• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Zouden dit interessante stoelen zijn voor mij? (1.94, 100kilo)

Op dit moment Koos Werkeloos, dus ik kan geen pak geld neertellen voor een paar zetels, maar ik wil wel verder met mijn projectje.

http://link.marktplaats.nl/575383998" onclick="window.open(this.href);return false; (het schijnt dat deze vergelijkbaar zijn van de F104, waarschijnlijk ouder)

Heb al wat rond zitten kijken voor betaalbare schaal-zetels, maar dan zit je toch op minstens 400 voor 2 redelijke

Stoelen zijn van bleu mission zit ook op het forum

viewtopic.php?f=27&t=160944&start=50 hier kun je de stoelen beter zien

Klopt, ik had al even contact met hem gehad, maar ik zoek even verder. De stoelen zijn wellicht niet ietwat te vaal om straks in mijn Ascona te pronken :-). Ga nu weer verder moet zoeken naar een mooi paar zwarte...

Kan iemand mij vertellen welke remsystemen dit zijn? Komen alletwee onder een B-Ascona vandaan.

Setje 1:

610a0ee1.jpg

aeacbac1.jpg

Setje 2:

332d40d8.jpg

90bf122a.jpg

bvd!

hmmm, vrij rustig hier :hmmz al mijn fans zijn vertrokken lijkt wel :D

Want ik wil nog even een vraag het publiek in slingeren:

Waar vroeger mijn zonnekleppen, achteruitkijkspiegel en binnenverlichting zaten, zit nu een mooie rode buis van de rolkooi. Die zonnekleppen hoef ik niet meer terug, maar een achteruitkijkspiegel vind ik toch wel erg fijn, even als een lampje...

Hoe hebben anderen dit opgelost met rolkooi? Universele spiegel aan de ruit plakken oid?

Geen idee wat de remmen betreft.... :???:

Ik heb bij een ramenbedrijf een universele plak binnenspiegel gehaald.

lampje eventueel verplaatsen???

mooi werk lammert!! :thumb

Ik zal eens gaan kijken hoe ik dat met die spiegel op los.

Wat die remmen betreft: die wil ik in de verkoop gooien, dus dan is het wel netjes als ik erbij kan vermelden wat het precies is :-)

Is 25 euro pet set redelijk? Ik heb geen idee wat het waard is, maar ik zal het zeker niet bij het oud ijzer gooien. Volgens mij zitten er heel wat remmetjes vast na een lange winterslaap oid, en dan kan het handig zijn.

Zo staat ie er nu bij:

e3915956.jpg

93ce3715.jpg

Ben zaterdag begonnen met de aluminium panelen op maat te maken.

Knabbelschaar voor op de boormachine geleend, en dat is toch wel erg makkelijk!

Ik wilde de hoedenplank eerst ook van alu maken, maar de originele is nog zo mooi, die hou ik gewoon, en zet ik opnieuw leer overheen, net als over de alu paneeltjes..

Mijn telefoon was leeg, dus verder geen foto's.

Verder ben ik ook dicht bij het inbouwen van de Getrag 240, maar er ontbreekt mij nog dat grote ronde rubber die de opening afsluit rondom de pook.... Iemand enig idee of dit nog ergens nieuw te krijgen is?

Mijn zoektocht heeft tot dusver nog niets opgeleverd...

Zou jij mij misschien een groot plezier kunnen doen, en eens een paar foto's willen maken van 1 van de rubbers, eventueel met wat maten erbij?

Misschien kan ik er zelf eentje laten draaien.

Ik vind wel het volgende op ebay, maar ik weet niet of dit dezelfde functie heeft, of alleen een pookhoes is:

http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI...id=364969782507&mfe=sidebar#ht_4888wt_986" onclick="window.open(this.href);return false;

Van onderen zit er wel die vorm van het gaat waar de pook door komt...

Even over kuipstoelen:

Vanmorgen heen en weer geweest naar het pitoreske Notter in twente voor een 2e hands LTEC stoel.

Daar aangekomen viel het een beetje tegen, want de stoel had wat gaatjes in de stof, en was .. krom :wtf (rugleuning iets uit het lood, en 1 oortje)

Uiteindelijk toch maar mee genomen, want dan heb ik eentje waar ik in ieder geval goed inpas, en ik kan aan de gang met het uitmeten van de fames e.d.

Thuis in de garage de stoel eens goed bekeken. Een voordeel van een frame-stoel is denk dat ik dat je hem wat wat lomp geweld ook zo weer in het fatsoen kan buigen, wat ik dus gedaan heb king:

Dit is volgens mij de 'brede' versie van de LTEC stoel, want ik pas er helemaal in met mijn 108kg/1.94m.

Alleen de rugleuning lijkt wat kort: ik kom met mijn hoofd iets boven de stoel uit, en de 'zij-steunen' zitten niet tegen mijn schouders aan, maar onder mijn oksels.... Is dit normaal voor grote mensen?

De verkoper had ook nog een OMP stoel staan (met van die oren eraan), maar daar kan ik net met 1 bil inzitten, zo smal.

Het gaat om deze stoel:

ScreenShot2012-07-21at113121AM.png

Tips welkom!

Zojuist het complete zandkleurige interieur en hemeltje verkocht aan iemand die het gaat inbouwen in de Ascona die hij nog van zijn Opa georven heeft.

Dat noem ik een goede bestemming. king:

Dit is niet normaal en eigenlijks ook gevaarlijk

een goede stoel is van levens belang

het beste is dat de gordel gaten in de stoel op dezelfde hoogte als je schouders zitten

is dit niet het geval steken je schouders er boven dan is de kans heel groot dat je bij een ongeluk of dergelijken je rug breekt

hmm, ik zal nog eens kijken naar hoe hoog die gordel gaten zitten...

Zijn er ook stoelen voor lange mensen ? :???:

't is maar een klein dingetje, maar maakt het toch weer net wat completer:

396e9c5e.jpg

( ik moet het middelste pedaaltje nog iets laten kantelen :???: )

@Ascona20E wrote:Dit is niet normaal en eigenlijks ook gevaarlijk

een goede stoel is van levens belang

het beste is dat de gordel gaten in de stoel op dezelfde hoogte als je schouders zitten

is dit niet het geval steken je schouders er boven dan is de kans heel groot dat je bij een ongeluk of dergelijken je rug breekt

Hmm, dus volgens jouw bewering is de stoel echt te klein voor me, kijk maar naar de foto's:

ab9e06df.jpg

c45b1005.jpg

c678bb13.jpg

Toch is dit volgens mij een 'normaal' model stoel, en niet bijzonder klein of zo:

ad6dcacd.jpg

Er zijn toch wel meer mensen van 1.95 met kuipstoelen? Hoe doen jullie dat???? :wtf

Terug
Naar boven