• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta start, en na 2 sec stop

Pickup spoel van de ontsteking. En anders nakijken, of je natte bougies hebt als hij niet wil starten. Weet je of het de ontsteking is of dat het met de injectie te maken heeft.

[rquote=1872652&tid=141819&author=The_Undertaker][rquote=1872443&tid=141819&author=kevinkoolsla]Hallo, ja kan het de webcon zijn??? [/rquote]

Wat is een webcon? :hmmz[/rquote]

De webcon geeft alleen problemen als de snipsnifter vervuild is :wors

[rquote=1872652&tid=141819&author=The_Undertaker][rquote=1872443&tid=141819&author=kevinkoolsla]Hallo, ja kan het de webcon zijn??? [/rquote]

Wat is een webcon? :hmmz[/rquote]

De webcon geeft alleen problemen als de snipsnifter vervuild is :wors

Dat hij twee seconden loopt, wil waarschijnlijk zeggen dat hij alleen op de koudstartinjector loopt.

Deze krijgt een signaal vanaf de startmotor.

Na een kleine tijd (via de tijd-thermo-switch) stopt de koudstartinjector ermee en zal de motor alleen moeten draaien op de normale injectoren.

Deze injectoren krijgen het signaal vanaf de ontstekingsmodule middels de groene draad.

Het signaal is een pulserende massa.

Zoals reeds gevraagd: Doet de toerenteller het wel???

Deze krijgt namelijk signaal via dezelfde weg.

Dat hij twee seconden loopt, wil waarschijnlijk zeggen dat hij alleen op de koudstartinjector loopt.

Deze krijgt een signaal vanaf de startmotor.

Na een kleine tijd (via de tijd-thermo-switch) stopt de koudstartinjector ermee en zal de motor alleen moeten draaien op de normale injectoren.

Deze injectoren krijgen het signaal vanaf de ontstekingsmodule middels de groene draad.

Het signaal is een pulserende massa.

Zoals reeds gevraagd: Doet de toerenteller het wel???

Deze krijgt namelijk signaal via dezelfde weg.

De toerenteller doet het, alle kabels en stekkers zien aan de binnenkant als nieuw uit echt een uit het boekje.

De bougies doen het ook ze vonken goed

de koudstart injector klopt, hij loopt een paar seconden en dus vandaar ook het even aanslagen van de motor

ik heb ook de lucht massameter even los gemaakt want deze kan vast zitten, deze ziet er goed uit en loopt soepel

ik denk dat het electronisch toch ergens een kink in de kabel zit of een relais ofzo.

kan ik een kabel even om te testen van de computer naar voren aansluiten naar de condensator of heeft iemand hier ervaring mee want diesel is toch meer mijn tak van sport;)

manta gsi 8v metallic grijs

patrol 2.8 gr htp mee brute rvs sidepipes

De toerenteller doet het, alle kabels en stekkers zien aan de binnenkant als nieuw uit echt een uit het boekje.

De bougies doen het ook ze vonken goed

de koudstart injector klopt, hij loopt een paar seconden en dus vandaar ook het even aanslagen van de motor

ik heb ook de lucht massameter even los gemaakt want deze kan vast zitten, deze ziet er goed uit en loopt soepel

ik denk dat het electronisch toch ergens een kink in de kabel zit of een relais ofzo.

kan ik een kabel even om te testen van de computer naar voren aansluiten naar de condensator of heeft iemand hier ervaring mee want diesel is toch meer mijn tak van sport;)

patrol 2.8 gr htp mee brute rvs sidepipes

Kun je de groene draad bij de computer opvissen (als ik me niet vergis zit ter hoogte van het dashboardkastje een enkele stekkerverbinding.

Meet nu deze draad eens door vanaf de onstekingsmodule tot aan de computer (met losgenomen stekker van de computer)

Krijgt de computer wel goede massa?

Kun je de groene draad bij de computer opvissen (als ik me niet vergis zit ter hoogte van het dashboardkastje een enkele stekkerverbinding.

Meet nu deze draad eens door vanaf de onstekingsmodule tot aan de computer (met losgenomen stekker van de computer)

Krijgt de computer wel goede massa?

de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

de injectoren werken dus niet heb gekeken en verstuiven nul comma nul

kan het een relais zijn dat stuk gegaan is of de computer die de injectoren aanstuurt want ik heb er aan gelast.

patrol 2.8 gr htp

de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

kan het een relais zijn dat stuk gegaan is of de computer die de injectoren aanstuurt want ik heb er aan gelast.

patrol 2.8 gr htp

De computer maakt geen massa via het huis!

Hij heeft zijn massa op het centrale punt op je inlaatspruitstuk.

Het relais kan zeer goed stuk gaan, gebeurt vaker dan eens. Net als de computer overigens.

De computer maakt geen massa via het huis!

Hij heeft zijn massa op het centrale punt op je inlaatspruitstuk.

Het relais kan zeer goed stuk gaan, gebeurt vaker dan eens. Net als de computer overigens.

[rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

patrol 2.8 gr htp[/rquote]

Leermoment:

Als je gaat lassen, altijd de stekker van de computer afhalen!!

Uit de stekker van de computer komt een korte zwarte draad met een oogje eraan. Deze moet contact maken met het chassis.

De injectoren krijgen een 12 volt voeding en worden open-gestuurd door een geschakelde massa vanuit de computer.

[rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

Leermoment:

Uit de stekker van de computer komt een korte zwarte draad met een oogje eraan. Deze moet contact maken met het chassis.

De injectoren krijgen een 12 volt voeding en worden open-gestuurd door een geschakelde massa vanuit de computer.

[rquote=1873933&tid=141819&author=postbusmanta][rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

Leermoment:

[/rquote]

L-Jetronic of LE-Jetronic??

Kan me bij LE-Jetronic namelijk geen kort zwart kabeltje bij de computer herinneren, enkel de groene signaal draad :hmmz

[rquote=1873933&tid=141819&author=postbusmanta][rquote=1873791&tid=141819&author=kevinkoolsla]de computer krijgt massa van het chassis van de zijkant is goed en zuiver.

Leermoment:

[/rquote]

L-Jetronic of LE-Jetronic??

Kan me bij LE-Jetronic namelijk geen kort zwart kabeltje bij de computer herinneren, enkel de groene signaal draad :hmmz

hadk ook bij mijn manta nu bleek het gewoon de gaskleppositiesensor die niet goed stond

het zwart blokje aan je gasklephuis eens iets verdraaie

normaal moet ie staan dat als je het minste beetje aan je gasklepkomt dat ie moet klikken deed ie wel bij mij ma viel stil dus ietskes omgezet en loopt gelijk een klok

Terug
Naar boven