• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

maximale aslast rdw

pipo

Post veel
iemand bekent met omkeuren van een auto met grotere motor en de maximale aslast

wie heeft hem laten omkeuren en kan me vertellen hoe ze dat doen en hoe het allemaal werkt

origineel gepost door mr-turbo

wat valt eraan uit te leggen ?

daar mag ie niet overheen komen :vertag

ja heb niels er al over gevraagt.maar bij caravans kun je de maximale aslast aan laten passen verhogen verlagen.

probleem is dat je ook al zet je er een zwaardere as onder van het zelfde type auto met grote motor dat ze toch de aslast van het kenteken aan houden en niet van het zwaardere type

c kadett 1,2 heeft maximale aslast van 530 kg en de 1,6 en hoger hebben ze een aslast van 630 dus ja das wel een verschil.en ik verwacht dat ik over die max last van 530 heen ga.en dat vind rdw niet goed.en in duitsland bij de tuv kan het weer wel.fijn zo,n verenigt europa met zelde regels:puke

Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.

Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)

gr rene

origineel gepost door rpjverhoev

Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.

Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)

gr rene

heb het bij iemand van rdw nagevraagt en die zei dat ze de aslast van de auto aanhouden op het type plaatje en niet van de 1600 vooras of bv een 1000 serie vooras.of je moet het schriftelijk op documenten aan kunnen tonen dat er een 1000 serie as onder zit of en 1600 vooras.

en hij zei dat hub niet van zien kunne onderscheiden wat een 1600 en een 1200 vooras is:( dusja dan word het moeilijk.

en heb ook al van sommige gehoord dat ze geen aslast meten alleen totaal gewicht en bij anderen gewoon de aslast meten:hmmz dus ja zijn ze bij de rdw dan wel allemaal gelijk

Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.

Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.

Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.

Succes.

origineel gepost door Jo

Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.

Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.

Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.

Succes.

word hoe langer hoe onduidelijker :P de ene is er geweest en hoef niks de andere is er geweest daar meten ze het totaal gewicht en de derde komt en daar word per wiel gewogen

origineel gepost door Jo

Tja, je komt pas achter de waarheid als je zelf gaat.

ja das waar maar van degene die ik heb gesproken komen nog allemaal verschillende verhalen en die zijn geweest

:o:hmmz

Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.

Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.

Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo'n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!

origineel gepost door Jo

Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.

Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.

Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo'n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!

nou ik heb er een gesproken die de regels wel weet in theorie mar wat ze bij lelystad beoordelen niet.alleen heb ik ok een werknemer van lelystad gebeld,maar volgensmij had die gewoon een slechte dag want enigste wat hij zei was waar ben je mee bezich en dan is zo,n auto niks meer waard enz enz:mad:

terwijl ik netjes had uitgelegt wat mijn plannen waren.maar hij was dus niet in de stemming

origineel gepost door Jo

Vreemd.

Maar waar ben je dan nou eigenlijk mee bezig?

c kadett what else?

Terug
Naar boven