• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Matte kap?

Die 18 inchers komen ongetwijfeld nog, ik wil aan het einde van dit jaar een andere daily driver kopen en deze auto als project tot circuitwagen omgaan bouwen. Heb al het motorische en interieur al uitgevogeld. Moet alleen het exterieur nog, dus ben met photoshop bezig om te kijken wat ik wil.

Als je het wil volgen, kijk dan af en toe op http://www.ri-sl.blogspot.com

Ben nu dus nog bezig met photoshoppen, dus die zie je daar regelmatig voorbij komen :)

Zal proberen ze hier ook te laten zien.

@ xanquezer dat is ook mogelijk maar daar zit ff meer werk aan de motorkap is op zich het makkelijkst te doen :)

ik had ff gezocht maar de advertentie bestaat niet meer maar zit een klein voorbeeldje bij (mat zwart)

@ xanquezer dat is ook mogelijk maar daar zit ff meer werk aan de motorkap is op zich het makkelijkst te doen :)

ik had ff gezocht maar de advertentie bestaat niet meer maar zit een klein voorbeeldje bij (mat zwart)

Zo, net het één en ander geprobeerd en het is inderdaad min of meer gelukt. Ben nog niet helemaal tevreden, maar bedankt voor de tips! Ik kan nu een beetje gaan perfectioneren.

Denk dat ik het uiteindelijk niet ga toepassen op de auto omdat de motorkap en grill uit één deel bestaan en ik vind het mooier bij een motorkap die eindigt boven de lampen in een horizontale lijn.

Opel+Astra+Coup%25C3%25A9+%25285%25292.jpg

Zo, net het één en ander geprobeerd en het is inderdaad min of meer gelukt. Ben nog niet helemaal tevreden, maar bedankt voor de tips! Ik kan nu een beetje gaan perfectioneren.

Denk dat ik het uiteindelijk niet ga toepassen op de auto omdat de motorkap en grill uit één deel bestaan en ik vind het mooier bij een motorkap die eindigt boven de lampen in een horizontale lijn.

Opel+Astra+Coup%25C3%25A9+%25285%25292.jpg

@M~V wrote:@ xanquezer dat is ook mogelijk maar daar zit ff meer werk aan de motorkap is op zich het makkelijkst te doen :)

Het kan zijn dat hij dan niet meer door de apk heen komt. (volgens internet moet de gehele auto 1 dezelfde kleur zijn)

@M~V wrote:@ xanquezer dat is ook mogelijk maar daar zit ff meer werk aan de motorkap is op zich het makkelijkst te doen :)

Het kan zijn dat hij dan niet meer door de apk heen komt. (volgens internet moet de gehele auto 1 dezelfde kleur zijn)

na dat geloof k niet helemaal, iedereen die een carbon kap / of ala ratstyle roest kapheeft zou dan niet door de apk heen kunnen.

de auto moet alleen 1 gehele kleur hebben op papier als die door de rdw gekeurd is als je hem bijv opnieuw heb laten spuiten in een andere kleur.

maar dat heb niks met apk nodig hoor...

@peter dat zag ik later ook pas, was maar ff een voorbeeldje en die foto van die mat zwarte coupe is een beter voorbeeld

na dat geloof k niet helemaal, iedereen die een carbon kap / of ala ratstyle roest kapheeft zou dan niet door de apk heen kunnen.

de auto moet alleen 1 gehele kleur hebben op papier als die door de rdw gekeurd is als je hem bijv opnieuw heb laten spuiten in een andere kleur.

maar dat heb niks met apk nodig hoor...

@peter dat zag ik later ook pas, was maar ff een voorbeeldje en die foto van die mat zwarte coupe is een beter voorbeeld

ff snel een fotoshopje haha, motorkap matzwart, dak, kofferklep, spiegels, sideskirts, achterlip achterbumper

OPEL_A%7E3%25copy.jpg

ff snel een fotoshopje haha, motorkap matzwart, dak, kofferklep, spiegels, sideskirts, achterlip achterbumper

OPEL_A%7E3%25copy.jpg

je kunt ook van die carbon folie kopen, heel makkelijk aan te brengen met een goede fohn!

zal zo'n 50,- euri kosten en dan de lijn van de motorkap door laten lopen op de voor bumper?

je kunt ook van die carbon folie kopen, heel makkelijk aan te brengen met een goede fohn!

zal zo'n 50,- euri kosten en dan de lijn van de motorkap door laten lopen op de voor bumper?

Hmm, ben niet zo fan van folies, zeker niet van carbon, dat hoort op jappaners (mijn mening).

En ook de lijn van de motorkap laten doorlopen op de bumpers als een soort wig, is niet mijn smaak.

Denk er over om binnenkort toch wat schoolbordverf te kopen en eens te gaan rolleren, de vorige eigenaar heeft de steenslag (en dat is veel steenslag) in de verkeerde kleur bijgetipt, dus het kan alleen maar opknappen.

Ik zie wel. Ben nu bezig om alle reflecties weg te shoppen, zal dat binnenkort hier laten zien.

Terug
Naar boven