• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Martijn's Topic-> Manta weer op de weg :-)

[rquote=1920729&tid=138905&author=Lukko]ik vind het wel zonde hoor van die kadett.. was ie dan echt zo rot? ik heb veel kadettjes zijn ook erg rot. maar ook al kost het me zoveel tijd ik restaureer hem gewoon.[/rquote]

Hoi Lukko,

Die kadett was inderdaad te rot, en om aan een standaard 1.4 te gaan lassen, nee dat gaat me iets te ver ;)

Hebben nog 2 frisco's (ook e-kadett) staan. Die zullen we niet zomaar om zeep helpen. Maar goed.. persoonlijk ga ik liever een manta a of b restaureren dan een standaard kadett. net waar je je prioriteiten hebt liggen en welke auto's allemaal op de nominatie van restaureren staan

ik vind het wel zonde hoor van die kadett.. was ie dan echt zo rot? ik heb veel kadettjes zijn ook erg rot. maar ook al kost het me zoveel tijd ik restaureer hem gewoon.

[rquote=1920485&tid=138905&author=astrastationgsi]leuke updates weer man succes verder[/rquote]

Bedankt voor je reactie hea:thumbup

Gaat helemaal goed komen, deze week de manta 400R inspecteren en waarschijnlijk naar de revisieboer brengen!

K blijf zeker posten!

[rquote=1920729&tid=138905&author=Lukko]ik vind het wel zonde hoor van die kadett.. was ie dan echt zo rot? ik heb veel kadettjes zijn ook erg rot. maar ook al kost het me zoveel tijd ik restaureer hem gewoon.[/rquote]

Hoi Lukko,

Die kadett was inderdaad te rot, en om aan een standaard 1.4 te gaan lassen, nee dat gaat me iets te ver ;)

Hebben nog 2 frisco's (ook e-kadett) staan. Die zullen we niet zomaar om zeep helpen. Maar goed.. persoonlijk ga ik liever een manta a of b restaureren dan een standaard kadett. net waar je je prioriteiten hebt liggen en welke auto's allemaal op de nominatie van restaureren staan

zo vanavond klein beginnetje gemaakt met de manta 400R

Nog net ff snel op 10 uur de velgen achter eraf gehaald. Hopelijk morgen nog wat tijd om de achteras

te gaan demonteren. Maar ideaal is het niet met een zaklamp en gereedschap op de dam...

De achteras zal worden gereviseerd, want deze springt nu namelijk gewoon op slot. Is dus wel flink stront aan de knikker.

Zal morgen even foto's posten van mijn ideale werkomgeving haha :D

[rquote=1920485&tid=138905&author=astrastationgsi]leuke updates weer man succes verder[/rquote]

Bedankt voor je reactie hea:thumbup

Gaat helemaal goed komen, deze week de manta 400R inspecteren en waarschijnlijk naar de revisieboer brengen!

K blijf zeker posten!

zojuist de as er volledig onder weggehaald en uit nieuwsgierigheid toch maar dekseltje van de tandwielen eraf gedraaid, wat ik vermoedde bleek juist..

Tandwielen waren niet meer tot 1 geheel... straks foto's van het slagveld.

Morgen wordt de as weggebracht naar danny sohns manta24V!:)

zo vanavond klein beginnetje gemaakt met de manta 400R

Nog net ff snel op 10 uur de velgen achter eraf gehaald. Hopelijk morgen nog wat tijd om de achteras

te gaan demonteren. Maar ideaal is het niet met een zaklamp en gereedschap op de dam...

De achteras zal worden gereviseerd, want deze springt nu namelijk gewoon op slot. Is dus wel flink stront aan de knikker.

Zal morgen even foto's posten van mijn ideale werkomgeving haha :D

en hierbij de foto's:S

4sbtba.jpg

ouderwets sleutelen op de oprit:D

2s6k7b7.jpg

as eronder vandaan... kan ook wel ander kleurtje gebruiken :lol:

c2idl.jpg

Onderkant zonder as :)

f3w22b.jpg

Oh oh :S.

