• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mat zwart verzorging.

81supporter

Post weleens wat
Ik heb net de auto mat zwart gespoten.

Nadeel is dat je er echt alles op ziet als hij gewassen is.

Nu hebben ze in Duitsland Matt schwarz pflege op Ebay.

Ik kan hier in NL absoluut niets vinden op dit gebied.

Iemand tips ?

Autoshampoo die niet wit uit slaat....

Anti kalk ...

Bedankt.

Shampoo die wit uitslaat ? Nog nooit van gehoord en ik loop toch echt al een tijdje mee...

Qua wax wordt het lastiger, ik zou kiezen voor C.pro reload of Swissvax Opaque.

Wel goed opletten dat je op de juiste manier wast want polijsten is eigenlijk geen optie.

Shampoo die wit uitslaat ? Nog nooit van gehoord en ik loop toch echt al een tijdje mee...

Qua wax wordt het lastiger, ik zou kiezen voor C.pro reload of Swissvax Opaque.

Wel goed opletten dat je op de juiste manier wast want polijsten is eigenlijk geen optie.

Oplossing is voortaan wassen met zo'n hogedruk reiniger met een kalkfilter erop.

Anders bij de wasboxen eens kijken waar het kalk wel word gefilterd en waar niet in de omgeving..

Oplossing is voortaan wassen met zo'n hogedruk reiniger met een kalkfilter erop.

Anders bij de wasboxen eens kijken waar het kalk wel word gefilterd en waar niet in de omgeving..

tja:

mat betekend: een open structuur die alles opneemt: Zout en kalk laat witte vlekken achter, en vet en wax vult de gaatjes en laat het glimmen

glimmend betekend: gesloten structuur die niets absorbeerd, en daarom gewoon praktischer is

met het juiste middeltje krijg je "iets er tussenin"....half mat....half glalnzend....half vlekgevoelig. Wat je het best kunt gebruiken weet ik echter niet, maar een ding weet ik wel: Het blijft een compromis.

Ik zou zeggen probeer eens wat trucjes uit grootmoeders tijd:

- Naspoelen met water met een klein scheutje spiritus

- Of naspoelen met water met een klein scheutje soda

- Of wassen met shampowater met daarin een klein scheutje ammoniak

met klein scheutje bedoel ik een eierdopje op een emmer van 7 liter.

groeten rinus

tja:

mat betekend: een open structuur die alles opneemt: Zout en kalk laat witte vlekken achter, en vet en wax vult de gaatjes en laat het glimmen

glimmend betekend: gesloten structuur die niets absorbeerd, en daarom gewoon praktischer is

met het juiste middeltje krijg je "iets er tussenin"....half mat....half glalnzend....half vlekgevoelig. Wat je het best kunt gebruiken weet ik echter niet, maar een ding weet ik wel: Het blijft een compromis.

Ik zou zeggen probeer eens wat trucjes uit grootmoeders tijd:

- Naspoelen met water met een klein scheutje spiritus

- Of naspoelen met water met een klein scheutje soda

- Of wassen met shampowater met daarin een klein scheutje ammoniak

met klein scheutje bedoel ik een eierdopje op een emmer van 7 liter.

groeten rinus

Terug
Naar boven