• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Masaa,Knipperende lampen

Massa is eigenlijk al veranderd en aangelegd, knippert nog steeds, aangezien ik toch denk dat ik alles ga veranderen.

- 25mm kabels

- 2 Condensators

- Massa aanleg

- Accu is 45AH denk dat ik toch iets zwaardere haal 55AH?

dan zouden er geen problemen meer moeten zijn.

origineel gepost door Ari007

Massa is eigenlijk al veranderd en aangelegd, knippert nog steeds, aangezien ik toch denk dat ik alles ga veranderen.

- 25mm kabels

- 2 Condensators

- Massa aanleg

- Accu is 45AH denk dat ik toch iets zwaardere haal 55AH?

dan zouden er geen problemen meer moeten zijn.

Als je dat allemaal doet, alleen ipv die 2 condensators, 1 extra accu achterin zet, ben je helemaal klaar :thumbup

ik heb bij mijn autootje, een vw polo classic, gewoon een massakabel erbij gelegd van de accu naar de carroserie.

Hiervoor had ik een calibra 16v, waarbij de lichten knipperden, en nu een kleiner autootje en nergens last van :)

En zorgen voor goede massakabel van de versterker.

Bij mij zit die op de tapeind van het reservewiel.

Yap wat vecstation zegt ga ik zeker doen, kga zowieso voorin een nieuwe accu erin gooien ongveer 70AH de accu die voor is 45AH zet ik dan achtering.

zo zou het moetenlukken , massa kabel is ook bij mijn reservewiel.

gebruik wel een scheidings circuit, zodat je audio niet je hoofdaccu kan leeg trekken al je motor niet hebt aan staan.

BTW waarom de lichte accu achterin, ik zou een zwaardere (gel)accu achterin zetten.

Meer Ah staat niet evenredig aan meer A.....

Een 70Ah accu van merk X zal misschien minder grotere stromen kunnen leveren dan een 55Ah accu van merk Y

Ook zullen er andere problemen optreden als je een veel grotere accu plaatst. De dynamo moet hem wel vol kunnen laden. Als je bv. lekker stilstaand je stereo laat draaien moet je er flink voor rijden totdat de accu vol is, komt die niet vol en blijft de accu op een lagere capaciteit zweven zal dat ook een kortere levensduur van de accu geven.

wat voor audio heb je eigenlijk erin zitten???

we kunnen wel extra accu's condensatoren en extra dikke voedingskabels adviseren,maar als hij een Yoko versterker heeft die 15 ampere afgezekerd is dan heb je meer aan een goed massapunt en een goede aansluiting op de accu.

en onder een goede aansluiting op de accu versta ik ook een deugdelijke zekering houder.

OKeej.

Heb niet echt een a merk is meer een b merk versterker

Merk: Shark

Watt: 2000

meer zou ik dus ook niet weten.

en als het een massapunt is waar is dan het beste punt.

ik heb em nu bij m`n kofferbak onder dat plastic wand. ( wanneer je dus je achterlichten wilt veranderen, moet je die dus er ook uithalen) daar onder.

maar aangezien ik een dunnere kabel heb, denk ik dat 25mm wel goed zou zijn en een accu van 55ah. heb nu 45.

origineel gepost door Ari007

OKeej.

Heb niet echt een a merk is meer een b merk versterker

Merk: Shark

Watt: 2000

Wat meer info zou handig zijn (hoeveel RMS?), tegenwoordig worden computerspeakers van trust van 15 watt al verkocht als 1000 watt namelijk.

meer zou ik dus ook niet weten.

en als het een massapunt is waar is dan het beste punt.

Zoals ik al eerder zei, neem die van de achterste gordelbouten. Schuur de boel een beetje op en gebruik ik goede ring die om de bout past.

maar aangezien ik een dunnere kabel heb, denk ik dat 25mm wel goed zou zijn en een accu van 55ah. heb nu 45.

Hoe dun is je dunnere kabel? Probeer eens wat meer info te geven over wat je hebt, anders is het lastig je te adviseren.

Dit zeggen ze over de 3000:

2 Ohm stable, mosfet power supply, multi-mode connection, adjustable subwoofer crossover frequency 40-250 Hz, RCA line-in, Gold plated power speaker input jack, thermal short overload DC protection circuitry for silent on/off, 4 x 75watt/2 x 150watt bridged music output, weight:5kg

Dus ik vermoed dat de 2000 "maar" 4x 50watt/ 2x 100watt is.....

Niet echt een amperetrekker.

Ik heb een massa kabel van de versterker naar de accu liggen. ipv dat geklooi met zoeken naar een geschikt massa punt en daarvoor het hele intrieur van je auto te moeten mollen.

Werkt nog het beste.

Twee accu's is in mijn ogen niet nodig.

Ik zou gaan voor een Gel accu.

Indien je toch kiest voor een zwaardere accu dan zou ik ook overwegen om een zwaardere dynamo mee te kopen.

Ik heb de zelfde versterker alleen een type ouder.

Nooit geen problemen gehad.

GR Jack

Terug
Naar boven