@trashmetal wrote:@FnF_racer wrote:ik ga dit project maar even goed volgen, aangezien er bij mij en Coupegek een X18XET project begonnen is. (plannende fase pas....

)
dus alles wat jij doet, kunnen wij enigzins weer afkijken....
:thumb Oke cool
met een beetje geluk is je lambda al wideband, mn c16xe was dat iigv wel
dan kun je het signaal daar van pakken lijkt me voor de af meter
als de kop er af ligt zou ik overwegen om andere zuigers te nemen
of een decompressieplaat te gebruiken, wil je hoge druk kunnen draaien :vertag
misschien dat je zuigers uit een ander 1.8 blok zou kunnen nemen
en een beetje laten afdraaien goedkoper dan Wossner zuigers :jerry
het eerste plan is om het (Reserve)blok idd wel te reviseren, en daar de Turbo ombouw desnoods om te bouwen.
maar ben dan wel van plan om me in te lezen in welke dingen ik het beste al kan vervangen voor versterkte delen, puur om te zorgen dat het door de turbo druk niet kapot gaat.
want begreep al, dat de drijfstangen en de zuigers wat sneller slijten/breken, bij teveel vermogen?
dat soort dingen wil ik op een rijtje hebben.
zodra ik turbo rijdt, hoeft er echt niet gelijk 1 bar op. als alle delen 1 bar aankunnen, ga ik in eerste instantie toch tussen de 0.1 en 0.5 bar rijden.
om te wennen, en in te rijden.
en dan kijken wat het kost en nodig is, om op hogere druk te rijden.
eerst maar even een X20XET maken in Coupegek zijn Zafira, en onze/ zijn Z20LET Coupe goed rijdend krijgen/ showwaardig maken..
daarna hopelijk de rest van de projecten af, en dan gaan we rustig met de X18XET bezig.
wordt net als jou dan wel een budget project, maar wel met de hoogst mogelijk zorg, en goede inbouw. :thumb