• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Ja, die heb ik nog niet... Eens even nadenken wat mooier staat. Zilveren of zwarte.

Passen alleen de Schmidt naafkapjes? Heb hier namelijk nog wel van die Opel dingen liggen

@McLambo wrote:Nou?

E1269D2E-4025-4B55-9942-E07EDE514240-10439-000003A84E674840.jpg

Nou??ik zeg hele :jerry :jerry maal TOP

Zo, even een update.

Vorige week een avondje met mijn pa bezig geweest met het uitmeten en aftekenen, boren van de randen. Een vrij zenuwachtig werkje vond ik, maar uiteindelijk hebben we het supermooi gekregen. De randen hebben een vrij goede pasvorm, iets waar ik van te voren nogal over twijfelde.

Afgelopen vrijdag rechtsvoor uitgesneden, en pas gemaakt, deze past echt perfect:

file-16.jpg

file-19.jpg

Klein hoekje erin laten voor de stevigheid? Of hoe gaat dat?

file-21.jpg

Gisteren bezig geweest met linksvoor, hier had ik iets meer werk aan omdat er een gekke knik zat in het polyester bij de keienvanger.

Uiteindelijk zit deze ook heel mooi op zijn plek, alleen heb ik een klein open stukje waar ik nog even wat mee aan moet:

file-12.jpg

file-14.jpg

Vanavond maar eens verder met de boel in de primer zetten, dan kan van de week de kit er tussen ;-)

Goedemorgen,

Nu ik weer een aantal avonden onder de auto heb gelegen zag ik dat de auto koelvloestof verliest ergens bij de radiateur of waterpomp.

Het lijkt me verstandig om het systeem eens een tijdje op druk te zetten, maar aangezien mijn motor geen vloeistoftankje heeft: Hoe ga ik hier te werk?

Tips?

Vanavond het koelsysteem 1,5 uur onder druk laten staan, maar geen druppel uit de radiateur. Helaas kwam er wel water uit de kachelradiateur, maar dat was niet waar ik het verwachtte :). Dus maar eens op zoek gaan naar een andere.

De randen voor zitten erop. Ik ben ZEER tevreden over het eindresultaat:

file-22.jpg

file-23.jpg

file-24.jpg

Vraagje tussendoor:

Gisteravond geprobeerd mijn Sparco stoel pas te maken. In tegenstelling tot mijn andere stoel met buizenframe, heeft de Sparco een verschillende breedte bij de voorste en achterste bevestigingspunten.

Wat is nu de meest gebruikelijke bevestigingsmethode?

- zijbevestging naar binnen lopend monteren

- bij de achterste bevestiging busjes tussen de stoel en zijbevestiging, zodat de zijbevestigingen evenredig gemonteerd zitten (voor bv een slider)

Alvast bedankt!

Ja, ik zet ze ook vast denk ik; in ieder geval de bestuurdersstoel ;-)

Maar de hamvraag is dus even rond de verschillende breedte van de Sparco

Terug
Naar boven