5mb7te.jpg

Kaputtt:S

zojuist de as er volledig onder weggehaald en uit nieuwsgierigheid toch maar dekseltje van de tandwielen eraf gedraaid, wat ik vermoedde bleek juist..

Tandwielen waren niet meer tot 1 geheel... straks foto's van het slagveld.

Morgen wordt de as weggebracht naar danny sohns manta24V!:)

en hierbij de foto's:S

4sbtba.jpg

ouderwets sleutelen op de oprit:D

2s6k7b7.jpg

as eronder vandaan... kan ook wel ander kleurtje gebruiken :lol:

c2idl.jpg

Onderkant zonder as :)

f3w22b.jpg

Oh oh :S.

5mb7te.jpg

Kaputtt:S

@astrastationgsi wrote:succes met de reparaties martijn hoop dat je 400 r snel weer rijdt

Dank je man(Y)

De achteras is momenteel in goede handen :wors

Kan niet wachten tot ik hem terug heb, en eronder kan bouwen :wub

Verlang wel weer naar een mooi toertochtje:D

Vandaag nog wel mijn eerste auto beetje gepoetst:D

De rode kadett e Frisco.. voorschermpje behandeld met mequiars.:

Paint cleaner --> Polish en daarna wax

or05rd.jpg

2rhntoh.jpg

en super reflectie natuurlijk:)

En nog een foto van een trieste manta op de dam :S

nf2nx1.jpg

@astrastationgsi wrote:succes met de reparaties martijn hoop dat je 400 r snel weer rijdt

Dank je man(Y)

De achteras is momenteel in goede handen :wors

Kan niet wachten tot ik hem terug heb, en eronder kan bouwen :wub

Verlang wel weer naar een mooi toertochtje:D

Vandaag nog wel mijn eerste auto beetje gepoetst:D

De rode kadett e Frisco.. voorschermpje behandeld met mequiars.:

Paint cleaner --> Polish en daarna wax

or05rd.jpg

2rhntoh.jpg

en super reflectie natuurlijk:)

En nog een foto van een trieste manta op de dam :S

nf2nx1.jpg

zo.. even een kleine update.. de achteras wordt volgende week als goed is weer opgebouwd..

Kan ik hem weer onder de manta zetten.

Is al netjes gepoedercoat.. foto volgt zo.

verder nog een foto geschoten van de tigra.. die komt over 1 maand ongeveer in de verkoop

een paar keer per jaar kan ik op ons weiland mooie foto's nemen, voordat ik keihard aan het werk kan.. dus vandaag er ook ff snel van genoten :jerry

Uploaded with ImageShack.us

Weer even een update.. genoeg meegemaakt deze week :jerry

Maandag op weg gegaan naar Assen. Onderweg op een gegeven moment een vreemd geurtje in de tigra.

Maar omdat we al bijna in Assen waren toch maar doorgereden.

Meteen op de parkeerplaats de motorruimte gechecked en kwam tot de conclusie dat de spanner van de multiriem

finaal afgebroken was! Dus maar ANWB gebeld en me af laten slepen :wtf

Gelukkig niks in het gespot topic gezien bij de Tigra's haha.

Daarna met leenauto terug gegaan naar Assen en mooie middag gehad :wub

Dinsdags kwamen ze mijn tigra alweer terug brengen met de bergingswagen.

Helaas heeft mijn tigra airco, dus dat wordt nog een flinke klus omdat te vervangen :fy1

Gisteravond ben ik ook nog even naar Lemele toegeweest, om mijn gereviseerde achteras van de manta op te halen :thumb king:

Foto's zet ik vanmiddag even online, en als het weer goed blijft, dan bestaat er de kans dat ik hem er vanmiddag nog even onder sleutel :vertag

zo.. even een kleine update.. de achteras wordt volgende week als goed is weer opgebouwd..

Kan ik hem weer onder de manta zetten.

Is al netjes gepoedercoat.. foto volgt zo.

verder nog een foto geschoten van de tigra.. die komt over 1 maand ongeveer in de verkoop

een paar keer per jaar kan ik op ons weiland mooie foto's nemen, voordat ik keihard aan het werk kan.. dus vandaag er ook ff snel van genoten :jerry

Uploaded with ImageShack.us

Terug
Naar boven