• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Nou vandaag alletwee de zijschermen eraf gehaald, en mezelf een weg gebaand door een laag van 10 mm zwarte 'klei' op sommige plekken.

er zitten toch nog een aantal gaten, sommige op lastige plekken. Maar we houden de moed erin. Hopelijk aan het einde van de week alles weer dicht.

Binnenkort foto's

:o Zo die is bruut zeg! Dat zou ik prima eind-doel vinden, maar ik ben bang dat mijn kennis en budget niet toereikend zijn :(

I like it! :-)

Ik heb al een setje velgen gekocht laatst. Manta GSI velgen, die komen er voorlopig onder. Ik wilde toch graag minimaal 14" (ATS zijn 13 toch?)

Raamomlijsting zwart maken; is dat puur een kwestie van goed afplakken en spuiten?

Ik heb ook chromen raampezen, moeten deze dan vervangen worden? Of worden die ook gespoten? (wat ik nu heb is chrome met zo'n plastic laag er over)

Deze rode hierboven is overigens wel errug laag. Zou er nog enige werking van vering over zijn?

Ik heb al Commandant 4 staan om hem straks eens op te laten glimmen. Eerst nog aardig wat laswerk.

Daarna zal ik eens op een Ascona meeting komen kijken wat ik precies allemaal zwart moet maken! :-)

origineel gepost door corres

nou die was ook wel erg verrot niet?

namaken zonder de roest dan he:jerry

origineel gepost door corres

rot-3.jpg

Hoeveel zou deze verlaagd zijn? Want dit vind ik het een hele mooie hoogte namelijk. Niet te laag, niet te hoog! :thumbup

-6 of -4 schat ik zo in,

werdt het meest gedaan :D

maaruh ff over je vloer-dreunmatten,

deze zijn er naar mijn weten enkel voor

om geluidsoverdracht en een hol geluid wat te

verminderen.

t zijn bitumen matten met aan een zijde een kleef-zooi.

maar het komt op het zelde neer als dakleer.

heb zelf ook wel eens dakleer toegepast, omdat ik toen ff nie zo gauw

aan van die matjes kon komen, en dakleer mij toch haast niets kost. :D

ff met een KLEINE brander wat warmstoken en erin vouwen,

verder goed bezig,

ook best mooi spul die ascona`s :D

Hans, you can read my mind.

Eigenlijk die van mij pa, want die kwam ook al met het idee van dakleer aanzetten! Wel de versie zonder grind dan! :-)

Volgens mij moet dat ook prima lukken, want die officiele matjes zijn echt duur vind ik. (60cmx30cm= 8 euro). Ik heb er zo een stuk of 8 a tien nodig, en dan zit je al gauw aan de 80 euro!!

Dakleer, blijft dit ook wel plakken? Of moet je er lijm tussen spuiten?

nee zoals ik omschreven heb :vertag

gewoon stukken op maat halen bij een loodgietersbedrijf :D

normaal branden we het dakleer met een grote brander op t dak

maar das niet verstandig om dat in de auto te doen,

daarom dus met een klein brandertje, en dat werkt prima!

Ok, ik heb dat nog nooit gedaan, maar als het hetzelfde is als op t'dak, dan weet ik wel iemand :-)

Waarschijnlijk moet je de onderkant van het dakleer met het brandertje zacht maken, dan plakt het vanzelf wel.

Ik zit er ook nog steeds aan te denken om van de mijne ook een Sport te maken.

Ooit een keer een fotoshopje gemaakt.

MijnAsconasport12.jpg

Orginele foto. (inmiddels zijn de raamlijsten zijn al zwart en zitten er ook bredere velgen op)

04B983C7.jpg

origineel gepost door Robbie1974

Ik zit er ook nog steeds aan te denken om van de mijne ook een Sport te maken.

Ooit een keer een fotoshopje gemaakt.

MijnAsconasport12.jpg

Niet slecht! Je hebt de spiegels al! Ik zou dan wel de sport spoiler voor eronder zetten. Die achterspoiler vind ik niet zo. Vaak zijn ze door de jaren heen krom getrokken en gebarsten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :D

Even een update van de stand van zaken:

Waarschuwing: De volgende beelden kunnen schokkend zijn voor Opel-liefhebbers! :o

Rechtsvoor:

20ft2l4.jpg

6qjrqw.jpg

Linksvoor:

2rwrons.jpg

ie334h.jpg

24wbjbp.jpg

Flapjes bij de koplampen:

1584f80.jpg

wml37c.jpg

117crci.jpg

14npfm8.jpg

Zo, dat was schrikken!

Nu zou ik graag wat tips ontvangen over welke plaat-diktes ik moet gebruiken om de gaten in de balken dicht te maken.

Vooral linksvoor wordt een lastige klus ben ik bang. Roest is helemaal van de bodemplaat door de balk heen naar de buitenkant :(

Graag uw reacties!

Misschien moet ik wat foto's naar de vorige eigenaar sturen die beweerde dat die helemaal hard is. Misschien krijg ik nog wat van me geld terug :jerry

dat is ook iets wat ik moet weten want ik heb ook een gat in mijn kriksteun ontdekt

dan kan ik alvast alles inkopen voordat mijn restauratie kan beginnen

Doe je geen nieuwe kriksteun? Ik denk dat ik ik die van mij nog wel kan fixen. Ik weet niet hoe erg jouw roest is?

maak je alles kaal met een afbramer of lamellenschijf?

moet je uitkijken dat je het goede staal niet dunner gaat maken.

zag op de 1e foto dat het staal nogal blauw werd van de hitte, ik denk dat je daar te lang op hebt staan slijpen.

als je staal neemt van 2 mm is dat wel voldoende voor de balken.

welk staal neem je voor het plaatwerk?

en is het niet veel makkelijker/sneller om de plaatjes uit te slijpen met een 1mm dik schijfje, dan het te knippen?

heb je de hele dorpel ook al bekeken? omdat je voorkant weg is, onderaan je A-stijl, moet je eigenlijk eerst je hele dorpel goed bekijken.

als er meer gaten inzitten, kun je beter een andere dorpel inlassen, of een nieuwe dorpel kopen om die voorkant te gebruiken.

een nieuwe dorpel kost niet veel, en dan heb je direct de juiste vorm.

succes ermee.

Terug
Naar boven