• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Hier even wat plaatjes van de afgelopen weken.

Ben niet echt heel actief geweest met die hitte :mad:

Standaard staal opgefrist:

zkiao0.jpg

90oegj.jpg

2zi0nxl.jpg

2ztgb9i.jpg

33m1qvr.jpg

De schoenen maken de man, en de velgen de auto!

De aanhouder wint! Respect.

Ik ken het zenuwgevoel bij plamuur en spuitklussen. Bij mij gaat het dan altijd vooral in de laatste stap helemaal fout wanneer ik vooraf echt secuur ben geweest. In de regel doe ik dit als een van de weinige klussen niet zelf meer. Te vaak 'traumatische' ervaringen opgelopen. Maar ik zie dat jij je aardig redt. Succes ermee!

Als je een beetje pech hebt krijg je van bison gele vlekken in je hemeltje had onze ascona ook.

Mvg

Hmm, ze hadden ook transparante lijm (zelfde eigenschappen)

Misschien kan ik die beter halen. Alhoewel ik tot nu alleen gelijmd heb waar de raamrubbers uiteindelijk overheen komen...

Ik lees hier en daar op internet dat je schokbrekers kan 'testen' door ze volledig in te drukken, en dan moet de zuiger vanzelf weer iets terug komen. Is dit bij gele koni's ook zo?

mooi! toen ik ze kreeg stonden ze zo straf dat het me niet eens lukte om ze uit elkaar te krijgen.

Heb ze weer op de 0-stand gezet (half slagje open)

Nog een vraag:

In mijn achteras zit een lager dat geluid maakt. Ik kan er echter niet goed achterkomen of het nu links, rechts of in de klok zit. Er is wel verschil in geluid bij het naar links of rechts sturen.

Wat is een effectieve manier om dit op te sporen? Stethoscoop?

Als ie geluid maakt zou ie dus versleten moeten zijn. Dit moet je dan ook kunnen voelen als je je wiel van de grond hebt en je wiel even vastpakt en naar links en naar rechts drukt. Voel je niks is je lager nog goed, voel je een klein tikje, dan is dat je versleten lager dat je hoort.

Er zit bij de as toch ook een setje lagers? Kunnen deze ook versleten zijn? zo ja, hoe kan ik dat controleren?

Vanmiddag weer een uurtje in de schuur geweest. Ik moest nog 2 kleine stukjes in de blanke lak zetten, maar er ging iets mis; pitjes en een druiper. Ik heb geprobeerde de blanke lak er weer af te vegen met thinner... dat moet je dus nooit doen :fy1:jerry

Ik ben maar naar huis gegaan. Dat wordt volgende week flink schuren. :(

Soms denk ik dat ik een beetje te veel hooi op me vork neem met die Ascona. De hele zomer staat ie al in de schuur, terwijl hij eigenlijk had moeten toeren....:hmmz

het wil nog niet echt vlotten met de ascona.

gisteren weer eens alle moed verzameld en verder gegaan met het spuitwerk. Het ging heel goed, tot het laatste stukje er allemaal kloddertjes uit de spuitbuis kwamen. Dat mag ik dus overnieuw strak gaan schuren :(

Ik heb ook geprobeerd om met commandant 4 met de hand de doffe overgangsplekken van het uitwaaieren weg te poetsen, maar dit lukt niet helemaal. Moet ik het een machine voor hebben? Wellicht commandant 3?

[

Ik heb ook geprobeerd om met commandant 4 met de hand de doffe overgangsplekken van het uitwaaieren weg te poetsen, maar dit lukt niet helemaal. Moet ik het een machine voor hebben? Wellicht commandant 3? [/quote]

Dat gaat niet meer lukken,je had bij de overgangen met fade out thinner moeten werken.

Het valt zowieso niet mee om iets mooi te krijgen met een spuitbus: geen laagdikte

geen glans

weinig uitspuit mogelijkheden

En ze zijn stervens duur.

Het is me op sommige plekken wel gelukt, maar ik heb nu spierpijn :D Ik zal eens zo'n poetsmachine scoren. Moet zowiezo de hele wagen polijsten, lijkt wel of ze hem een keer met zand gewassen hebben

Ik heb het spuiten ff op pauze gezet; ik werd dat zat.

Ben nu bezig het dashboard er weer in aan het zetten. Is nog een aardig gepuzzel. 8 maanden geleden eruit gehaald, en nu geen flauw idee welk schroefje waar hoort. Gelijk ff wat bekabeling op nieuw getrokken (dat had een garage volgens mij gedaan voor de radio e.d.). Ook gelijk ff een zoemertje erin voor als het licht aan blijft staan. :D

vraag: Ik ben de balk onder de deur aan het bijspuiten. Hier zitten heel veel roestige pitjes in van steenslag van het voorwiel.

Nu kan ik 2 dingen doen: of helemaal kaal schuren, of de pitjes opvullen met filler?

Ik neig naar opvullen en daarna weer in kleur spuiten. De Ascona gaat ooit nog een keer helemaal opnieuw in de kleur, wat ik nu aan het doen ben is puur het roesten stoppen.

Hoe doe ik dit? Eerst gronden, dan filler, afschuren, en aflakken?

balk onder de deur is de dorpel. deze zou ik persoonlijk kaal maken, en met rode ijzermenie behandelen. daarna primer en lak erover. die spuitbussen lak houd de roest niet best tegen, menie wel.

en de dorpels krijgen veel te verduren wat betreft steenslag enzo.

en de onderkant van de dorpel (wat je niet ziet) in de tektyl zetten.

zou ik persoonlijk doen, en dat doe ik met mn c kadett ook binnenkort.

Ja, daar had ik ook aan gedacht, ware het niet dat bij een 2-deurs ascona de dorpel achter de voordeur doorloopt in een stuk plaatwerk, totaan het achterwiel.

Als ik hiervan alleen de onderkant kaal maak en opnieuw in de menu+lak zet, dan blijf je dat waarschijnlijk zien door de lak heen...

ik spuit tegenwoordig de menie met een verfspuit en compressor. als je ze daarmee in een paar dikke lagen spuit, schuur je het daarna mooi glad en zie je er niks van weer.

op dat stukje plaatwerk kun je het naar boven uitnevelen, en spuit je de rode verf totaan de zetrand.

Terug
Naar boven