• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Maten duplex vectra b station

via autostyle.nl kun je een heel gamma aan bochtje ed verkrijgen, ik denk dat je daar mee aan de slag moet gaan want je gaat hier niet veel verder komen denk ik

origineel gepost door redmanta

via autostyle.nl kun je een heel gamma aan bochtje ed verkrijgen, ik denk dat je daar mee aan de slag moet gaan want je gaat hier niet veel verder komen denk ik

Sorry maare ikke nie begrijpuh?

welk deel snap je niet,

ze hebben via autostyle.nl een assortiment aant bochtjes linksom rechtsom 45gr 90 gr u-stukken enzovoort om zelf een links rechts uitlaat te maken, de TS vraagt om maten om het zelf te gaan maken, maar op pagina 2 heeft hij nog steeds niks omdat tot nu toe niemand hier op het OF een L R uitlaat heeft in combi met een trekhaak.

daarom geef ik hem deze tip, zijn niet heel duur en dan kan hij zelf aan de slag.

Ik dacht dat het een antwoord was op mijn laatste berichtje, vandaar.

Ik ga Links en Rechts een demper maken op de vec station met trekhaak en

kan dan eventueel een mal maken om er dan vervolgens meerdere te maken op bestelling.

Ik ga dan niet hobby-en met autostyle bochten, maar koop gewoon buis lengtes en buig de bochten dan zelf wel.

Moet ik alleen eerst nog ff een buigapp. voor dunwandige buis maken, heb nu 1 hydraulische voor dikwandige buis.

ik zelf heb zoiets als pijp 2. deze word wel gedempt door een einddemper. alleen maakt hij wel meer geluid dan een standaard uitlaat. Het nadeel als je achter je wielbak langs gaat. is dat je je sleepoog op dient te geven. Als je maten wilt neem dan even je meetlint mee naar klazienaveen

Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.

Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.

Die trekhaken zijn eigenlijk best lelijk, 1 van rvs en dan een andere vorm is toch ook geen gek idee?:hmmz

Alleen die kogel is belangrijk toch en de stevigheid:D

Vectra-roels ...

De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde ...

Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)

De laatste ziet er zeker netjes uit ...

Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke

De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmz

origineel gepost door -BlendjuH-

Vectra-roels ...

De afstand tussen de vec sedan en staion is volgens mij niet helemaal t zelfde ...

Als t wel zo is dan kijken op klazienveen wel :)

De laatste ziet er zeker netjes uit ...

Sportief is goed als maar geen kachelpijp geluid wordt :puke

De laatste tekst snap ik niet helemaal :hmmz

Dat laatste bericht van mij?

Ja de laatste tekst van jou ...

Nou low budget ...

Als t nog lower kan :o

Geen brulpijp in ieder geval ...

Heb er nou een dtm onder en die klinkt wel erg lekker :wub

Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.

Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross.....en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D

Klopt, die klinken wel het beste. Sebring vond ik ook helemaal te gek klinken op mijn 8 klepper.

Ik heb vanochtend ff een snelle blik onder de vec geworpen, om een beetje inzicht te krijgen op de bevestiging van de trekhaak.

Ik denk dat er 2 aanpassingen nodig zijn voor het verkrijgen van een demper L en een demper R.

1e aanpassing betreft de trekhaak, links is er rekening gehouden met de demper en daarom is loopt de bevestigings-strip van de trekhaak iets anders. De rechterkant moet dus hetzelfde worden als de linkerkant, simpel.

2e aanpassing is het sleeeeeeeepoog, die moet weg. Daarvoor in de plaats moet dan een los oog komen die dan aan dezelfde bout als de trekhaak moet worden bevestigd (ik weet niet of deze verplicht is, anders kun je het oog ook weg laten).

De rest spreekt vanzelf!

Bij een demper met 2 uitgangen die dan voor de achteras komt te zitten, zijn er geen aanpassingen nodig. Je krijgt dan alleen een pijp L en R, geen demper. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om er van die eind(sier)stukken op te zetten.

De eindpijpen komen op dezelfde hoogte als de standaard uitlaat te zitten, kan zelfs nog iets hoger.

Ik kan ze beide wel maken in rvs.:hmmz

Ik zelf ga voor de demper L en R, da's wel vet vind ik zelf. :cool::cool::cool::cool:

Ik denk ook dat ik een uitsparing in de bumper maak, zodat ze zo hoog mogelijk komen te zitten (eigenlijk hangen ze toch).

origineel gepost door RAYMOND.design

Ik ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.

Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.

Zolang je de middendemper laat hangen valt het wel mee met de herrie :vertag

origineel gepost door -BlendjuH-

Qua hoogte moet je ze als de standaard uitlaat houden ...

Lijkt me mooier dan een stukkie uit de bumper :afro

Het wordt bij mij niet een stukkie uit de bumper hoor.

Als ik het doe moet het zo zijn dat het lijkt of het zo hoort en

anders gewoon niet.

Ik denk vaak hard op en dan plaats ik dat ook in een bericht.

Doe ik ook wel om een reaktie uit te lokken, om te kijken hoe er door anderen over bepaalde dingen gedacht wordt.

Puur uit interesse hoor!:cool:

origineel gepost door Gupy

Lage brom komt van gedempte dempers ivm schottendempers.

Zelf heb ik Bastuck groep A met een grotere inlaat en Pipercross.....en daar schrikken mensen van als ik gas open trap.:D

Luchtfilter heb ik ook, maar wil daarnaast ook een mooi zwaar geluid uit m'n uitlaat, want ik wil ook dat de mensen dáár van schikken ipv m'n lelijke kale kop.:cry:cry:cry:cry

Terug
Naar boven