• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Matte kap?

RISL

Forumbewoner
Beste shoppers,

Sinds een tijdje ben ik ook flink aan het oefenen om netjes te leren shoppen.

Er is één ding wat me echter constant niet lukt en dat is het mat maken van een oppervlak.

Een tijdje terug moest ik een maat van me naar zijn gala rijden en daarbij is de volgende foto gemaakt:

Opel+Astra+Coup%25C3%25A9+%25285%2529.jpg

Dit is mijn resultaat to nu toe (ziet er natuurlijk niet erg matzwart uit):

Opel+Astra+Coup%25C3%25A9+%25285%2529.jpg

Sorry dat het zo'n lage resolutie is, ik heb de foto zelf niet gemaakt. Als iemand 'm mat kan maken, dan graag. Als iemand me het kan uitleggen, ook heel graag :D en verder zijn alle ideeën en shops natuurlijk welkom.

Groeten,

RISL

probeer eens met brightness/contrast het contrast van de kap terug te schroeven, daar wordt ie vast doffer van.

probeer eens met brightness/contrast het contrast van de kap terug te schroeven, daar wordt ie vast doffer van.

Ja, die reflecties had ik al in de gaten. Maar ik krijg ze niet helemaal lekker weggeshopt, het licht blijft er in weerkaatsen en als ik de lichtreflectie weg shop, wordt het erg nep. Ik zal vanavond eens een probeersel posten.

Ja, die reflecties had ik al in de gaten. Maar ik krijg ze niet helemaal lekker weggeshopt, het licht blijft er in weerkaatsen en als ik de lichtreflectie weg shop, wordt het erg nep. Ik zal vanavond eens een probeersel posten.

puur een kwestie van andere kleur pakken, matzwart is niet uiterst zwart. probeer een hele donkere tint grijs.

puur een kwestie van andere kleur pakken, matzwart is niet uiterst zwart. probeer een hele donkere tint grijs.

als je de kap een andere kleur wil geven. dan moet je eerst een nieuwe laag aanmaken motorkap rondom selecteren en dan de optie zwart/wit toepassen anders krijg je een rare kleur motorkap.

dan de kleur zwart toepassen en dan net onder layers (lagen) staat normaal als je daarop klikt dan kun je verschillende licht effecten uitkiezen en aanpassen. staat standaard op 100% doe je bijv 80%

zo simpel is het alleen moet je het weten :-P

voorbeeld:

als je de kap een andere kleur wil geven. dan moet je eerst een nieuwe laag aanmaken motorkap rondom selecteren en dan de optie zwart/wit toepassen anders krijg je een rare kleur motorkap.

dan de kleur zwart toepassen en dan net onder layers (lagen) staat normaal als je daarop klikt dan kun je verschillende licht effecten uitkiezen en aanpassen. staat standaard op 100% doe je bijv 80%

zo simpel is het alleen moet je het weten :-P

voorbeeld:

En welk lichteffect heb je gebruikt dan? Wat ik ook doe, ik kom niet op het effect uit wat je met bovenstaande foto hebt bereikt.

En welk lichteffect heb je gebruikt dan? Wat ik ook doe, ik kom niet op het effect uit wat je met bovenstaande foto hebt bereikt.

ik heb linear light aangeklikt en het percentage weet ik ff niet maar moet je ff kijken wat jezelf goed vind staan.

ik heb linear light aangeklikt en het percentage weet ik ff niet maar moet je ff kijken wat jezelf goed vind staan.

@M~V wrote:ik heb linear light aangeklikt en het percentage weet ik ff niet maar moet je ff kijken wat jezelf goed vind staan.

Dat zou je eventueel ook de hele auto mat zwart kunnen doen?

@M~V wrote:ik heb linear light aangeklikt en het percentage weet ik ff niet maar moet je ff kijken wat jezelf goed vind staan.

Dat zou je eventueel ook de hele auto mat zwart kunnen doen?

Die 18 inchers komen ongetwijfeld nog, ik wil aan het einde van dit jaar een andere daily driver kopen en deze auto als project tot circuitwagen omgaan bouwen. Heb al het motorische en interieur al uitgevogeld. Moet alleen het exterieur nog, dus ben met photoshop bezig om te kijken wat ik wil.

Als je het wil volgen, kijk dan af en toe op http://www.ri-sl.blogspot.com

Ben nu dus nog bezig met photoshoppen, dus die zie je daar regelmatig voorbij komen :)

Zal proberen ze hier ook te laten zien.

Terug
Naar boven