• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Ja, het is voor de veiligheid, en ik wil hem van binnen op den duur zo luxe mogelijk maken :-)

Zou kunnen dat ik s' zomers eens met mijn zoontje en vrouw op stap ga in de ascona, en dan moet het stoeltje wel vast gezet kunnen worden.

Zijn de stoelen die je er in hebt zitten voorbereid voor hoofdsteunen? Was mij niet bekend, maar ik heb dan ook geen stoelen zonder hoofdsteunen.

Volgens de verkoper van de steunen zijn alle stoelen voor bereid op hoofdsteunen

ik zal eens kijken of ik de rug bekleding van een stoel af kan krijgen. Ik zoek nog van die kraagjes overigens die om de steunen gaan

origineel gepost door McLambo

Volgens de verkoper van de steunen zijn alle stoelen voor bereid op hoofdsteunen

ik zal eens kijken of ik de rug bekleding van een stoel af kan krijgen. Ik zoek nog van die kraagjes overigens die om de steunen gaan

Daarvoor moet je ff naar opelmanta29 mailen, die heeft ze vast wel.

mooi projekt!!! heb zelf een b-manta 1.6n berlinetta. nu heb ik een vraag je hebt een bruin interieur en je wilt een zwart interieur toch?;)

Op den duur wel ja. Liefst Sky, maar ik zoek iets wat in zo goed als nieuwstaat is, en dat is vrij zeldzaam helaas.

ik hoop dat je wat vind. ik zelf zoek nog bruine kaartvakken voor in de voordeur. dus als je nog wat vind of weet te liggen ik hou me aanbevolen en ga zo door met je projekt ik blijf het volgen:wors:wors:wors

origineel gepost door fernand

ik hoop dat je wat vind. ik zelf zoek nog bruine kaartvakken voor in de voordeur. dus als je nog wat vind of weet te liggen ik hou me aanbevolen en ga zo door met je projekt ik blijf het volgen:wors:wors:wors

die zoek ik ook nog

nu heb ik mijn handschoenenvakje bomvol liggen

en de rest op de achterbank maar dat werkt ook niet

Als straks de voorschermen er weer op moeten, moet er dan nog kit tussen, en zo ja welke en waar?

Ik zou graag wat tips hiervoor ontvangen, want dit is nieuw voor mij king:

Ik heb voor de grote vlakken die elkaar raken (A-stijl en onder de motorkap) een rol band-kit gehaald, dat leek er ook tussen gezeten te hebben, is dat ook een optie?

Van een kennis van me, die had nog voldoende in de kast liggen, dus heb ik alles maar meegenomen =)

Bij de brezan hadden ze dit niet helaas.

Zo, vanavond eindelijk 1 voorscherm van binnen schoon gekregen. Wat een K*T werk is dat zeg. Liters tectyl en andere zwarte drap en overal hoeken en randjes waar mijn schuurschijfje niet bij kon komen ,dus heb een hele boel met de hand moeten wegbikken/schuren. Daarna gelijk met roller en kwast in de Brantho-Korrux gezet, en dat ziet er al beter uit.

Nu ff met de pootjes omhoog! :sleeping

Ik dat de pook nog wel heel is, gaat om het staalkabeltje wat erin zit. Zag verder geen kabels zitten (stroom voor achteruitrijlicht o.i.d.)

Andere pook erin zetten is sneller dan laten maken. ik had mijne er ook uit en draaide wat aan de knop poing....oeps. :hmmz

Ik begrijp het niet helemaal.... Dat kabeltje in de pook is toch een los onderdeel? of niet?

De pook zelf is 2 delig, en kan gewoon gedemonteerd worden. Zit gewoon een borgring onder het 'hoedje'. Als je die eruit haalt met zo'n tang, en je haalt de 2 schroefjes los bovenin, kun je het bovenste deel er gewoon afpakken. Ik was dus 1 schroefje vergeten, vandaar dat het kabeltje brak....

ff een foto'tje van internet geript:

g240p.jpg

Zo ziet er bij mij nu ook uit... :mad:

Terug
Naar boven