• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

@McLambo wrote:@mantadevil wrote:Heb jij die kooi uit nijverdal vandaan bij francois nijenkamp

Yep, hoezo?

nou zag laatst dat hij die kooi te koop had staan op MP,en dit lijkt de kooi uit mijn oude gele manta vandaan

ook zie ik gele verf op de foto aan de kooi

als dat zo is en het het is mijn oude kooi dan heb je daar een goed gekeurde kooi in bezit

die manta was toen groep h11 klaar gemaakt als ik het goed heb

casco staat nu bij een kennis van me ,maar zonder kooi

en de manta is ook van nijenkamp geweest

ging om deze manta

niet echte goeie kwaliteit foto

gelerallymanta.jpg

Ja, dat kan ook natuurlijk. Wel zonde van zo'n manta GSI stuurtje :-) Paar goeie sleuven voor de poelitrekker erin...

ik ga het proberen :)

Bedankt voor de tips mensen!

Nou, zal binnenkort dan toch die portomonee moeten trekken :afro

Een sensor en relais kan ik zo bij de Brezan halen, nu nog op zoek naar een messing bus M22x1.5 om in de radiator te solderen, vind ik toch de netste oplossing.

Kan het 'dakje' uit het dashboard waar de klokkenunit onder zit ook losgehaald worden zonder dat het hele bovendashboard eraf moet? Of hoe moet die klokkenunit er uit worden gehaald?

Heb al ff zitten kijken, maar ik kom niet verder dan de 2 schroefjes aan de voorkant, die onder het paneeltje zitten waar de choke doorheen komt enzo

@McLambo wrote:ja, dat van die volgorde... dat moet ik nog eens onderzoeken bij photobucket....

die haspel bevalt mij prima. Ik heb er dan ook een compressor van de Aldi bijgekocht :angel

Voor blazen en spuiten prima, voor de slagmoersleutel... net niet genoeg..

Ja dat ligt dan weer aan de compressor. Dat is zon kleintje.

Ik heb straks een 125 liter 10pk op die luchthaspel. Zal wel goedgaan denk ik :jerry

Voel maar met je vingers op het zwarte plastic tussen de lampjes (dashboardverlichting) en het glas van het tellerpaneel.

Zaklampje wil ook wel helpen.

Ik heb de Ascona nu officieel 2 jaar in mijn bezit, en er misschien 200 km mee gereden :jerry

Maar het gaat helemaal goed komen.

Hier wat plaatjes van mijn avontuur met gietbare PU. Het was een heel gedoe en gesmeer, maar het resultaat is goed. Ik denk zelfs dat SHORE 80 misschien iets te hard is voor dit soort verbindingen

1179a057.jpg

Mal gelast om de bus precies uit te lijnen in de metalen huls

6dedcb42.jpg

Versterkt motor rubber

f707af8a.jpg

Ik heb nu as bevestigingen van massief PU, SHORE 80, met M12 10.9 Bouten.

Gisteren de laatste hand gelast aan de 2 extra afsteunpunten onder de auto, dus nu kan de vooras er weer onder.

:thumbup Goed bezig geweest zie ik! Ziet er goed uit zo op het eerste oog toch.

Ik heb dat goedje ook wel thuis, maar ik moet er nog een keer aan beginnen. Bij mij gaat het me vooral om de onderste langsdragers van de achteras (Rekord-E), waar zo geen vervangende bussen voor te koop zijn.

Ik denk trouwens dat ik er wel voor moet zorgen dat PU niet gaat hechten aan het pijpje dat ingeklemd wordt. Bij originele zachter rubbers vangt het rubber de hoekverdraaing wel op maar met zulk 'hard' rubber moet het pijpje denk ik kunnen draaien in de PU-bus (zo zit het met die PU-bussen van bijv. Splendid Parts wel). Dit geld overigens niet voor de trillingsdempers die jij nu gemaakt hebt. Dat is wel goed zo.

:hmmz Nu ik dit zo zie raak ik wel weer gemotiveerd dit toch ook maar eens aan te pakken.

@rik trek maar handschoenen aan ;-)

iemand nog een goed adresje voor een betaalbare elektrofan? Er is mij verteld dat een 14" model perfect past op een 2.0 radiateur...

Bedankt voor de tip, ik heb ze even bekeken. 85 euro, en dan zonder accesoires.

In engeland zitten zaken die dit soort fans voor 29 pond leveren, helaas komt er dan nog 26 pond verzendkosten bij :(

dit soort delen kun je toch ook op de sloop halen voor 10 euro of zo

en keuze genoeg meestal

draai je meteen een temp. schakelaar uit een radiateur

Nou, hier in de omgeving putten ermelo zit volgens mij alleen nog maar autosloop pieper, en daar ben ik al meerder malen geweest; geen ventilatoren meer, of ja, moderne zijn er nog wel, maar dan zit je met zo'n complete plastic unit, waar je de fan niet van kan scheiden...

Ik heb op MP 2 koelvinnen te koop staan + tig andere delen.

In alle groepen zoeken op ascona dan kom je vanzelf tegen heb 19 adv.

Groet rene

Terug
Naar boven