• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Bedankt voor de info, hier ben ik echt mee geholpen!

En de menie zit er vandaag de dag nog goed op?

Ikzelf heb ik ook een menie-achtige grondverf besteld met roest penitrerende eigenschappen, dus dat moet ook wel goed komen!

Jou as heeft zo te zien geen trompet met dwarsdrager gemonteerd tijdens het schoonmaken, dus ik hoop dat iemand anders me daar nog een tip over kan geven...

die dwarsbalk kun je er zo afhalen. de balk zit met 2 bouten vast aan het rubber; in de balk zitten 2 gaten onderop, hierdoor kun je bij de bouten. ook moet je die flens van de aandrijfas losmaken.

ik weet niet of je een slagmoersleutel hebt, hiermee draai je die grote moer zo los en dan tik je de flens er met een kunstof hamer zo af.

ik zou het aluminium staartstuk er ook afhalen. wel ff oppassen dat je die 4 bouten niet dol draait( is inbus dus dat wil zomaar)

ik heb mijn as gewoon dik in de rode 'huis tuin en keuken' verf gezet en het zit er nog steeds op.

owja ik gebruik ook gewoon de flex om de boel schoon te maken,en voor de lastige hoekjes de boormachine met staalborstel en een oude beitel:thumbup (moet je zo nu en dan wel ff de draairichting van de boormachine veranderen)

Ik wil straks onder de auto aan de gang, roest wegwerken, maar voordat ik dat doe wil ik eigenlijk de tank er even uithalen.

Er hangt een constante benzine damp onder de wagen (ontluchting tank?) en dan lijkt het mij niet verstandig om er te gaan slijpen.

Probleem: de tank zit nog bijna vol. Nu heb ik al wel zo'n grote ijzeren jerry-can kunnen lenen, nu zoek ik nog een goede methode om de brandstof af te kunnen tappen, zonder dit met een slang in mijn mond te kunnen doen.

Hoe pak ik dit aan?

slang los halen en in de jerry can doen. dan een compressor pakken en de luchtspuit in de vulopening doen. dit afdichten met een doek. dan blazen, en je zult zien dat de jerry can zo vol zitking:

gebruik daar zelf altijd een electrische benzinepomp van facet voor

slang in de tank en in de jerrycan stroom derop en bakkie koffie doen hahaha

pompie doet het werk dan wel

Klinkt als een idee. Ik heb helaas zelf geen compressor in de schuur, dus ik zou hem elke avond kunnen laten druppelen, met een kraantje ertussen ;-)

Of iemand zoeken die vrachtwagen chauffeur is; die hebben meestal een hevel-pomp op de wagen..

1 toevoer

1 retour

heb er zelf maar 1 dus zou zo niet kunnen zeggen welke de toevoer is

maar je merkt het vanzelf wel als je de juiste hebt ;)

origineel gepost door Christian-tsx

je moet ook geen borstel voor op de boormachine hebben.

1 voor op de slijptol werkt veel beter en dan heb je je as zo kaal.

SZ2121.gif

Ben toch aan de slag gegaan met soortgelijke borstel van de GAmma.

Ding kostte me 20 euro, en was na 2 avondjes schoonmaken volledig op. Aangezien ik nog lang niet klaar ben, moet ik er minstens nog een aantal hebben.

Weet iemand een goedkoop adresje voor deze dingen? anders wordt het alsnog een duur grapje. :o

haal ze ook altijd bij de gamma ,maar doe er langer mee dan 2 avondjes

maatje van me had laatst ook al zoiets met die van de gamma

is er mee terug gegaan omdat ook de staaldraadjes er elke keer zo uitsprongen

bleek productie fout te zijn

met een nieuwe kun je heel wat uren werken hoor

Ja dat van die losse staaldraadjes ken ik. Dat is standaard bij alle borsteltjes van het merk GAMMA.

Haal er altijd tientallen uit mijn kleren na een aanvondje borstelen, en er heeft er zelfs 1 weken lang in mijn knie gezeten :argue

Maar deze borstel was van het merk 'Black en Decker" en is het tot op de kern 'afgesleten' Ik moet zeggen dat ik ook best wel mijn gewicht er tegenaan gooi om sommige roest volledig weg te krijgen... :hmmz

klopt als je er hard op druk slijten ze erg snel

maar zoveel druk heb je niet nodig;)

zeg ik werk al jaren met die dingen en heb er lang plezier van hoor

zoveel druk hoef je niet te geven

tis ook in welke stand je hem op het schoon te maken deel zet

ik haal ze altijd voor 3 euro hier bij de plaatselijke gereedschapzaak, en doe er heel lang mee.

voor een hele auto opknappen heb ik er 2 of 3 nodig ongeveer.

Misschien kun je een handeltje opzetten ? :)

Wij hebben hier ook een 'echte' ijzerwaren/gereedschaps winkel, maar daar durf ik eigenlijk niet te gaan kijken. Zal wel nog duurder zijn dan de Gamma...

Terug
Naar boven