• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Ik had er toch 1 bij neus... Sorry Rene :wors

Na jaren 1 april voorbij te laten gaan zonder grollen, ben ik vandaag al weer lekker bezig

Die eetlepel zout in de thee van mijn vrouw vanochtend deed het ook goed!

Nee, die Ascona gaat niet zo maar weg :-)

Geen 1 april grap: per eind mei zit ik zonder werk, dus dan zal het wel even op een laag pitje komen te staan totdat ik weer een stabiel inkomen heb, dus ik probeer nu nog het een ander binnen te halen om voorlopig verder te kunnen.... geld kun je maar 1x uitgeven helaas.

De mijne is vanmorgen ook opgehaald :(

IMG_2580.jpg

@remo 07 wrote:

En mijnheer Ophuis wat gaan we daar doen?????

Wel een beetje off-topic dit, maar McLambo heeft 'm toch verkocht :jerry

Drie weken geleden zijn we naar de Nuerburgring geweest (veel geld opgemaakt :???: ; ze hebben het belachelijk duur gemaakt: 4 rondjes Nordschleife EUR 95,- :thumbdown En dan staat de Polizei ook nog aan de poort om te kijken of ze je ergens een bekeuring voor kunnen geven en dat lukt natuurlijk altijd :thumbdown :thumbdown :thumbdown )

Maar...komende zondag 1e paasdag gaan we weer op het TT-circuit in Assen rijden (Track day van ADS) :thumb

@rik Ophuis wrote:@remo 07 wrote:

En mijnheer Ophuis wat gaan we daar doen?????

Wel een beetje off-topic dit, maar McLambo heeft 'm toch verkocht :jerry

Drie weken geleden zijn we naar de Nuerburgring geweest (veel geld opgemaakt :???: ; ze hebben het belachelijk duur gemaakt: 4 rondjes Nordschleife EUR 95,- :thumbdown En dan staat de Polizei ook nog aan de poort om te kijken of ze je ergens een bekeuring voor kunnen geven en dat lukt natuurlijk altijd :thumbdown :thumbdown :thumbdown )

Maar...komende zondag 1e paasdag gaan we weer op het TT-circuit in Assen rijden (Track day van ADS) :thumb

En dat was samen met de witte 400 niet? Maat van mij had jullie daar gespot, reed met een volvo S40 T4 :)

@Ben_M wrote:En dat was samen met de witte 400 niet? Maat van mij had jullie daar gespot, reed met een volvo S40 T4 :)

Ja klopt, dat brute ding met een zelfaanzuigende 313Nm! We waren zondags zelfs met 7 auto's. Was wel erg leuk.

@rik Ophuis wrote:@Ascona20E wrote:Rick, je ging je Ascona toch bij ons neerzetten vandaag !

Of was dat ook een 1 April grap

Jullie zochten toch nog een sloper?!

jazeker, die van jouw lijkt me uiterst geschikt daar voor

haha :D :D

Wij maken de accu eigenlijk altijd links achterin of op de plek waar reserve wiel zit (Maar is bij ons meestal vlakke plaat ivm rally,)

of op de verhoging boven de uitlaat zoals we hadden in de rally auto van vorig jaar;)

Stuk kooi verlengd met 8 cm, alleen een fout begaan, wie ziet het?

ebfbf493.jpg

Nu heb ik aardig wat gelast op de bodem, en dus ook op de dorpels. Deze zijn hol van binnen, en ik ben er zeker van dat wat er aan verf of coating aan de binnenkant zat, volledig weggebrand is.... Hoe kan ik dit nu weer het beste beschermen tegen roest? Primer erin spuiten met zo'n slangetje? Of direct ML?

Iets dikkere pijp er tussen gelast dus?

Meeste zweren bij de motip hollow section wax van tegenwoordig. Dus zou zeggen bekijk dat eens :) Schijnt niet uit te drogen namelijk.

@Aapje wrote:

Meeste zweren bij de motip hollow section wax van tegenwoordig. Dus zou zeggen bekijk dat eens :) Schijnt niet uit te drogen namelijk.

Helemaal mee eens,erg goed spul dat ook wat vettig blijft en niet zo snel opdroogt als ML

Check!

19eaf1fa.jpg

Heb ik al een aantal bussen van staan. Ik heb eerder geprobeerd dit in de kokers te spuiten, echter ben ik toen na de eerste poging het messing nippeltje van de slang kwijtgeraakt; deze bleek steken in het gat :(. Dit is van zo'n spuit die op de compressor kwam, dus moet ik eerst een nieuwe kopen.

Ik zat er over te denken om die gaten onderin de koker even iets groter te boren, zodat die slang er makkelijk in en uit kan, dit kan toch geen kwaad neem ik aan?

Afgelopen vrijdag nog een lange ruk gemaakt met lassen; in princiepe is de hele kooi nu verlengd, en pas heel mooi. Zit nu nog te wachten op wat extra pijp, om nog een extra diagonaal te maken in de hoofdbeugel:

f2e0e69e.jpg

zo langzamerhand begint het ergens op te lijken... gisteren 6 meter 40x2.5 precisiebuis opgehaald, dus ik kan weer even vooruit:

5139d857.jpg

Terug
Naar boven