• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Max vlakken 2.0e onderblok ?

heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.

Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??

mvg. Robert

De verhouding....Cilinder inhoud kop inhoud veranderd door een andere nokkenas niet,enkel de druk die tijdens de compressie plaats vind zal veranderen..

heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.

Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??

mvg. Robert

@Robert Smit 8v wrote:heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.

mvg. Robert

De compressie en nokkenas die je moet hebben hangt helemaal af van wat je met de auto wilt gaan doen, hou je de injectie, gaan er webers op, rij je vooral op straat, of wordt het een circuitracer etc...........

@Robert Smit 8v wrote:heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.

mvg. Robert

De compressie en nokkenas die je moet hebben hangt helemaal af van wat je met de auto wilt gaan doen, hou je de injectie, gaan er webers op, rij je vooral op straat, of wordt het een circuitracer etc...........

ik ga rijden met 45mm of 48mm webers en word vooral op straat gebruikt.

Zoek hiervoor dus de beste combinatie met het meeste vermogenwinst

ik ga rijden met 45mm of 48mm webers en word vooral op straat gebruikt.

Zoek hiervoor dus de beste combinatie met het meeste vermogenwinst

Voor op straat zijn 45 mm Webers groot zat, en bv. een nokkenas van 290 graden bv. de kent OP244 of iets soortgelijks, dan heb je trekkracht van onderuit en kan ie ook lekker toeren draaien, 6000 is goed te doen.

Voor op straat zijn 45 mm Webers groot zat, en bv. een nokkenas van 290 graden bv. de kent OP244 of iets soortgelijks, dan heb je trekkracht van onderuit en kan ie ook lekker toeren draaien, 6000 is goed te doen.

Nokkenas/stoters/klepveren bij Speedcentre en de zuigerveren/pakkingen bij een revisiebedrijf, heb zelf goede ervaringen met Biggelaar in Made.

Nokkenas/stoters/klepveren bij Speedcentre en de zuigerveren/pakkingen bij een revisiebedrijf, heb zelf goede ervaringen met Biggelaar in Made.

Terug
Naar boven