• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mapsensor 250kpa

skinsdale

Post weleens wat
hey ik rij nu fhase 3 met damfrad met kan ik er een mapsensor van 250kpa in de ecu doen.

of wat zal ik dan moeten veranderen om 1,5 bar te draaien

ik heb nu 1.2 bar .

en om nog een boostcontroler te gebuiken lijk me ook niet wat .

iemand ervaring meej?

Ik ga een megasquirt gebruiken, met een MAP sensor van een VW 1.9 TDI, die kan tot 250 kilopascal, er is ook een van 400 kilopascal.

maar wat verandert er dan als ik er een 250 in doe krijg ik dan meer turbodruk

of kan ik dan de druk hoger maken.

maximale is tog 1,2 van een orinele mapsensor

ma hoe krijg ik 1,4bar druk

Ik weet niet precies hoe het zit bij een originele ECU.

Wel kan ik je vertellen dat EDS er een oplossing voor in hun verkoop lijst hebben staan.

Deze heb ik laatst toevallig zien staan.

EDIT

Een mapsensor geeft een bepaalde spanning af als signaal voor de ecu. Aan de hand van de hoogte van die spanning weet de computer hoeveel laaddruk er is en hoeveel benzine er ingespoten moet worden en op welk moment er gevonkt moet worden. Als je nu klakkeloos de mapsensor gaat vervangen door een ander exemplaar loop je een grote kans dat de ecu een heel ander signaal krijgt.

In de meeste gevallen moet de mapsensor gecalibreerd worden in de ecu. Of dat bij de LET ook zo is weet ik niet..

Bij de motronic van de C2.0LET wordt de map-sensor alleen gebruikt voor de turbodruk regeling.

O.a. de luchtmassameter zorgt voor de gegevens voor de ontsteking en brandstof.

eds zegt mij

<Druck gibt es aber die ganze Abstimmung passt nicht dazu sie haben dann viele Probleme damit

ik heb nu ook geen stotteren hoor rijd wel perfeck aleen de druk blijft soms even hangen op 0,5bar maar dan schiet die als een speer nas 1.2bar ma licht er net aan waar je de schakelaar op hebt staan

maar hoe krijg ik nu meer druk .

kheb nu die damrad dus boostcontroller erop maar gaat niet verder dan 1,3bar er moet tog wat zijn wat je turbodruk kan opvoeren zeg maar en nog een boostcontroller derop gaat denk ik ook niet werken

map sensor moet zoiezo gecalibreerd worden eerst.

maar de dampfrad bij de phase3 van eds is er juist voor om nét iets meer druk te kunnen draaien....

als jij bij 0,5bar een dipje hebt is er iets anders aan de hand.

als goed kis hoort dat zow dat de even blijft haken met 0,5 had ik gelezen ergens op eds

maar dat is egt minimaal hoor

mapsensor hoeft niet gecalibreed worden bij fhase 3

jah wastegate hoe zet je dat ding precies goed?

kheb er zo,n veer op zitten en een eds wastegate en de schroef 4mm strakker gezet

Terug
Naar boven