Gisteren ook nog even 3meter 40x20 gehaald, om steunen voor de stoelen te maken, maar het was vandaag echt veels te warm om te gaan lassen en in en uit die auto te kruipen.
Dus maar eens gekeken of ik de bak al zo'n beetje compleet heb, dan kan ik die er binnenkort ook weer onder knallen:
Eerst maar even een beetje schoonmaken, al zat er nergens vet of olie op, alleen stof:
Daarna de steun, druklager, koppelingsvork van de 4-bak afgeschroeft en schoongemaakt.
Toen spulletjes verzameld, en ik kwam er achter dat het zaakje nog niet helemaal compleet is.
Dit is de 1e keer dat ik een getrag ga inbouwen, en een aantal dingen zijn niet helemaal duidelijk:
Is dit de pook van een getrag 240 voor een Manta?
Er zit namelijk zo'n ring onder de knop die je omhoog kan trekken (bij mijn vectra kun je hiermee in zijn achteruit schakelen), maar dit doet verder helemaal niets???
Ook zit het asje er niet bij waarmee de pook aan de schakelvork bevestigd moet worden. Onderaan de pook zit een soort van naald-lager dat er niet zo florisant meer uit ziet:
Weet iemand of dit lagertje vervangen kan worden?
Dan zit er zo'n hoekstuk bij waarmee de schakeltoren aan de bak vast zit.
Hier horen 2 van die busjes met flensje eraanvast bij, maar ik heb er maar 1:
Is dit speciaal spul? Of kan ik dat gewoon bij de brezan halen? Als alternatief kan ik er een plaat onder lassen, en gewoon 2 m8 moeren op vast lassen oid?
Dan de schakeltoren:
Het was me nog helemaal niet eerder opgevallen, maar het lijkt erop dat er een stuk uitgeslepen is? Of hoort dit zo?
In ieder geval heb ik het iets verstevigd met 2 strips:
Als ik de pook in de schakeltoren druk (met de ronde ring om de kogel heen), dan zit hier speling op. Hoort hier normaal nog iets tussen te zitten??
Alvast bedankt voor de hulp jungs!