• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

ja, die bedoelde ik dus :-0 29 pond voor een fan, 26 voor verzending.... :( daar wordt ik niet vrolijk van... :jerry

ik kijk nog ff verder, op ebay.de is ook wel wat te vinden voor 6 tientjes...

Als je tijd heb ga eens kijken bij Gaos in emmeloord .

die heeft oud spul zat staan ,staat ook nog een b ascona.

sennie,monza,b kadett enz

altijd leuk om effe te kijken denk ik .

meen dat achterin de loods ook nog aparte bumpertjes van een b ascona lagen of die moeten al weg wezen

@McLambo wrote:ja, die bedoelde ik dus :-0 29 pond voor een fan, 26 voor verzending.... :( daar wordt ik niet vrolijk van... :jerry

ik kijk nog ff verder, op ebay.de is ook wel wat te vinden voor 6 tientjes...

ik heb mijn fan hier vandaan : http://www.funnygoods.nl/c-722277/car-parts-elektrische-fan-etc/" onclick="window.open(this.href);return false;

site is erg moeilijk te vinden , zijn vrouw houd hem bij staat tussen de sjaals en sieraden :afro :afro

IMGP2261.jpg

Beetje onduidelijke foto misschien maar hier is zo een draadbus te zien. (2 stuks, 1 los eronder)

Ik vind het randje waar je op kan solderen wel wat klein, ca 2mm.

Ik heb deze bij een radiateuren revisiebedrijf gehaald, hadden ze zo liggen.

Zit er niet zo een bedrijfje bij jou in de buurt?

Plaatjes staan in verkeerde volgorde lijkt me?

Kzie daar op de vloer een lucht?haspel staan. Hoe bevalt ie? Heb m zelf ook, maar vind de slang te dun en heb het nog niet getest.

ja, dat van die volgorde... dat moet ik nog eens onderzoeken bij photobucket....

die haspel bevalt mij prima. Ik heb er dan ook een compressor van de Aldi bijgekocht :angel

Voor blazen en spuiten prima, voor de slagmoersleutel... net niet genoeg..

Heb die haspel en compressor paar jaar geleden ook bij de Aldi gekocht. Aan de haspel zat een snelkoppeling met een soort kunststof bus eromheen (die je naar beneden duwt om de koppeling los te halen) , die is ondertussen gebarsten dus moet nog eens een nieuwe halen met een metalen bus.

Compressor bevalt mij ook goed voor het lichtere werk. Wat spuit jij daarmee McLambo? lijkt me niet echt geschikt voor het grote werk, maar zou het spuiten er ook wel eens mee willen proberen.

Ik heb mijn schokbrekers er mee gespoten, en een maatje van me heeft de motorruimte en de binnenkant van de motorkap ermee gespoten, ging prima

Goed bezig Mc Lambo :thumb je pakt alles goed aan , netjes

heb je al een streefdatum wanneer die de weg op gaat?

ja dat ziet er netjes en gelikt uit, zoals het hoort :thumb :thumb

Ik zou die fuseekogels ook meteen even meelakken, of iig die gezwarte bouten.

Bij mij waren die bouten in de doos al aan het roesten gegaan, zonde als dat dadelijk bij jou ook gebeurt..

:thumb :thumb Chapeau!

Petje af hoor! Ziet er heel goed uit. Geen half werk.

Gaat helemaal goedkomen.

Dat gaat een mooi moment worden wanneer je hier voor het eerst mee gaat rijden!

Heb je hem in originele staat ook nog gereden? Dat wordt een big smile van oor tot oor :D

@Ben_M wrote:ja dat ziet er netjes en gelikt uit, zoals het hoort :thumb :thumb

Ik zou die fuseekogels ook meteen even meelakken, of iig die gezwarte bouten.

Bij mij waren die bouten in de doos al aan het roesten gegaan, zonde als dat dadelijk bij jou ook gebeurt..

Goeie tip, ben nog even langs de hele as gegaan met de kwast, en nog wat meer kaal metaal in de verf gezet

Even een spoedvraagje:

Zijn de rubbers voor de trek/duw stangen van een manta/ascona as hetzelfde als van een kadett-C as?

Dit ivm met het bestellen van een setje PU rubbers voor deze stangen.

bvd,

Even een vraag op een zijspoor:

Rolkooi; vind ik stoer, en ook veilig. Heb de laatste tijd wat filmpjes uit de oude doos zitten kijken, en als je dan zo'n ouwe opel van de baan af ziet gaan zonder kooi. ai ai ai

Ik heb het al eerder aangegeven; mijn budget is beperkt..

Wat zijn de opties?

- zelf eentje maken?

- 2e hands? (hoe krijg je dat er uit en er in?)

- schroefkooi?

Ik zou wel graag een hele kooi willen, en niet zo'n halve, zoals je wel eens ziet...

40x2 mm is een gebruikelijke maat staal. Stel dat ik een partij'tje op de kop kan tikken. Hoeveel meter is er ongeveer nodig?

Las je zo'n ding helemaal in de auto op? Of in zo groot mogelijke stukken buiten de auto??? (ivm met brandplekken binnen??)

ik zou bij een laskooi sowieso het hele interieur eruit halen.

Wat buiten de auto gemaakt kan worden, mooi buiten de auto maken. Scheelt een hoop laswerk op vervelende plekken.

Ik neem aan dat je geen gekeurde kooi hoeft, dan zou ik mooi een schroefkooi pakken ;)

Voorlopig niet in ieder geval.... maar je weet maar nooit ;-)

Ik heb het hele interieur er momenteel uit, behalve het dashboard....

Is dat nog speciaal staal dat gebruikt wordt? of is iedere buis 40x2 genoeg ? (of 45x2.5)

Nog een vraagje over oliedruksensoren... ik heb nu zo'n dubbele sensor, bij de aansluitinge staan de letters G en WR. Op welke sluit ik de meter en op welke het lampje aan?

Zender: WR = Lampje G = Meter

Rubbers: Volgens mij zijn de hetzelfde, in ieder geval aan de as-kant, heb wel eens een Manta-as onder een c-coupé gezet.

Terug
Naar boven