• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta vooras ombouwen naar 5x120

Christian-tsx

Post veel
welke mogelijkheden zijn er allemaal om een manta vooras om te bouwen naar steek 5x120?

ik was van plan om adapters te gebruiken, maar i.v.m. de uitbouw van mijn kadett 400, moet ik een cm of 10 naar buiten:hmmz dit is waarschijnlijk te veel, maar ik wil toch het maximale gebruiken wat nog acceptabel is.

dat de wielen dan niet helemaal zover naar buiten komen te zitten als ik graag wou, moet ik maar voor lief nemen.

andere velgen is geen optie, aangezien mijn velgen ronal's zijn, die niet 1 2 3 in breder formaat te vinden zijn.

ik heb nu 7x15, ET 37

laat maar horen;)

oja, was nog vergeten te vermelden dat het een betaalbare optie moet zijn:jerry

tja, van die commodore onderdelen, hoever komt het geheel per kant naar buiten?

zijn deze onderdelen zo te monteren of zit er nog veel aanpaswerk aan?

en zijn deze onderdelen nog goed te verkrijgen?

een irmscher ombouw setje is volgens mij erg duur, net zoals een ander setje ronals halen. wat ik voor de 7J's moest neerleggen was me al te veel:P

me vader verkoopt vaak naven van een commodore B die ze uiteindelijk op een manta B plaatsen. hoe ze het doen, doen ze het. ik weet niet precies hoe ze het doen...

ik dacht als ik me niet vergis dat het met de commodore fusee stukken een cm of 4 per kant naar buiten komt t.o.v de originele fusee stukken

voor de stuurarmpjes is er ook een nieuwe niet goedkopen oplossing ! zie foto

stuurarm%20repro%201.jpg

is een reproduktie van het origineel , maar er zijn vast nog wel wat meer oplossingen

als ik morgen tijd heb (kan niks beloven ) zal ik het verschil eens opmeten ! heb hier beide fusee,s nog wel los liggen

moet ff gaan spitten in het magazijn

Dat ligt er wel aan welke naven je gebruikt, de 1 staat iets verder naar buiten dan de ander.

Die stuurarmen zijn echt mooi en een hele goede oplossing, De verkoper/maker is goed bekend met dit soort zaken, ik ga er daarom vanuit dat het goede kwalliteit is.

liever geen andere velgen, omdat ik graag de ronals wil houden.

wat ik zo hoor over die commodore onderdelen, en die 4 cm. dan komt het al mooi in de richting.

als ik dan nog een paar verbreders van 4-5 cm gebruik (wat ik wel vaker gezien heb) ben ik er ook al zowat. misschien staat het ook nog niet verkeerd als het wiel iets naar binnen zit.

welke prijs moet ik ongeveer aan denken bij die replica stuurarmpjes? als die van een a manta of a ascona ook passen, kan ik dan beter deze nemen?

en zijn de commodore onderdelen zo te monteren, of moet er nog wat aangepast worden?

ik vind het opzich wel een goede oplossing, hoef ik ook geen adapters meer te kopen, omdat commodore origineel al 5x120 heeft.

zoo vandaag ff druk geweest , niet kunnen meten helaas

morgen ochtend kijken of ik nog een gaatje kan vinden

de stuurarmpjes moet je in de prijsklassen denken aan zo,n 500 euro per setje . er zijn nu 10 sets gemaakt weet niet of er nog een oplagen volgt ?

heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten

vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm

dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijven

origineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen

dan zal je zelf even moeten meten

dank je:thumbup

zal vanavond even bij de manta as meten. weet je zo of je een set hebt met dezelfde maat fusee kogels als een manta? of heb je die grotere?

ik heb zowel de commodore fusee stukken met de grote als met de kleine fusee kogels die ik nu gemeten hebt is met de kleine , die met de grote zit onder de manta

ik denk niet dat er (veel??) verschil in de afstand zit

maar voor de zekerheid hartlijn gat gemeten

origineel gepost door mantaray

heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten

vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm

dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijven

origineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen

dan zal je zelf even moeten meten

kan me vergist hebben, maar ik heb gisteravond nog snel even gemeten: 11.5cm:o als dat werkelijk zo is schiet ik er weinig mee op.

of een smalle versie kadett 400 bouwen:jerry

eerst maar eens de achteras klaar maken dan zien we wel even verder.

hang het scherm er wel een keer op en kijk wat ie minimaal aan verbreding nodig heeft.

als er nog ideeën zijn hoor ik dat graag.

in ieder geval bedankt tot zover.

Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z'n effect heeft op 't camber.

origineel gepost door henk 400rr

Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z'n effect heeft op 't camber.

ja mijn wielen staan naar binnen, net als de drift auto van koekie, maar ik dacht dat dit nog lag aan mijn vering, hoe los je dat op henk?

Onderste draagarm inkorten of de bovenste verlengen, laat het wel doen door een goede lasser/constructeur!

heb er nog nooit iemand over gehoord dat de draagarmen aangepast moeten worden:hmmz terwijl ik zeker niet de eerste ben die dit gedaan heeft

zal even kijken hoe en wat.

Terug
Naar boven