• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Ja, ze maken in Noorwegen zelfs circuits op het ijs!

Ik heb daar familie wonen en m'n neef racet als amateur op die circuits :D

Moet nog steeds een keer die kant op om ook eens mee te doen.

@JOZO wrote:@HOT ROD wrote:

BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.

Ik heb een halfjaar in Zweden gewoont en heb me er erg uitgeleeft met een b coupe 2.2. Zowel op het land als op het ijs :thumb Iedereen doet daar gezellig mee :thumbup

Heb nog wel een filmpje.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett is toendertijd afgefikt dus maar snel zo'n Vento gepakt, minder luk maar wel lachuh.

Afijn, ben benieuwd hoe straks de Ascona eruit ziet. Ben met een A Manta rally bezig, mooi voorbeeldtopic;)

Stuurtje zit erop! vanmiddag dashboard weer in elkaar gepeuterd, en de voetenplank voor de bijrijder is ook af.

file-13.jpg

file-14.jpg

Moet nu de zijbevestigingen van de stoelen gaan aanpassen, want ondanks dat ik zo laag mogelijk stoelframes heb gemaakt zit ik met mijn hoofd tegen het dak aan, en gevaarlijk dicht bij de rolkooi.

Helm op kan zo niet eens...

-offtopic ...

@louwe... de c kadett club, rijd nog wel eens op ter apel geloof ik.

maar waarom de manta club zoiets niet doet.. is mij een raadsel.. zal wel te "noordelijk" zijn..

@CoupeetjeJr wrote:je mag officieel niet met je helm of hoofd boven de kooi uitkomen anders heeft de kooi toch geen zin..

Ik kan nog een cm of 5 omlaag, dus dat komt wel goed. Een kooi is er vooral om te zorgen dat bij het op de kop slaan de auto niet verpletterd, dacht ik.

En wat vinden jullie van mijn stuurtje? Overgenomen van een Rallyrijder die morgen ook weer ten strijde trekt met zijn Ascona 400R in Hengelo. (daar komt dit stuurtje ook uit)

@McLambo wrote:@CoupeetjeJr wrote:je mag officieel niet met je helm of hoofd boven de kooi uitkomen anders heeft de kooi toch geen zin..

Ik kan nog een cm of 5 omlaag, dus dat komt wel goed. Een kooi is er vooral om te zorgen dat bij het op de kop slaan de auto niet verpletterd, dacht ik.

Dat klopt maar als je daar met je hoofd of helm boven zit dan is eerst je hoofd en nek aan de beurt voordat de kooi pas wat tegenhoud

maar tis natuurlijk te hopen dat de kooi er alleen voor de sier en mooi in zit en niet voor die dingenn :D

Hoe doen jullie dat trouwens in de rally ascona's en kadett's? Als je 'normale' kuipstoelen monteert kun je met die 'standaard' zijbevestigingen van qsp of sparco toch helemaal niet uit de voeten? Veel te hoog!

Bij onze ascona van vorig jaar dat de kooi een slangklemdikte van het dak af dus dat was hoog en de buizen zo laag mogelijk bij de bodem omdat ik (navi) redelijk lang ben dus bij mij zit die echt heel laag. tevens is een kadett heel wat lager dan een ascona dus moeten we nog even kijken hoe ik moet zitten in onze nieuwe rallyauto.

@henk 400rr wrote:maar mijn lichaam is niet jouw lichaam...

Dát zou rare situaties gaan opleveren king:

Maar ik neem aan dat je het over de buizen stoel hebt?

Ook niet mijn eerste keuze, maar een 'echte' stoel is zo duur!

Ik heb nog een Sparco Evo3 bij de bekleder staan om wat gaatjes te repareren. Deze komt op de bestuurders positie.

Uiteindelijk zou ik graag een Evo 2plus willen hebben; deze past goed bij mijn postuur. de evo3 komt dan op de bijrijderspositie.

Zet jij in elke nieuwe 'project' wagen een setje nieuwe Sparco's?

De zitpositie daarintegen is wel heel goed. Goede beenruimte, hoofd onder de beugel, en het stuur zit goed binnen bereik. Ik moet alleen de pook nog even een cm of 10 verlengen, dan zit deze ook goed binnen bereik...

Inderdaad, ik heb het over die stoel, ik kan zo niet zien of het stoelen van Autostyle zijn, Sparco of Ltec, ze lijken wel wat op elkaar..

Ik heb in de rally wagen een setje Ltec's gezet en die zijn gelijkwaardig (vlgs de verkopende partij beter) dan het instapmodel van Sparco, daarvoor had ik een setje Momo's en die bevielen erg goed, ook licht, zaten perfect, maar jah, homologatie was afgelopen en je moet wat, dus toch deze gekocht, maar ik ben er niet zo over te spreken.

Mij zitten ze wat hoog, een beetje aan de losse kant en ik voel de druk van het voorste kussen priemen in de onderkant van mijn bovenbenen, ook de gordels van Ltec was ik niet zo over te spreken, de sluiting is lastig, ,mijn oude van Scroth bevielen goed, deze niet echt.

Maar anderen hoor ik er wel positiever over, weet wel dat mijn lichaam dus niet zo fris meer is en ik kamp met wat klachten dus ik zal gevoeliger zijn voor bepaalde zaken.

In de nieuwe wagens komen gewoon wel weer Sparco's en betere gordels en als er weer wat ruimte is, vervang ik het andere spul door wat beters wat wel goed zit.

Dit is een LTEC PRO stoel (omgemerkte Cobra stoel) 2e handsje gekocht voor weinig om te passen voor het lassen van frames e.d.

Ik pas er eigenlijk net niet in, daarom komt ie op de bijrijderspositie. Na 5 minuten zitten voel ik de buizen al goed.

Vergeleken bij deze stoel is de Evo3 echt een prinselijke zetel! Vanmorgen even langs Ibrahim de kleermaker geweest, en hij heeft nog geen passende reparatiestof kunnen vinden.. dan nog maar even wachten...

Terug
Naar boven