• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

dan heb je bij deze geleerd dat je hem voor langere tijd beter in de versnelling kan laten staan of gewoon iets voor het wiel leggen

handrem zat bij onze corsa al na 2 weken redelijk vast :o

is het nog gelukt met je spuitwerkzaamheden? beetje netjes gekregen?

Goed nieuws!

Afgelopen weekend een aantal km's gereden, en op aanraden van mij pa kleine stukjes de handrem er op en er weer af.

Blijkbaar was er roest ontstaan in de trommel tijdens het stilstaan, en dat is er nu weer af.

Maar. volgende puntje:

Vanmiddag heb ik ' de lektest' gedaan. De auto was van binnen helemaal kaal, ik ben erin gaan liggen en heb mijn vrouw met de tuinslang de volle laag over de koets heen laten spuiten.

Op zich viel het me niet tegen, maar tot mijn verbazing kom er water naar binnen, uit de binnenkant van de deur!

Het water komt zeg maar tussen het deurpaneel en het staal naar binnen druppen.

Mijn vermoeden is dat er bovenaan bij de rubbers het een en ander lekt. Zijn hier ook ' welbekende' puntjes waar ik naar zou kunnen kijken?

Alvast bedankt voor de tips ! :wors

Ja, ik heb er van dat plastic in zitten.

Het water komt zeg maar tussen dat bruine (of bij sommige zwarte) paneel waar ook je handgreep aan zit (de bekleding) en het staal door. Het is bij beide deuren. Ik heb bij 1 van de 2 deuren het paneel iets losgetrokken, en ik zie dat het water helemaal vanbovenaf aan de binnenkant (over het plastic) naar beneden loopt.

lijkt me dat je raamrubbers niet goed afsluiten

ook die kunnen na 30 jaar wel eens versleten zijn lijkt me

Ik zal het later wel eens bekijken. Deuren zijn zowiezo er slecht aan toe. Voorlopig maar in de schuur laten staan als het regent.

Thanks, ik ben nog op zoek naar een setje spatlappen voor achter met zo'n mooi dik opel-logo erop. Het liefst passend voor de Ascona/Manta-B (zal wel hetzelfde zijn)

Heeft iemand nog originele liggen toevallig? (voorzijde mag ook)

probeer het eens bij classic opel parts in emmen. daar heb ik ze ook weg voor mn d kadett. haalt veel uit duitsland enzo, ik denk dat ie ze wel kan leveren. adverteert veel op marktplaats.

je bent nu klaar met lassen etc?

Aan de voorkant wel hoop ik.

Wat er nog moet gebeuren qua lassen:

- spatboardrandje + stukje achteraan dorpel linksachter

- waarschijnlijk sponningen zijraampjes

Ik heb ook achter het tank-klepje aardig wat roest gezien. Zal een keer de tank eruit moeten halen om te kijken hoe of wat.

Verder kwam ik bij de achterruit ook roest tegen in de sponning onderaan, maar dit kan meevallen en alleen wat vliegroest zijn. Moet de achterruit er een keer uit :(

Onder de zijramen zitten een paar lelijke kale plekken en blaasjes, en dat wil ik binnenkort ook grondig aanpakken.

Helemaal onderaan dekont, waar het achterpaneel aan de bodem zit gelast zitten blaasjes over de hele breedte. Mijn hoop is dat ik dit nog makkelijk met de staalborstel op e boormachine kan weghalen, en dan opnieuw in de primer en het 'zwart' van de bodem 1cm hoger er weer opzetten, dan is dat gemakkelijk opgelost.

De deuren zijn ook vrij slecht, maar dat is een project apart. Veel kale plekken, en onderaan groet er bloemkool op in de stansnaad :thumbdown

origineel gepost door Christian-tsx

probeer het eens bij classic opel parts in emmen. daar heb ik ze ook weg voor mn d kadett. haalt veel uit duitsland enzo, ik denk dat ie ze wel kan leveren. adverteert veel op marktplaats.

je bent nu klaar met lassen etc?

heb ff op de site gekeken. Ze weten wel wat ze er voor moeten vragen! :o

29 euro voor achtersetje. Kan wel, maar zoek eerst wel ff op MP.

Maar ik was al ff verder aan het kijken naar nieuwe raamrubbers voor de deuren, die lijsten die je raam klemmen zijn ook best wel verrot bij mij. Denk dat ik eerst maar eens naar de sloop of beurs ga :-)

Als het nou de enige uitgave nog was voor de Ascona zou ik zeggen; ja. maar gezien mijn plannen probeer ik alles zo kostenbewust te regelen, anders ga ik falliet king:

het ziet er netjes uit:thumbup ik heb hier nog wel twee spatlappen liggen volgens mij. U2U maar ff. oja waar heb je die antidreunmatjes weg?

U2u!

die plaatjes heb ik bij de HAMU vandaan (niet goedkoop :( ), maar nu zag ik ze laatst ook bij de Brezan liggen. Toen ik daar voor de eerste keer heen ging hadden ze andere plaatjes van 30x40 van een ander merk.

Deze zijn 50x50 wat net een handiger formaat is.

Terug
Naar boven