• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta opgehaald en gelijk kapot !!!!!

origineel gepost door Ghanz

dr is ook nog een stukje willen.... he,

zou best een 6 pitter willen in manta, maar dan ook op kenteken.

handig knooien is dat, ff stelschroef verdraaien onder de kap :D

een stelschroef verdraai je zo niet, maar goed, je hebt ze erbij die lukt het wel.

maar gewoon wat proberen, niet direct met hele slagen gaan werken, maar telkens een tikkie .

als je een slag naar links gedaan hebt, dan weer slag terug werken naar rechts.. dan ben je dus weer op het zelfde punt als nu, en dan weer een aantal tikkies verder naar rechts... dan moet je een punt tegen komen

waar hij wel goed start.

de 2.5 is wel te ruilen hoor met een 1900 !!!! alleen zelf uit de auto halen ivm het niet hebben van een takel !

of je laat hem bij het rdw keuren met 2.5 en op papier zetten.

weet niet wat het handigst is.

maar die 5 bak zou ik mooi laten zitten ook als je een andere motor er in zet.

ik mis soms de 5e wel bij mijn 1.9 en 2.0

ja in principe kun je gewoon 6 pitter er uit halen en 2.o der weer in ofzo ,maar als alles netjes en goed is in gebouwdt is om keuren nu ook tientjes werk

6 op kenteken verkoopt nog steeds beter denk ik

origineel gepost door MOOK

ff off topic, maar moet dat ook je een 2.4 erin hebt gehangen ipv een 2.0

nee als het aantal cilinders gelijk blijft heb je geen last

dat had volgens mij weer met het vermogen te maken, als je niet meer dan xxx% meer vermogen erbij krijgt dan hoefde het weet niet. en ben je gewoon verzekerd.

origineel gepost door manta1

dat had volgens mij weer met het vermogen te maken, als je niet meer dan xxx% meer vermogen erbij krijgt dan hoefde het weet niet. en ben je gewoon verzekerd.

bij mijn weten is het zo . dat als je niet meer dan 40% vermogens winst hebt

maarre loopt ie al??? check alle stekkers even na. en of ie vonkt

inmiddels loopt ie weer !!! nog niet helemaal super mar hij doet het gelukkig weer ! de contactpunten vast aan elkaar dus even los gehaald en afstellen en alle contacten na gelopen maar om eerlijk te zijn is er een hoop pruts werk verricht in het verleden !

origineel gepost door ikdenman

inmiddels loopt ie weer !!! nog niet helemaal super mar hij doet het gelukkig weer ! de contactpunten vast aan elkaar dus even los gehaald en afstellen en alle contacten na gelopen maar om eerlijk te zijn is er een hoop pruts werk verricht in het verleden !

heb je hem tijdens het sleutelen op contact gehouden?

dan branden de contact punten in.

dus nooit een auto met contactpunten te lang op contact laten staan.

origineel gepost door brobbel1

origineel gepost door ikdenman

heb je hem tijdens het sleutelen op contact gehouden?

dan branden de contact punten in.

dus nooit een auto met contactpunten te lang op contact laten staan.

nou dat niet maar ze zaten wel op elkaar !!!! nu maar eens kijken waar ik moet beginnen met opknappen hahahaha ja bij het begin maar weer meer werk dan verwacht !

origineel gepost door MOOK

Nee maar ik bedoel meer voor de verzekering

kan over motor wijzigingen heel kort wezen

als je niet de orginele motor erin hebt en je krijgt een ongeluk met blijvend letsel oid.

ben je het L.U.L.

auto is niet comform type goedkeuring dus krijg je een technische keuring waarbij jij altijd al in de min staat

ik snap niet waarom mensen het risico willen nemen.......:hmmz

op dit moment heb je een motor mits technisch goed ingebouwd 6 cil of 4 cil woor nog geen 60,- op kenteken staan:jerry

heb mijn 6 cil begin dit jaar op kenteken gezet koste 55,- incl kenteken bewijs en keuring :thumbup

dus waarom het risico lopen.:hmmz

die rdw proefritjes zijn niet meer en geluidnormen worden alleen bij erge twijfel of extremen gecontroleerd

dus die ouwe verhalen van motorwijziging 1100,-:thumbdown is afgelopen

gewoon je 2.0 2.2 2.4 enz enz op kenteken zetten heb je geen gezuer met de verzekering en geen gezeur met de politie enz enz enz :thumbup

dan had ik hem naar het rdw gebracht en laten keuren.

is toch gemaklijker en goedkoper dan de motor weer ombouwen.

en als het rdw toch tegen zit kun je altijd nog ombouwen.

nou om een hoop moeilijk heden te voorkomen gaat mijn 6 cilinder eruit en gaat er weer een 4 cilinder ik ! als het echt netjes was ingebouwd dan had ik naar de rdw gegaan ! maar dat is niet het geval !!!!!

toch jammer, mij lijkt op kenteken zetten en eea verbeteren handiger dan een ander blok derin , en nu heb je iets aparts wat een stuk lekkerder rijdt dan een 4 pitter

2.4 is 4 cilinder en dat zien ze niet of zeggen er niets van bij apk

als je 40% vermogens overschrijding hebt moet je zoiezo laten omkeuren

ivm verzekering

dit alleen al ter dekking van je polis want alst het gecontroleerd word hebbie wel een probleem

groet michel

of als je m verzekerd doorgeven welke motor erin ligt, zwart op wit en je bent ingedekt... bij de verzekering weten ze alleen dat t een 6 cil en verder nix... op m'n taxatierapport staat dan weet 3.0 24v en die hebben ze goed gekeurd dus ben ik ermee verzekerd ook al is de omkeuring gedaan met een 2,5 of 3.0 6cil. voor de klpd is t weer een ander verhaal

Terug
Naar boven