• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Nou, ik heb nog niks besloten, maar zit dingen te overwegen.

4x kriksteun = 240 euro. 4x u-profiel =24 euro. Dat scheelt nogal natuurlijk.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat voor de APK de originele kriksteunen gemonteerd moesten zijn, maar zo blijkt is dat niet zo. Dat laat een aantal opties open die interessant kunnen zijn... :hmmz

Bij deze dit is linksvoor.

kriksteun003.jpg

kriksteun002.jpg

kriksteun001.jpg

Bedankt voor de ploatjes! Zit trouwens al weer wat roest of niet?

Zie ik dat nou goed dat je voor veren helemaal plat staan?

Zo, gisteren een flinke ruk gemaakt. We zijn een uurtje of 4/5 aan het lassen geweest.

Ik maak alles schoon en mijn pa die slijpt en last. Omdat er een paar lastige stukken vervangen moesten worden, kost dat toch meer tijd dan ik van te voren ingeschat had. :o Mijn pa levert dan ook zeer mooi werk af, dus mij hoor je niet klagen .:P

2mpjvqo.jpg

Deurpentrekker ff in elkaar geflanst:

2prfwx2.jpg

BZZZZZT:

6hrimw.jpg

Een uitdagend stukje om te na te maken van plaatstaal:

1076t60.jpg

Maar het resultaat is beter dan ik had kunnen denken:

fcjuky.jpg

Bovenaan de A-stijl:

2d95qh5.jpg

A-stijl rechts is nu helemaal klaar:

r1hkxg.jpg

A-Stijl linkerkant vast voorbereid, met zo veel mogelijk behoud vanonderliggendeplaat delen.

jkceaq.jpg

o. ooooooo: :o

20k9ojq.jpg

ziso5w.jpg

2z4bgip.jpg

Ook ik moet er aan geloven met de accu-bak :cry

Als we het goed dicht willen maken, moet de voorste steun er denk ik aan geloven.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Steuntje weer terug gelast? Of zelf een constructie gemaakt om de accu op zijn plek te houden.

Ik ga voor de zekerheid de onderkant van de accu-bak aan de binnenkant ook even bloot leggen. Zit nu zo'n isolatie plaat onderaan tegenaan gelijmd.

Zo zachtjes aan heb ik ook alle probleem plekken aan de neus wel gehad :jerry. Voor de zekerheid haal ik ook maar ff het isolatie plaatje onder het ruitensproeier-tankje weg, want dat zal ook wel verrot zijn.

Uw commentaar is weer van harte welkom! :wors

het handigste is denk ik zelf een steuntje te fabriceren of eentje uit een sloper te halen voor de rest ziet het laswerk er goed uit:thumbup het zijn ongeveer dezelfde plekken als bij mijn oude groene ascona, alleen was dat wat extremer.....:cry

Nou, Lambo, zo schokkend is het allemaal nog niet :)

Mooi werk. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Rijd er weer een fatsoenlijke auto erbij in ons durpie. ;)

Dank u! heb jij ook een topic van je wagen?

Zal nog wel ff duren voordat ie klaar is, voorlopig heeft mijn pa niet zo veel tijd, dus doen we het rustig aan, en ik heb nog genoeg kleine dingetjes om te pielen

ziet er allemaal netjes uit McLambo

ga zo door zou ik zeggen en zet genoeg op dit forum wat je tegenkomt

leuk om te lezen en dan kan ik alvast wat leren voor mijn eigen projectje :D

origineel gepost door McLambo

Dank u! heb jij ook een topic van je wagen?

Zal nog wel ff duren voordat ie klaar is, voorlopig heeft mijn pa niet zo veel tijd, dus doen we het rustig aan, en ik heb nog genoeg kleine dingetjes om te pielen

Welke wagen? ;)

senator..manta..verzin wat :P

maaruh mc Lambo :D die kriksteunen he,

hoe zien die er bij jou uit? heb je ff plaatje van een voorste en een achterste?

ideaal he, als er toch ene dichtbij is die lassen kan :D

goed bezig hoor, en zo schiet het lekker op.

Ik zal binnenkort wel ff een foto maken. Paar foto's hierboven zie je al de kriksteun rechtsvoor. Die is nog aardig intact.

je rekensommetje klopt die wel?

er zitten toch 2 veschillende soorten kriksteun onder?

en die van achter zijn niet te krijgen toch?

origineel gepost door Ghanz

je rekensommetje klopt die wel?

er zitten toch 2 veschillende soorten kriksteun onder?

en die van achter zijn niet te krijgen toch?

de voorste kriksteunen verschillen van de achterste idd

de achterste kriksteunen zijn volgens mij idd niet te krijgen, maar die zijn toch nooit verrot, dat heb ik tenmiste nog nooit meegemaakt:P

Zoek nog wat kleine spulletjes:

Als iemand het heeft liggen en voor een vriendschappelijk prijsje aan mij wil verkopen, dan hoor ik dat graag :wors

Verder moet je Ronald van Manta Parts maar ff vragen (op forum opelmanta29)

origineel gepost door Stender

Zoek nog wat kleine spulletjes:

Als iemand het heeft liggen en voor een vriendschappelijk prijsje aan mij wil verkopen, dan hoor ik dat graag :wors

Verder moet je Ronald van Manta Parts maar ff vragen (op forum opelmanta29)

Sjeetje, ik dacht dat ik goeie marktplaats skills, had maar jij overtreft me :-)

Mooi setje gordels, daar ga ik eens op bieden. Dat past zo 1 op 1 in een Ascona? Of moet er dan een 'passende' oplossing gemaakt worden?

Dan zoek ik nog iemand die ff een paar kiekjes kan schieten van hoe dit gemonteerd moet worden.

Terug
Naar boven