• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Bedankt!

Realiseerde mij vanmiddag dat er helemaal geen brandstoffilter op e Ascona zit...

Waar zit dit normaal gesproken bij een carburateur versie?

[rquote=1884830&tid=117082&author=McLambo]

Maas Hop verhuurt ze hier ook in Horst.

[/rquote]

ik wou net zeggen:D reed er van de week nog langs

Nog ff een vraagje: vandaag het kleppendeksel eraf gehaald om eens op te frissen. Het is zo'n standaard deksel met een dakje erop, waaruit 1 dikke, en 1 dunnen slang komt.

Nu is bij het loshalen van de dunne slang een klein stukje blijven zitten, en dat zit nu dus in het deksel... kan dit kwaad? Het kan er aan de binnenkant niet uit, want er zitten van die staalsponzen voor.

Wat is de bedoeling van dat rare clipje dat door beide slangen heen heenzit?

[rquote=1891948&tid=117082&author=McLambo]Bedankt!

Realiseerde mij vanmiddag dat er helemaal geen brandstoffilter op e Ascona zit...

Waar zit dit normaal gesproken bij een carburateur versie?[/rquote]

Heb hem nu boven vlak voor de carburateur zitten

dan kan ik tenminste goed zien als er vuil oid in zit

Heb zo'n net filtertje via Biesheuvel gekocht dus ziet er netjes uit

Origineel? Geen idee.......

Okay, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen :) :

Ik heb nu beide deuren aan de binnenkant kaal gemaakt, en ik kan zien dat er aan de binnenkant onder in een roest laag zit.

Probleem is echter dat je met geen mogelijkheid met elektrisch gereedschap in de deur komt, en ook de staalborstel raakt de naad niet....

Hoe krijg ik die roest daar toch weg?

Vraag 2: Ik ga er van uit dat voor het spuiten de ruiten uit de deuren moeten. Hoe doe ik dit?

Er vanuit gaande dat het hetzelfde zit als bij een c kadett

Aan de raam zit onderaan een strip waarop 2 blokjes geschroefd zijn (hieraan beweegt de raam eigenlijk omhoog en omlaag)

Deze blokjes losdraaien en dan kan je de raam met strip er nog aan vast zo uit pakken

mooi, dan is dat duidelijk, dan ben ik zeer benieuwd naar een antwoord op de andere vraag, dan kan ik daar zsm mee aan de slag!

Heb je niet toevallig een Dremel? Ik heb daar zon flexibel verlengstuk bij

Misschien kun je daarmee wel in de hoekjes komen......

Da's een idee inderdaad. Mijn pa heeft zo'n ding volgens mij. Ik zal de bouwmarkt eens bezoeken.

In een ander forum gelezen dat ze de binnenkant van de deur stralen! Alleen ff het naadje onderin, daarna goed in de menie en een dikke laag ML erin.

Dus als iemand omgeving Ermelo een straal apparaat heeft, en mij ff uit de brand zou kunnen helpen voor een modale vergoeding... dan zou ik je zeer erkentelijk zijn :angel :thumbsup

ik neem aan dat je een compressor hebt?

een zandstraalpistooltje kost niet zoveel en je kunt het wellicht nog voor een hoop kleine/andere onderdeeltjes gebruiken.

Dat is ook een goeie tip. Ik heb inderdaad een compressor, een kleinje: 200l/minuut max. Hoe zit zo'n ding eruit, en waar zou ik dat kunnen aanschaffen? Ik heb echt geen idee namelijk.. (vast niet bij de Gamma)

:angel

dat had ik inderdaad ook kunnen doen! Maar ik ben nou eenmaal lui van nature :0)

Inmiddels gevonden, wat zou het beste materiaal zijn om mee te stralen voor in de binnenkant van de deur?

Ik heb mijn remklauwen geglasparelstraald in een kleine cabine. Voordeel hiervan is dat het gestraalde oppervlak wat gladder is dan zandstralen.

Zojuist even voor de Vectra op pad geweest bij autoschade herstelbedrijven.

Heb ik bij allemaal de vraag gesteld; wat te doen met Thermoplast.

unaniem antwoord: kaal tot op het metaal, anders blijf je problemen houden... :mad::o

Dat wordt nog een duur grapje dus, Ascona helemaal kaal maken, en weer strak laten zetten, alvorens die gespoten kan worden... zucht...

hallo.

ik heb even je vragen doro gelezen op je laatste 2 pagina's.

ik had ook een rotte rand onder in mijn deur. 1 deur is nog gered, hier heeft de spuiter een nieuwe onderplaat opgemaakt, deze dubbel gelast (binnen en buiten) ik had wel heel mijn auto blank geschuurd voor het gewenste resultaat. Bij mij in de buurt zit een hele goede spuiter, ik denk dat je voor 3000 euro (als je hem zelf strak maakt) een super nette ascona hebt. bij mij koste het iets meer omdat ik hem helemaal blank heb gemaakt, en alles wou gespoten hebben ( motorruimte, deuren van buiten en binnen zo ook motorkap en koffer, binnekant auto helemaal laten spuiten, alles strak laten maken, er nieuwe wielranden in moesten etc etc)

Ik ben gister avond bezig geweest met het opbouwen van mijn deur, hier zat geen raam mechanisme of slot of iets ook maar in, dit allemaal er in gezet, stelt niks voor. Het enigste wat echt een kl*te klus is, is het raammechanisme er goed in krijgen en afstellen.. vooral als je dit voor de eerste keer doet!

ALs je vragen hebt, kun je altijd reageren in me topic, of u2u iof via je eigen natuurlijk!

Veel succes verder, Leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die een ascona netjes wil hebben!!

Terug
Naar boven