• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

origineel gepost door McLambo

Maar dat moet je waarschijnlijk met een druk-spuit aanbrenger, of niet?

Helaas heb ik dat niet voorhanden op dit moment......

Ik zal er wel wat brantho-korrux als grondlaag op aanbrengen, met de roller, dan wordt het mooi strak.

hou er wel rekening mee dat verf op wasbenzine basis en verf op thinner basis niet samen gaan:fy1

ik heb hier een motorruimte gespoten maar op sommige plekken zat menie dus dus dat ging lekker reageren, kun je weer de hele boel kaalschuren:swear

Volgens sommigen is therpentine iets vettig en daarom niet geschikt als ontvetter, maar of dat klopt?

Hammerite is geen goede basis, dat is eigenlijk maar raar materiaal. De hammerite grondverf gebruik wel eens, maar dat wordt ook nooit echt hard. Dan kun je beter menie gebruiken.

Zelf wil ik twee-componenten in spuitbus een keer proberen

Vooral de epoxyvariant. De ontvetters staan er ook bij, overigens

Gisteravond al weer een stukje aan het opbouwen geweest.

De handrem holte had ik met veel pijn en moeite ontroest, geschuurd, ontvet en in de primer gezet, nadat ik de bodem in het rood gezet heb (incl handrem ruimte), handrem weer terug gebouwd, ook de versnellingspook zit er weer in, lekker in het vet. Verder wat nieuwe stukken in het motor-ruim met ML behandeld, en toen was het weer tijd om huiswaarts te gaan...

ik zal van het weekend eens wat foto's uploaden (ben door de weeks te druk daarvoor :thumbdown)

Nog een een vraag: Bij de bijrijder zijn voeten, zeg maar aan de binnenkant van de auto waar de accu ongeveer zit, zat een soort plaat met schuimrubber onder tegenaan. Toen ik dit er af haalde om te controleren of er geen roest zat, ging dit helemaal naar de sodemieter, weet iemand waar dit voor is, en of dit nog ergens te krijgen is?

ik vermoed dat het voor isolatie of zo is, dat trek je idd zo stuk. ik heb het gewoon wegelaten bij m'n vorige ascona:o

Ok, ik zal wel even zien wat ik doe. Ik heb op zich nog gewoon isolatie schuim (van 3cm dik), anders maak ik daar wel een stuk van opmaat. Dit ademt ook nog (tegen eventueel vocht)

Zo, vanmiddag zijn de voorschermen er weer opgekomen.

Er was aardig wat duw en trek-werk voor nodig om de boel een beetje in het fatsoen te krijgen, maar het resultaat is mooi!

Boven bij de parafaan heb ik nu een naad van 3-4 mm tussen parafaan en scherm. Ik kijk hier zo tussendoor naar beneden. Moet hier nog kit tussen?

Nou mensen,

Hij rijdt weer! hahaaa!

Zondag gelijk een stuk wezen rijden, en het viel me op dat de tunnel aardig heet wordt (zat te zweten in de auto, nog geen werkende ventilatie)

Is dit normaal bij een B-Ascona?

daar is die isolatie voor. of zit die er weer in? had er bij mijn ascona geen last van, hier zat de originele isolatie in.

het was mooi weer, dus raampje los, en gaan met die banaan:agent

Nee, het is nog gewoon kaal. Hield mijn hand op het metaal tijdens het rijden, bij de handrem, en het viel me op dat dit best heet wordt. Zal wel van de uitlaat komen denk ik....

Raampje los had ik ook, maar niet op de snelweg, dat klappert zo

komt idd van de uitlaat, en is vrij normaal als het gewoon kaal is.

goed inde verf zetten, isolatie eroverheen, en de bekleding er weer overheen, en dan ben je er wel vanaf.

Vraagje: Die rubber kraag die om de vulhals zit achter het tankklepje, is die op de een of andere nondestructieve manier te verwijderen of naar achteren te schuiven?

Ik heb aardig wat roest achter het tank-klepje zitten, en wil dit binnenkort gaan bijwerken, maar dan moet wel ff dat rubber aan de kant.

origineel gepost door McLambo

Vraagje: Die rubber kraag die om de vulhals zit achter het tankklepje, is die op de een of andere nondestructieve manier te verwijderen of naar achteren te schuiven?

Ik heb aardig wat roest achter het tank-klepje zitten, en wil dit binnenkort gaan bijwerken, maar dan moet wel ff dat rubber aan de kant.

gewoon ff de tank dr uit pakken, da is nie veel werk.

dat heb ik ook gedaan.:thumbup

gr rick

Pics komen eraan! :D

Maar ik heb nu toch een klein probleem. Toen we 2 weken geleden na 5 maanden de Ascona weer de garage uit reden, hebben we voor de tijd even de voorremmen los gehad, en gangbaarheid gecontroleerd. Prima in orde.

Maar toch als ik nu (stevig) moet remmen, trekt de auto naar rechts weg (niet aan stuur), en ik hoor een wringen geluid van 1 van de banden. Ik verdenk dat 1 van de achterremmen meteen vast slaat als ik rem.... Hebben jullie wat tips voor de noob, waar ik naar kan kijken? :wtf:vertag

als het om de achterremmen gaat, in dit geval trommels zitten 2 stelbouten. die zitten wel altijd vast :p maar je zou de achterwielen van de grond kunnen halen en kijken welke stroef draait welke niet.

wat ook nog kan zijn, is dat je remdrukverdeler, zit meteen aan je hoofdremcilinder als ik me niet vergis, kapot is.

Ik zal het eens loshalen van het weekend.

@larsjeG40; ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Het gekke is; voor de tijd heb ik er ook wat mee gereden, en toen had ie nergens last van. remde prima. Waarschijnlijk is er door het lange staan iets vast gaan zitten :(

Hij heeft wel een tijd op de handrem gestaan :hmmz

Terug
Naar boven