• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta start, en na 2 sec stop

Hallo,

ik heb een manta gsi 2.0 8v . bijna helemaal gerestaureerd:D. normaal altijd lopen en starten weer of geen weer. nu wil ik heb starten, hij slaat en en na twee sec stopt tie met gas zonder gas maakt niet uit. Krukassensor??? en de volgende dag start tie in een keer! en later niet meer. heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel ervaring met dat als mensen zich eerst voorstellen in het daar voor zijnde topic.

Ze veel eerder en netter geholpen worden.

Wat je met deze informatie doet moet jezelf weten maar trek er je voordeel uit!

Mvg DAniel

Ik heb wel ervaring met dat als mensen zich eerst voorstellen in het daar voor zijnde topic.

Ze veel eerder en netter geholpen worden.

Wat je met deze informatie doet moet jezelf weten maar trek er je voordeel uit!

Mvg DAniel

een krukas sensor op een manta gsi 2.0 8V :hmmz

Denk dat je het probleem eerder moet zoeken in een kabelbreuk bij de bobine, of je brandstofpomp relais, of een breuk richting de groene kabel van de comp.

Voorop gesteld dat het de 2.0E motor is uiteraard (daar ga ik gewoon even van uit)

De brandstofpomp blijft na het starten wel gewoon lopen (uiteraard totdat die uitslaat)

Leg de + van de pomp anders gewoon eens aan de + van de accu, kijken of hij dan wel blijft lopen.

een krukas sensor op een manta gsi 2.0 8V :hmmz

Denk dat je het probleem eerder moet zoeken in een kabelbreuk bij de bobine, of je brandstofpomp relais, of een breuk richting de groene kabel van de comp.

Voorop gesteld dat het de 2.0E motor is uiteraard (daar ga ik gewoon even van uit)

De brandstofpomp blijft na het starten wel gewoon lopen (uiteraard totdat die uitslaat)

Leg de + van de pomp anders gewoon eens aan de + van de accu, kijken of hij dan wel blijft lopen.

Lijkt mij de draad tussen bobine en de computer (ik ben namelijk een hele tijd geleden een week bezig geweest met hetzelfde probleem :D )

Lijkt mij de draad tussen bobine en de computer (ik ben namelijk een hele tijd geleden een week bezig geweest met hetzelfde probleem :D )

denk ook aan de groene draad of het brandstofrelais, brandstofrelais scheurt het printplaatje van door trillingen

denk ook aan de groene draad of het brandstofrelais, brandstofrelais scheurt het printplaatje van door trillingen

Hallo, ja sorry dat ik me nog niet voorgesteld heb. ik heb alles na gekeken groene draad, bobine, kan het de webcon zijn??? brandstof pomp zat al rechtstreeks aangesloten op het contact. ga straks maar de injector losmaken kijken of ze het doen. sjongejonge nou is hij helemaal gespoten en al metallic grijs en onderkant weer netjes en nou dit terwijl hij in het begin altijd goed liep.

Hallo, ja sorry dat ik me nog niet voorgesteld heb. ik heb alles na gekeken groene draad, bobine, kan het de webcon zijn??? brandstof pomp zat al rechtstreeks aangesloten op het contact. ga straks maar de injector losmaken kijken of ze het doen. sjongejonge nou is hij helemaal gespoten en al metallic grijs en onderkant weer netjes en nou dit terwijl hij in het begin altijd goed liep.

Pickup spoel van de ontsteking. En anders nakijken, of je natte bougies hebt als hij niet wil starten. Weet je of het de ontsteking is of dat het met de injectie te maken heeft.

Terug
Naar boven