en autolak matzwart word ook al moeilijk als t niet onmogelijk is, dan moet je met mat blanke lak gaan spuiten als je dat te dik doet gaat t alsnog glanzen.

heb t zelf met histor matzwart gedaan, is de enige matzwart die ze bij de bouwzaak hadden, alleen deze valt eraf bij de tankvulling.

de verfkampioen, hebbe alles en zonee maken ze het voor je

btw, ik was voor ene admiral 50 euro kwijt aan verf, 1 pot grondlak dan wel 1 pot uiteindelijke lak, die nog grondlak was maar dan op kleur gemengd ;)

Terug
Naar boven