• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Maximum snelheids icoon dashboard

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de camera voorin de maximum snelheid leest aan de hand van de borden.
Nu er overal een aanpassing is gedaan in de maximum snelheid blijft op wegen waar voorheen 130 gereden mocht worden (en nu 100) nog steeds 130 in het display staan terwijl het nieuwe bord met 100 er wel al staat.
Heeft iemand een idee of dit aangepast wordt of kan worden?

Er wordt ook gebruik gemaakt van kaartinformatie in de navigatie, met name bij borden met een onderbord met tijden. De info op het display zal dus voorlopig niet altijd juist zijn.

Helaas heb ik ook dit euvel in mijn systeem van de Grandland. Dealer weet nergens van, dus ik heb maar een vraag aan Rijkswaterstaat gesteld.

Volgens mij zijn er oude borden gebruikt waar de nieuwe snelheidslim :help: ieten overheen is geplakt.

DIe borden worden volgens mij gewoon door de camera in de voorruit herkend.

Bij ons in de streek is er een tijdelijke zone 30 door werken, en de auto herkent gewoon dit 30 bord. Icoon in dashbord wijzigt keurig van 50 naar 30 wanneer ik dit tijdelijk bord passeer.

Het "overplakken" van oude borden kan daar toch niets mee te maken hebben. Je denkt toch niet dat de camera de oude snelheid onder die klever "scant"?

[quote quote=18373379]Dat lijkt mij dus ook. Waar zou anders de camera voor zijn? @kiekeboeboe, heb je wat andere zaken ingesteld of ging dat geheel vanzelf?[/quote]

neen ik heb niets ingesteld, ging dus geheel vanzelf.

Ik heb hetzelfde. De borden worden herkent en dus veranderd de auto op het juiste moment dat er een bord staat. Echter, de snelheidsaanduiding komt niet overeen met de daadwerkelijke snelheid die gereden mag worden.

Binnenkort ga ik de kaarten updaten, mogelijk dat daardoor de juiste snelheden worden weergegeven.

Nieuwste kaarten erop zetten en het probleem is verholpen. Opel gaat middels GPS en dus niet visueel, althans deels. Maar Kaarten zijn leidend.

Nieuwste kaarten staan in topic Navi en Systeem update 17.0.0

hs85by5wu8o2wnrumf6ynx82r0ib5ymd.jpg

raz44zz8g15wh97oer81fkasfcsthtny.jpg

Het is bij mij nog geen avond :p zal hem na 19u ook even testen of het dan indd weer 130 is. Maar vermoed van wel :-) gaat via gps kaarten dus dat is er in geprogrammeerd.. :good:

[quote quote=18373750]En in de avond geeft ie dan weer 130 aan ?[/quote]

Om hier nog op terug te komen; JA :-)

(Niet goed zichtbaar zo, maar er staat in het verkeersbordje 130)

ebv7s05zec7vl5lqijafc4ueyj8pgv1k.jpg

Quadrijder2, graag gedaan! Als je er niet uit komt hoor ik het wel :-)

<p style="text-align: left;">Ofleuren; deels. De meeste gaan via de GPS kaart en soms bij wegwerkzaamheden of matrix borden overruled de camera. Maar 9 van de 10 zijn de kaarten leidend</p>

dat wist ik dus niet dat de kaarten leidend zijn.

Dus is het beter om toch maar update 17 van tomtom te installeren.

Momenteel heb ik nog altijd versie 15 van tomtom draaien. Omdat dit de laatste officiële kaart is die via Opel zelf werd aangeboden, dit terwijl ze bij tomtom al aan versie 17 zitten.

Ik vind het wel vreemd waarom ze bij Opel en Peugeot niet via de officiële wegen deze kaarten aanbieden.

Er zijn soms meerdere wegen die naar Rome leiden :-)

De 17.0.0 is gewoon een officiële kaart van TomTom en niets illegaals aan, waarom ze bij PSA achter lopen, geen idee.. altijd al zo geweest bij Peugeot is het zelfs nog erger dan hij Opel. Mijn broer en vader rijden beide 3008, en kunnen enkel updaten bij een service beurt. Ze hadden onlangs (vorigr week) 16.0.0 erop gezet, echter is die ook alweer verouderd en verkeersborden herkenning is daar nirt bijgewerkt. Dus die 2 wagens ook voorzien van 17.0.0 en werkt prima:-)

Terug
Naar boven