• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mantzel powerbox X16XE EI-NDE-LIJK!!!

Die bijgeleverde vacuumslang had ik niet eens, maar die zou ik als ik jouw was aan de MAP sensor maken, de zijtuut op de rembekrachtiger aansluiting pakken voor de rest (mits je een aansluiting hebt op de Rembekrachtiger slang.

Gasklepverwarming:

Deze komt te vervallen.

De 2 slangen hiervan moet je dan met elkaar door koppelen dmv verbindings pijpje.

De 2 pijpjes voor de koelvloeistof op de gasklep moet er eraf zagen, anders krijg je je gasklep niet geplaatst.

VACUUM:

Ik had het zo:

Op mijn aansluiting van de Rembekrachtigerslang zat een tuutje op de powerbox

daar zat de MAP sensor op.

Secundaire luchtpomp was vervallen bij mij, dus geen vacuumslangen meer

Tankventlatieklep, benzinedrukregelaar en carterventilatie op het tuutje aan de eenrichting klep op de rembekrachtiger slang.

Dat was het wel een beetje..

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

ombouwC14NZ007.jpg

BlokkeringvoorafstellenF10tmF20017.jpg

Willem

thnx wim,ga hem vanavond ophalen en zaterdag gaan we eraan beginnen kijken of het lukt!

heb net de luchtfilter slangen gehaalt op de sloopt:

1 dieselslang van een combo

1 van een 8v corsa die is iets langer zou mischien mooier staan straks

verderest had ik niks nodig toch??

btw die ene aansluiting die je moet afdoppe de linkse van de box,wat heb je daar ingedraait ?? of maakt het niet uit wat je erin draait als het maar afdicht? :jerry

Je hoeft die niet persé af te dichten!!

Je kan daar ook gewoon de Map sensor op zetten. Dat maakt voor de rest niet veel uit.

Zolang de Map sensor maar rechtstreeks naat de mantzel gaat. En niet samen met de andere vacuum slangetjes.

Die kan je juist gebruiken, die extra aansluiting, bij mij was ie gewoon dicht met een Bout..

Ik zou die gebruiken voor de MAP sensor inderdaad..

willem

Ok dus linkse afdoppe en de rechtse aansluiting op t tuutje de map sensor en de schroefverbinding doe ik die zij slang (vacuum slang) op

Waarom linkse Afdoppen Gewoon bijde gebruiken.

pak dan de Losse voor de MAP sensor, en de andere voor de rest..

je kan alle aansluitingen gebruiken, zolang de MAP sensor maar geheel ALLEEN op het inlaat word aangesloten...

willem

Gistere opgehaald ! vandaag het een maat van mij hem in de primer gespoten,morgen in de zwarte lak en zaterdag inbouwen!! foto's volgen

Mvg Ivar

nee helaas zoals het er nu naar uit ziet niet maja kunne we altijd nog met een lakstiftje naderhand doen toch

Nou hij zit erop hoor pfffoe!

Foto-ZZ8EPWDR-D.jpg

Foto-YNGVD7CF-D.jpg

Wat een werk zeg,vanmorgen om 10 uur begonnen waren om half 6 klaar !

luchtfilterpijp ging er gelukkig handiger af dan ik dacht,plaatje make voor bij de gasklep op t blok was ook zo gebeurd,maar toen draden solderen enz pfff..

gelukkig toen alles erop zat,1 x sleutel omdraaie en hij liep meteen :thumb

maar wat een verschil vanaf de 3 a 4000 toeren tot de toerenbegrezer trekt ie als een beest!

nu alleen nog de carterontluchting maken want was al laat en wist niet zo gauw een oplossing dus hem nu tijdelijk in een energy blikje gehangen,vd week krijg ik van een maat van mij een klein luchtfiltertje om erop te zetten.

alleen wat ik wel jammer vind is de afdekkap dat past nu niet meer,weet iemand toevallig waar ik zo een complete kap kan bestellen of 2e hands??

Mvg

ziet er goed uit !, haha lekker werkje, totaal geen ruimte daar achter.

nu een keer op de testbank !

Zeg dat wel zeg pfff,nouja testbank nog niet hoor zou alleen nog een spaghetti wille en een ope pijp (groep n) daarna zou ik qel een chip op maat wille (ma alles op zen tijd ( bij mij groe it het geld ook niet op me rug). ). :jerry

Mvg ivar

Terug
Naar boven