• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mantzel inlaat c16xe....carterventilatieslang vraagje

Fearless

Forumbewoner
Op het kleppendeksel zitten 2 aansluitingen voor de carterventilatie. 1 daarvan is bij mij loos en loopt lekker te dampen op de versnellingsbak.

Het lijkt afgeknipt...en gewoon loos te hangen. Maar ik zit er aan te denken om hem af te doppen.

Hoe komt deze normaal gesproken?

Ik ben totaal niet thuis in deze fantastiche *¤³!!blokken

Het gasklephuis hangt normaal gesproken rechts van de motor, nu met die inlaat zit die dus op een beter te bereiken plekje...

Het lijkt er op alsof die slang nog gewoon zoals origneel er aan hangt...maar dan een stukje er van af geknipt.

Dus 1tje kan gewoon los blijven...de ander is idd wel gewoon aangesloten.

Ik denk dat ik weer een catchtankje ga maken want ik heb een hekel aan versmeerde blokken/bakken.

Bedankt voor de info wim :thumbup

Nu nog uitzoeken waarom die soms inhoud bij hard optrekken/overschakelen

Dus 1tje kan gewoon los blijven...de ander is idd wel gewoon aangesloten.

Ik denk dat ik weer een catchtankje ga maken want ik heb een hekel aan versmeerde blokken/bakken.

Bedankt voor de info wim :thumbup

Nu nog uitzoeken waarom die soms inhoud bij hard optrekken/overschakelen

Dunne slangetje hoort op de vacuum van de motor... (regeling/bediening carterventilatieslang)

Dikke welke normaal vanaf klepdeksel naar kunstof buis achter de motor loopt, kan je los hangen zodat ie lekker op de versnellingsbak kan druppelen

Afdoppen is absoluut af te raden, of je wil het zooitje nog meer olie laten verbruiken dan het al doet.....

Het belang van een goedwerkende Carterventilatie word vaak onderschat!!

Willem

Dunne slangetje hoort op de vacuum van de motor... (regeling/bediening carterventilatieslang)

Dikke welke normaal vanaf klepdeksel naar kunstof buis achter de motor loopt, kan je los hangen zodat ie lekker op de versnellingsbak kan druppelen

Afdoppen is absoluut af te raden, of je wil het zooitje nog meer olie laten verbruiken dan het al doet.....

Het belang van een goedwerkende Carterventilatie word vaak onderschat!!

Willem

Terug
Naar boven