• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Jongens bedankt voor de felicitaties. Gaat er goed met de kleine knul.

Ik ben zelfs al weer een paar keer een uurtje bij de Ascona geweest! :wors

Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.

Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..

Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?

IMG_0791.jpg

[rquote=1825314&tid=117082&author=McLambo]Nu heb ik het complete bouten+moeren pakket van de achteras aan iemand meegegeven, en die heeft de draad opgefrist, en nieuwe borgmoeren erbij gegeven.

Echter deze zijn van sterkte 8 (met kunstof borgring), terwijl de oude 10 waren met een ijzeren borgring..

Kan ik dit zo monteren? Of gaat dat problemen leveren?

[/rquote]

Ten eerste proficiat met de nieuwe telg!

Ik zou me om de kwaliteit moeren maar geen zorgen maken. Misschien wanneer je ze vaak los/vast zou draaien, maar bij normaal gebruik geen probleem zou ik zeggen.

Het begint er intussen trouwens al aardig op te lijken :thumbup

groeten,

Rik

Zo, na een paar weken relatieve rust rondom de ascona vanmiddag maar weer eens een paar uurtjes bezig geweest.

De onderkant zit nu in de bitumen, en de wielkasen in de anti-steenslag.

Toen ik zojuist terug kwam werd precies mijn koperleiding voor de brandstofleidingen afgeleverd (besteld op 27-12-2010!). Ach ja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :-)

Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.

zo dik zelfs dat er maar zo'n 4.5mm binnen diamter overblijft.....

Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?

25c3ffe4.jpg

[rquote=1841881&tid=117082&author=McLambo]Zit net even de koperleiding te inspecteren, en deze is wel HEUL HEUL HEUL dikwandig.

zo dik zelfs dat er maar zo'n 4.5mm binnen diamter overblijft.....

Gaat dit wel werken voor een injectiemotor moet dorst?

25c3ffe4.jpg
[/rquote]

is dat geen braam door dat de leiding met een pijpensnijder is door gesneden?

Mannen....

zoals gewoonlijk hadden jullie gelijk! Dat ik dat zelf niet bedenk zeg. stom :mad:

Zo wordt weer eens pijnlijk duidelijk dat ik eigenlijk helemaal geen verstand van heb :D:o

Daarom waardeer ik ook alle hulp enorm! :thumbup

Braam weggehaald, en inderdaad 6mm van binnen. oef! wie weet; vandaag misschien wel een stukje leggen vast!

Gisteren het oude gat (boven de uitlaat) dichtgemaakt, en geprobeerd een nieuwe gat naast het bestaande te maken (zoals het bij een injectie uitvoering hoor)

Kwam er na een paar minuten achter dat mijn 'gatenboor' alleen voor hout geschikt was.. oeps. Zaten geen tandjes meer op.

vandaag bij mijn pa een 'echte' gatenboor opgehaald, die ook door metaal kan. Dan kan ik vande week het gat alsnog boren.

Gisteren ook weer de ontluchting op de tank terug gezet, met nieuw pvc slang. ontluchting loopt nu DOOR de chassisbalk heen. Man dat was nog een heel gepruts om hem door dat kleine gaatje weer naar buiten te krijgen.. :fy1

Maar het is gelukt :-) Nu nog ergens een pijpenbuigertje zien te scoren..

Vandaag van een collega een setje oude velgen gekregen met nog 2 goede banden erop.

Het zijn de velgen van zijn Golf 1 GTI. Ze zien er nog redelijk uit, voor het mooie moeten ze een keer worden overgespoten.

Nu heb ik net ff op steekmaat.nl gekeken, en zie dat de Golf een naafgaat van 57.1 heeft, en de Ascona 54.1...

zijn hier adapters voor te krijgen?

ET waarde van de velgen is nagenoeg gelijk, maar het lijkt me wel stoer om de velgen een centimeter verder naar buiten te krijgen.. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn? Spacer?

om de velgen naar buiten te krijgen een spacer inderdaad, voor een vulring kan je misschien bij de lokale velgenboer terecht.

en :kewlpics van de nieuwe velgen doen het ook altijd goed:P

mmm heb zelf 30mm spacers per kant erop zitten ,maar heb der wel lossen draadeinden bij

ben niet helemaal heppy met dit setje ,wil of keertje passende wielen ,maar dat moeten 9x15 ET01 worden

of andere spacers

10mm kun je rustig met normale draadeinden gebruiken

Ik weet helemaal niets van spacers; komt dat heel specifiek? Of kan ik gewoon bij autostyle een setje halen, en dat werkt goed?

Ik heb ook zitten kijk naar spacers maar ik houd met ATS Classics niet eens genoeg schroefdraad over om de wielmoer er volledig op te draaien. Hoe heb jij dat dan?

[rquote=1847716&tid=117082&author=Keesjr]Lange tapeinden er in persen, staan ook in het Autostyle-boek.[/rquote]

Betekend dit dat ik de steekassen er weer uit mag halen? Want dan rijdt ik wel zonder spacers...

Nee, dat hoeft niet.

De oude sla je eruit en de nieuwe moet je er even intrekken met behulp van een oude wielmoer, wel even tussen de flens en de wielmoer een dikke ring plaatsen omdat het vertande gedeelte wat doorsteekt.

ik zou geen auto style spul gebruiken.

heb er slechte ervaring mee.

ik geef nu liever wat meer geld uit bij bijv biesheuvel.

je project ziet er goed uit !!!respect voor al t werk man.

Terug
Naar boven